Israel Hayom

ניצול הזדמנויות

טוד בוהלי ראה את הבור שאליו נקלע רומן אברמוביץ' בצ'לסי, ולאחר שנים שחלם על כך - שם את ידיו גם על מועדון כדורגל ● בשבת, במשחק שיסמל סוף עידן שנמשך 20 שנה, הבלוז רוצים לנצל את העומס של ליברפול כדי לזכות בגביע האנגלי התשיעי בתולדותיהם

- דניאל לוי

לא עבר הרבה זמן מהרגע שבו פרצה המלחמה הקשה באוקראינה עד לרגע שבו החליטה בריטניה להילחם בכל המקורבים לוולדימיר פוטין - והגיעה גם לרו מן אברמוביץ'. על הבעלים של צ'לסי הוטלו לא מעט סנקציות קשות, שפגעו כלכלית גם בבלוז, והאוליגרך קיבל החלטה שהוא רוצה - או יותר מדויק חייב - למכור את מועדון הפאר. לפני כשבוע פורסם כי מי שי רכוש את הבלוז מאברמוביץ' הוא טוד בוהלי. האמריקני בן ה ,48 שבבעלותו גם קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס ומחזיק יחד עם שותף נוסף ב 28 אחוזים מקבוצת הכ דורסל לוס אנג'לס לייקרס, ניצל את ההזדמנות להשתלט על אחד ממועדוני הכדורגל הגדולים בעולם.

מאז פורסמה רשמית ההודעה כי בסוף מאי תעבור הבעלות באופן רשמי לידיו של בוהלי, אוהדי צ'לסי חלוקי דעות בנוגע לטיב העסקה עבורם ועבור המועדון שהם אוהבים כל כך. הספקנים מביעים דאגה שמ טרותיו של בוהלי הן לדאוג קודם כל לעצמו ולרווחים שלו, כפי שעושים האחים גלייזר במנצ'סטר יונייטד וסטן קרונקי בארסנל, שלא ששים להשקיע כסף ברכישת שחקנים. כמו כן, יש חשש כי בניגוד לאופי הדי שקט והמאופק של אברמוביץ', בוהלי טיפוס אגוצנטרי שמאוהב בחשיפה, במצלמות, משהו שאפשר היה לראות לפי התגובות שלו במשחק מול וולבס. הבמאי האנגלי הבין שבוהלי לא בחור שקט - וקפץ אליו מדי כמה דקות.

מצד שני, נראה שהשקפת העולם הספורטיבית של בוהלי יכולה לעשות טוב מאוד לכחולים. המטרה שלו היא כמובן לשמר את צ'לסי כאחד המוע דונים הגדולים באירופה ובעולם, אבל יש לו תוכניות גם לשפר לא מעט דברים. צ'לסי צברה חובות בסך 1.5 מיליארד ליש"ט בתקופת אברמוביץ', כך שהצורך לייצר יותר הכנסות נמצא בראש סדר העדיפויות. בוהלי בטוח שאפשר להגדיל את הקופה באמצעות זכויות שידור ממדינות זרות שלא רצו לעשות זאת עד כה, גם בגלל אברמו ביץ', ומאמין שעדיין קיים שוק ענק בארה"ב שצ'לסי טרם מקסמה, כפי שעושה למשל יונייטד לאורך השנים.

מתנת פרידה?

בוהלי, שניסה לרכוש את צ'לסי כבר ב 2019 תמורת שני מיליארד ליש"ט, הסביר בשנים האחרונות את הרצון שלו להיות מעורב בספורט ושם דגש גדול על קהילתיות. "כדורגל זה המוצר הטוב בעולם", הדגיש, "אתה רוצה לנצח ולהיות חלק מהקהילה, קשה מאוד להשוות את זה למשהו אחר בעולם". זו בדיוק הסיבה שמ בחינתו שיפוץ סטמפורד ברידג', שנחשב גורם מרכזי במכירה, יהווה הגדלה בהכנסות ויהפוך את הקהל לשבע רצון. "בעבר, אצטדיונים היו מקום שאליו היית הולך רק כצופה באירוע. עכשיו הם מתחילים לבדר אותך מוקדם יותר ולהשאיר אותך זמן רב יותר", אמר בראיון, "זה מניע את החוויה, את הכלכלה, וגם מוריד מהעומס של ההגעה לאזור האצט

דיון והיציאה ממנו". לאוהדי צ'לסי, שרואים את המגרשים הביתיים של שאר היריבות שלהן מתפתחים, רו צים לקבל יותר מ"המקדש" שאותו הם פוקדים אחת לשבועיים.

אנשים מדברים על בוהלי כאדם ששם דגש על ניתוח נתונים, כך שההשערה הראשו נה היא שצ'לסי לא בהכרח תרדוף אחרי השמות היק רים ביותר בשוק, אלא תחפש שחק נים שמתאימים בדיוק לסג נון שלה ולא תשלוף מהמותן. בוהלי מאמין מאוד בקידום שחקני בית, כך שהמגמה שצברה תאוצה עם מייסון מאונט, ריס ג'יימס, קאלום הדסון אודוי וחבריהם תימשך.

כפי שעשה הבעלים המיועד, ביום שבת תעלה צ'לסי לגמר הג ביע האנגלי - שיסמן סיום תקופה שהחלה ב 2003 - במטרה לנצל הז דמנות. מדובר בתואר היחיד שנותר לבלוז לזכות השנה, אבל היא תעמוד שוב מול ליברפול, שלה כבר הפסי דה העונה בגמר גביע הליגה. תומאס טוכל ושחקניו בו נים על כך שהם מגיעים במצב רוח טוב לאחר ה 0:3 על לידס ביום רביעי, וכ שהמייטירדס נמ צאים עדיין במאבק על האליפות, בעו מס מנטלי ופיזי גדול ועם הפנים לגמר ליגת האלופות מול ריאל ב 28 במאי. תהיה זו הזדמ נות לשחקנים שלה לסיים עונה לא פשוטה, שהציפיות ממנה היו גדולות יותר, עם חגיגות בוומבלי, וכמובן להראות לבוהלי שהתקווה שיש לו מהם גם לשנים הבאות היא ממש לא דבר של מה בכך.

 ?? ?? מוחמד סלאח צילום: רויטרס
מוחמד סלאח צילום: רויטרס
 ?? ?? מאונט חוגג עם ג'יימס צילום: אי.אף.פי
מאונט חוגג עם ג'יימס צילום: אי.אף.פי
 ?? ??
 ?? ?? בוהלי. הבוס החדש צילום: אי.אף.פי
בוהלי. הבוס החדש צילום: אי.אף.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel