Israel Hayom

בנט דן בהקמת משמר לאומי: "המטרה - החזרת הביטחון"

כפי שפורסם ב"ישראל היום": גוברות ההכנות להקמת החטיבה החדשה במג"ב, שתבוסס על מתנדבים ● רה"מ: "הכוחות פועלים מסביב לשעון נגד הטרור"

- אריאל כהנא ותמיר מורג

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס אתמול דיון מיוחד בנושא הקמת המשמר הלאומיה אזרחי, כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום". כזכור, מדובר בחטיבת מתנדבים שאותה מקים משמר הגבול, כאשר בכירים במה שטרה מעריכים שעם השלמתו "ביטחון הפנים של ישראל יתחזק מהקצה אל הקצה".

"השר לביטחון הפנים, מפכ"ל המשטרה, מפקד מג"ב, שרת הפנים, כולנו ביחד עושים היום צעד משמעותי בהקמת המשמר הלאומיאזרח­י, שאולי אפשר לקרוא לו 'המשמר הישראלי'", אמר רה"מ בנט והוסיף: "המטרה - החזרת הביטחון. הדבר הזה יבוא לידי ביטוי בתקציב. אחד מיעדי התקציב המרכזיים הוא החזרת הביטחון לרחובות ישראל, גם בשגרה וגם חלילה במצב חירום, כחלק מלקחי 'שומר החומות'".

עוד אמר: "מכל מקום, הפעולות שלנו אל מול הטרור הפלשתיני יימשכו. אני אזכיר לכולם: אנחנו נמצאים בגל טרור שגבה חיים של 19 ישראלים. הטרוריסטים שיצאו בכוונת תחילה להרוג אזרחים, לא ביצעו חקירות. היתה להם כוונת תחילה להרוג ישראלים. אנחנו חייבים לקטוע את הגל הזה, לכן כוחות הביטחון של מדינת ישראל - צה"ל, שב"כ, משטרת ישראל, מג"ב, כל כוחות הביטחון - ממשיכים בשעה זו בפעילות סביב השעון".

מאות לוחמים

מהפרטים שהגיעו ל"ישראל היום" עולה כי המשמר הלאומי יורכב משלוש שכבות. הראשונה תהא חטיבה לביטחון פנים, שתתבסס על כ־053 לוחמים של מג"ב בתמהיל של חצי כוח סדיר וחצי לוחמים בקבע. עיסוקה יהיה טיפול בפשיעה החמורה ובהפרות סדר חמורות. ל"ישראל היום" נודע כי התקנים אושרו, ומשמר הגבול נמצא בתהליך גיוס מתקדם ואף יצא בקמפיין גיוס של לוחמים ולוחמות. במסגרת פרויקט "לביא" בארגון - למען ביטחון ישראל - המשטרה החלה באיתור ובגיוס של קציני צה"ל במיל', שלאחר הכשרה של ארבעה חודשים יהוו את הפיקוד על הכוחות המבצעיים בשטח.

השכבה השנייה תורכב ממערך המילואים של מג"ב, המונה קרוב 3,000־ל לוחמים שמפוזרים בכ־52 פלוגות. השכבה השלישית תתבסס על "חטיבת מתנדבים".

נדגיש כי למשמר הגבול יש כיום 8,000־כ מתנדבים במסגרת ה"מתמיד", הפועלים במגזר הכפרי ומסייעים למשמר הגבול למלא את תפקידו בתחומי הסיור השונים: אבטחת אירועים ציבוריים ביישובים, פעילות לבלימת פשיעה, פעילות בתחומי הביטחון, הצבת מחסומים, חיפושים, סריקות ומניעת גניבות חקלאיות במגזר הכפרי.

נוסף על כך, כחלק מהקמת המשמר הלאומי, מוקמת בימים אלו חטיבת מתנדבים שתפעל בשגרה ובחירום בפשיעה החקלאית. לצורך כך משמר הגבול נמצא בימים אלו בתהליך גיוס של 1,000 מתנדבים, כשעד כה גויסו 470 מתנדבים. החטיבה תכלול ארבעה גדודים בפיקוד מח"ט. בשונה ממתנדבי ה"מתמיד", השיוך ההתנדבותי בחטיבה ישתנה מאירוע לאירוע.

נזכיר כי הצורך בהקמת משמר לאומי עלה כשהתברר כי בימים הראשונים של הפרעות שהתרחשו אשתקד בערים המעורבות, נדרשו למשטרה שלושה ימים להיערך ולבלום את הפרעות. בעקבות כך יזם ח"כ יואב קיש (הליכוד) הצעת חוק להקים בישראל "משמר לאומי", דוגמת זה הפועל בארה"ב.

 ?? ?? "צעד משמעותי". רה"מ בנט
"צעד משמעותי". רה"מ בנט
 ?? ?? 8,000" מתנדבים במג"ב"
8,000" מתנדבים במג"ב"
 ?? ?? "ישראל היום", 09.05.2022
"ישראל היום", 09.05.2022

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel