Israel Hayom

יהודים הותקפו בעכו: "היו עם סכינים ואלות - ניסינו להתגונן"

בניה ואלקנה מועטי יצאו לדוג בנמל, אך הותקפו על ידי קטינים ונפצעו באורח קל ● חמישה חשודים נעצרו, שניים שוחררו בתנאים מגבילים ● בניה: 25-15" חבר'ה התחילו להרביץ לנו"

- מישל מכול

שני צעירים יהודים מעכו, בניה ואלקנה מועטי, הותה קפו על ידי צעירים ערבים בעכו ברביעי בלילה. השניים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים "לגה ליל" בנהריה. שני חשודים בתקיפה נעצרו מייד לאחריה ושוחררו בתה נאים מגבילים, שלושה נוספים נעה צרו ביום שאחרי.

אביהם של הצעירים, גבי מועטי, סיפר על רגעי האימה. "בשעה שש בערב יצאו שני ילדיי לדוג בנמל עכו, אחד מהם רכב על קטנוע והשני על טרקטורון חשמלי. הם החליטו להיפגש בתחנת הדלק קודם ההגעה לנמל. הבן הצעיר מבין השניים הגיע ראשון לתחנה, אז פנו אליו ערבים קטינים והחלו להתגרות בו ולקלל אותו. אחרי שצעק עליהם, הם עזבו", סיפר, והוסיף: "אחיו הגדול הצטרף אליו והם נסעו לחוף הסוסים ומשם צעדו לנמל. אחרי כחצי שעה הגיעו צעירים ערבים עם אלות, ואחד מהחבורה זיהה את הבן שלי מהתקרית בתחנה. הם עטו עליהם באלות ובסכינים והרביצו להם. היו שם שני דייגים, שניסו להתערב ולהרחיק את התוקפים, אך זה לא עזר. הילדים שלי ניסו להדוף אותם מהם, ואז הם ברחו מהמקום. אחד הילדים התקשר למשטרה, ששלחה למקום ניידת".

בניה שהותקף הוסיף: "הם היו 25-15 בני אדם עם אלות, סכינים ומוטות ברזל, וישר התחילו להרביץ לנו. ניסינו להגן על עצמנו כמה שיכולנו, וכשהם קלטו שאנחנו מחזירים, חלק מהם ברחו וזה נרגע". לסיום אמר אביו: "זאת העיר שלנו, אנחנו יכולים לבקר בכל מקום ומקום בתוכה, לא נוותר לאף אחד".

עו"ד מונא אבו אליונס מהסנגוריה הציבורית, שמייצג את אחד מהקטינים החשודים בתקיפה בעכו, מסר: "מדובר בתלמיד בית ספר ללא עבר פלילי. הקטין מכחיש את החשדות. בית המשפט קיבל את טענותינו והורה על שחרורו".

לגדוע את האלימות

"אני מאמין שהמשטרה ומערכת אכיפת החוק יענישו ביד קשה את התוקפים", אמר ראש העיר שמעון לנקרי, "יש לגדוע את הידיים האלימות, שפועלות מתוך שנאה. אני מצפה שגם ראשי הציבור הערבי יגנו את המעשים. העירייה תעשה ככל יכולתה למנוע את חזרתם של האירועים מהשנה שעברה, ואנחנו מצפים שהשר לביטחון הפנים ידאג להקצות את המשאבים הנדרשים".

 ?? ?? הצעיר שהותקף מקבל סיוע
הצעיר שהותקף מקבל סיוע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel