Israel Hayom

מארגני מצעד הדגלים: "תנו לעבור בשער שכם"

השטח יבער גם השנה? ● בימין תוקפים: "הפיכת התוואי לשנוי במחלוקת - עוול" ● השר פריג' ל"ישראל היום": "אפעל נגד ההתגרות בתושבים"

- יורי ילון,

יום ירושלים יהפוך לנפיץ גם השנה? מארגני מצעד הדגלים המסורתי מתכננים שה מצעד יעבור ביום ירושלים דרך שער שכם.

מארגני מצעד הדגלים הגי שו השבוע בקשה למשטרת מחוז ירושלים לערוך ביום ירושלים, 29 במאי, צעדת ענק של עשרות אלפי צועדים, ממרכז העיר ירו שלים לרחבת הכותל המערבי דרך שער שכם.

במסגרת הבקשה, אשר פרטים ממנה הגיעו לידי "ישראל היום", ציינו המבקשים כי "יום שחרור ירושלים הוא הזמן לחיזוק שלמות העיר ולמתן ביטוי להתנגדות מו חלטת לחלוקתה".

על פי מתווה האירוע המבוקש, מצעד הדגלים יחל בבמות במר כז ירושלים, שבהן תיערך הרקדה המונית בהשתתפות עשרות אלפי בני נוער ומבוגרים, שצפויים לה גיע לבירה ביום חגה של ירושלים.

לאחר מכן תחל צעדה לכיוון הכותל, ובמסגרתה עשרות האל פים הצפויים להשתתף במצעד הדגלים יעברו דרך שער שכם ור חוב הגיא, ומשם לרחבת הכותל, שבה תיערך עצרת ענק לסיום יום ירושלים.

עשרות אלפי הצועדים יגי עו לירושלים באוטובוסים רבים מכל רחבי הארץ. כזכור, ב 10 במאי ,2021 ביום ירושלים בשנה שעברה, ירי רקטות לעבר ירוש לים ויישובי הסביבה גרם להפסקת המצעד, שנמשך מאוחר יותר, אבל לא עבר בשער שכם.

במשטרה ציינו בהתייחס לא פשרות של מעבר מצעד הדגלים בשער שכם: "עבודת המטה וההיע רכות רק בתחילתן. נפעל ונעשה כל שנדרש לקיומו התקין והבטוח של המצעד כמדי שנה".

דיונים ואישורי תוכניות בנוגע ליום ירושלים יחלו בשבוע הבא. עם זאת, במשטרה הבהירו כבר שהכוונה היא לאפשר את קיום המצעד באותו המסלול שבו הוא התקיים בשנים האחרונות.

השר עיסאווי פריג' אמר ל"ישראל היום", לקראת יום ירו שלים ומצעד הדגלים: "מצעד הד גלים הפך מזמן למצעד פרובו קציה, שכל מטרתו להעלות את המתיחות בירושלים ובאזור כולו. בכוונתי להעלות את הנושא בי שיבת הממשלה הקרובה ולפעול על מנת שנתיב המצעד לא יע בור באזורים שבהם מטרתו אינה לחגוג את חגה של ירושלים, אלא להתגרות בתושביה".

"כישלון מוחלט"

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", הבהיר כי "הניסיון להפוך את תוואי צעדת הדגלים לשנוי במחלוקת יוצר עוול חמור לבירת ישראל. לצערנו, שער שכם הפך לאקס טריטוריה עבור יהודים. האזור הפך לנקודת הפצה לבג דים עם סממני הסתה, שנועדים לזרוע פחד ואווירת טרור בקרב יהודים. לכן חשוב מאוד להשיב את הריבונות לשער שכם ולירו שלים כולה.

"מי שנותן הנחיות למשטרה לסגת משער שכם ולקצץ בכוחות שם - עושה טעות חמורה. בסופו של דבר, האלימות מגיעה לכותל, להר הבית ואפילו לממילא בשבוע שעבר. מצעד הדגלים אינו פרובו קציה, אלא אירוע שבו חוגגים את שחרור ירושלים. אם הדרג המדיני לא מסוגל לממש את הריבונות על העיר ולאפשר לאזרחים חופש תנועה מלא בירושלים - מדובר בכישלון מוחלט".

מאור צמח, יו"ר ארגון "לך ירו שלים": "המציאות שבה לא מתא פשר לצעוד בלב ירושלים עם דגל ישראל היא מציאות שאסור לקבל אותה, והיא מובילה לאלימות ול טרור מתוך מחשבה שבכך ניתן לחלק את ירושלים. הדגל, סמל הריבונות הישראלית, חייב להיות מונף בכל מקום בישראל בכלל ובירושלים בפרט".

יו"ר "אם תרצו": "מי שמנחה לסגת משער שכם ולקצץ בכוחות שם - עושה טעות חמורה. המצעד אינו פרובוקציה, אלא אירוע שבו חוגגים את שחרור ירושלים"

בתוך כך, מחוזות המשטרה נע רכים לציון יום הנכבה בראשון הקרוב. בשנים קודמות עבר ציון היום ללא אירועים מיוחדים, אך השנה לנוכח המתיחות הביטחונית והעלייה החדה במספר ההתרעות על כוונת ארגוני הטרור להוציא לפועל פיגועים, השוטרים הונחו לגלות ערנות.

נוסף על כך, כוחות משטרה יתרכזו בסמוך ליישובים ולמקו מות שצפויים בהם הפרות סדר, במטרה להגיע אליהן במהירות ולמנוע אותן בתחילתן.

בהכנת הידיעה השתתפו איציק סבן, אריאל כהנא ותמיר מורג

 ?? ?? מצעד הדגלים, בשנה שעברה. כוונת המשטרה - לשמור על המסלול הקיים צילום: אורן בן חקון
מצעד הדגלים, בשנה שעברה. כוונת המשטרה - לשמור על המסלול הקיים צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel