Israel Hayom

שוק התעסוקה :2022 עבודה בסופי שבוע - אאוט

כבר לא לוקחים עבודה הביתה ● סקר: לישראלים חשוב יותר לאזן בין קריירה למשפחה ● "גם הפקקים בדרך למשרד הפכו לשיקול מכריע בשביעות הרצון"

- סוניה גורודיסקי

מאז ,2019 השנה שבה פרצה הקורונה לחיינו, שוק התעסוקה בישראל עבר מהפכה: מחפשי העבודה מעדיפים מקומות עבודה שמאפשרים גם לעבוד מה בית - כדי לחסוך את זמן העמידה בפקקים, וכדי לאזן טוב יותר בין הקריירה לבין הבית והמשפחה.

"בהשוואה ל ,2019 חל שינוי גדול אצל מחפשי העבודה. גם אז היינו בתעסוקה מלאה, אבל הגישה של העובדים היתה שונה", אומרת ליבי פטל, מנהלת תחום מעסיקים באתר ניהול הקריירה ,JobMaster "ראינו עלייה מתמדת בהיקף הזמן שהעו בדים מוכנים להשקיע בעבודה. היה נהוג לעבוד בכל מצב - בסופי שבוע, בלילות - והאיזון היה מוטה משמעו תית לכיוון של עבודה ולא של בית".

לדבריה, "היום המצב הוא שונה, והעובדים רוצים לשמור על איזון - יש זמן עבודה ויש זמן בית. יותר ויותר עובדים יתעדפו מקום עבודה על בסיס הזמן שהם נאלצים לשהות בפקקים. מעסיקים רבים החלו לא פשר מודל עבודה היברידי, כי הם יודעים שאחרת יהיה להם קשה להח זיק את העובדים שלהם לאורך זמן".

לפי סקר שערך האתר בקרב 300 עובדים בני 55-25 ממגוון תחומי עבודה, סוגיית הפקקים היא מהגו רמים המשפיעים ביותר על שביעות הרצון של העובדים: 56% מהנשאלים אמרו כי בכל יום הם מבלים עד שעה בפקקים )הלוך וחזור(, 29% בין שעה לשעתיים, 10% השיבו שיותר משע תיים, ו 5% תקועים בפקקים אפילו יותר משלוש שעות.

עוד עלה כי 54% מהנשאלים אינם עובדים כלל בסופי שבוע, 29% אמרו שיעבדו רק במקרים חריגים, ולעו מתם 10% ענו שהם עובדים כמעט בכל סוף שבוע.

גם אחרי שעות העבודה

חרף השיפור הניכר שחל באיזון בין הבית לעבודה, עדיין יש מקום לשיפור בכל הנוגע להתאמת המ נהלים למציאות המשתנה. כך, כרבע מהעובדים אמרו כי מנהליהם נוהגים לשלוח להם בשעות הערב המאוחרות הודעות ווטסאפ בענייני עבודה, לעומתם כ 75% ענו שהם מקבלים הודעות אלה במידה מועטה עד מועטה מאוד.

הסקר גם בדק אם העובדים מק בלים ממנהליהם מיילים בענייני עבודה בסופי שבוע: 76% ענו שב מידה מועטה עד מועטה מאוד, ומנגד אמרו 24% כי הם מקבלים הודעות אלו במידה בינונית עד רבה מאוד.

פטל מבקשת להדגיש כי "מגמת האיזון בין הבית לעבודה אינה מני חה שעובדים לא מתייחסים ברצינות למקום העבודה, אלא על רצון לש מור על איכות חיים לצד ההתפתחות המקצועית. גם מנהלים מבינים את זה, ובלא מעט מקומות עבודה מיסדו מעין מסמך נהלים שמגדיר בבירור כיצד ליישם זאת".

 ?? ?? חותרים לאיזון
חותרים לאיזון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel