Israel Hayom

משרד הבריאות: "חשד לזיהום בקו ייצור של תנובה"

החשד מיוחס לאבקת חלב המשמשת חומר גלם תעשייתי – ולא משווקת לציבור ● תנובה: "האבקה מיום הייצור שבבדיקה לא סופקה לשטראוס, כל מוצרינו בטוחים"

- מיטל יסעור בית אור והיאלי יעקבי הנדלסמן

במסגרת חקירת הזיהום במפעל הייצור של עלית מקבוצת שטראוס, עלה חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת חלב של תנובה, ובימים הקרובים ית קבלו תוצאות סופיות - כך דווח אתמול לאחר בדיקת משרד הב ריאות, שבה נמצא החשד להימצאות חיידקי סלמונלה.

"בכל המוצרים הסופיים שבדקנו אין זיהום", נמסר ממשרד הבריאות, "לא הוצאנו הודעה לציבור עד כה כי לא היה חשש לבריאות הציבור".

המשרד הודיע למפעלים שקונים מתנובה על האצווה של אבקת החלב המדוברת, אך בכל מקרה המוצרים עוברים פסטור ואין חיידקים חיים במוצרים. בד בבד, נערכת במש רד בדיקה פנימית בנושא תדירות הבדיקות וההנחיות לגבי בדיקות במפעלים שמייצרים חומרי גלם.

"אין לנו עדיין מקרה אחד של תחלואה שמקושר לאירוע בשט ראוס", הודיעה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס.

לדבריה,"אירוע הבדיקה שנעשה הספיק לעצור תחלואה בבני אדם, וזה דבר חשוב. הודענו לתנובה על חשד לממצא בפס הייצור שלהם וגם נשאלנו על זה, ולכן אנחנו מד ווחים גם לכם. אין הנחיות לציבור. אין ריקול. אנחנו לא בשלב הזה ואין חשש שנגיע לזה".

באשר לפרשת הסלמונלה בש טראוס, אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי "הזיהום שגילינו הגיע למוצ רים סופיים, וגילינו אותו בשלבים שלפני הוספת אבקת החלב. זה לא שהזיהום בשטראוס נובע מהזיהום בתנובה. אנחנו מנסים להבין את ההקשרים, כי לא הגיוני שבשני מפעלים גדולים יהיה זיהום".

תנובה הונחתה שלא להשתמש בינתיים באבקת החלב, אך פס הייצור לא נסגר משום שזו מיוצרת מחלב שתוקפו אמור לפוג ואם לא ייצרו ממנו את האבקה הוא יוז רם לביוב - דבר שיש בו היבטים סביבתיים. עם זאת, כאמור, נאסר להשתמש באבקה שתיוצר ממנו.

"לא משווק לאנשים"

במשרד הבריאות ביקשו להבהיר כי "מדובר במוצר שאינו משווק לאנשים אלא למפעלים שממשיכים בעיבוד של המוצר, לרוב תוך חי מום שמונע התרבות חיידקים אם הם קיימים במוצר. בדיקות של מו צרים סופיים שהשתמשו בהם באב קת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום".

מתנובה נמסר: "אבקת החלב מיום הייצור שבבדיקה לא סופ קה לשטראוס. תנובה אינה מוכרת אבקת חלב למפעל השוקולד של שטראוס. כל המוצרים של תנובה תקינים ובטוחים לשימוש ולצריכה. אבקת החלב אינה נמכרת לצרכנים ואינה נמצאת בנקודות המכירה. היא משמשת חומר גלם לשימוש תעשייתי בלבד".

 ?? ?? "אין ריקול, אין הנחיות לציבור". מפעל תנובה ברחובות צילום: יוסי זליגר
"אין ריקול, אין הנחיות לציבור". מפעל תנובה ברחובות צילום: יוסי זליגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel