Israel Hayom

וישחקו הילדים

החל ביום שני הקרוב, ובמשך שבועיים וחצי, תארח ישראל את אליפות אירופה עד גיל 17 ● דור הופמן עורך לנו היכרות עם חמישה שחקנים, כוכבים במדינתם, שצפויים להפוך לשמות הלוהטים בכדורגל העולמי

- דור הופמן

דזנאן פייצ'ינוביץ' )גרמניה, חלוץ(

עם 11 שערים בשישה משחקי מוקדמות, שרק בחמישה מהם פתח בהר כב, חלוצה בן ה 16 של אאוגסבורג הוא נתון סטטיסטי שהסקאוטים לא יכולים להתעלם ממנו.

בן להורים ממונטנגרו, דז נאן פייצ'נוביץ' התחיל את דרכו בבאיירן מינכן, אבל מ 2017 משחק באאוגסבורג ובעיקר כובש עבורה שערים. העונה עשה זאת בקבוצה עד גיל 17 ובקבוצת הנוער )עד ,(19 ואם הכל יעבוד לפי התוכניות - בקרוב יעשה זאת גם בקבוצה הבוגרת.

לפי הדיווחים, לא בטוח שהכל יעבוד לפי התוכניות של אאוגס בורג, כי סקאוטים של אינטר ומי לאן האיטלקיות כבר עוקבים אחרי החלוץ שמושווה לרובין ואן פרסי בזכות התנועה והגיוון ההתקפי.

רורי ווילסון )סקוטלנד, חלוץ(

חלוצה הצעיר של ריינג'רס נצפה בשבוע שעבר בלונדון כשהוא חותם על חוזה ראשון בקריירה. אמנם לא מדובר בקבוצה חדשה, אבל העוב דה שאדידס לקחה עליו חסות היא עדות לרמת הכוכבות שאליה הגיע החלוץ הסקוטי. למעמד הזה הוא הגיע בזכות יותר מ 40 שערים בק בוצות הצעירות של ריינג'רס ושי שה שערים בשישה משחקים במוק דמות היורו עם הנבחרת עד גיל ,17 אבל גם בגלל הכריזמה והאישיות.

בגובה 1.83 מטרים, שבסופם חיוך של ילד פלא, ווילסון מבוקש על ידי מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, אסטון וילה ועוד הרבה מאוד קבו צות בפרמייר ליג. בסקוטלנד בטו חים שהחתימה על החוזה עם אדי דס לא תהיה האחרונה שלו הקיץ, והם מאמינים שהחתימה הבאה כבר תשלח אותו לאנגליה.

רודריגו ריביירו )פורטוגל, קיצוני(

למרות שפורטוגל תפתח את מש חקיה בארץ ביום שלישי מול סקוט לנד, ביום שבת רודריגו ריביירו עוד יהיה במולדתו. ספורטינג ליסבון סו גרת עונה מול סנטה קלרה, והמאמן רובן אמורים נחוש להעניק לקיצוני בן ה 17 הופעת בכורה בהרכב. זה יהיה עוד שלב בקפיצה של מי שבחו דש מארס האחרון, עדיין ללא רישיון נהיגה ועדיין בן ,16 נכנס כמחליף בשמינית גמר ליגת האלופות מול מנצ'סטר סיטי באיתיחאד. אלה היו הדקות הראשונות שלו בקריירה כש חקן בוגר של ספורטינג, ומאז הקיצו ני הזריז שותף בעוד שלושה משחקי ליגה, כשבמקביל היה שותף למסע של הקבוצה עד גיל 19 - עד לרבע גמר ליגת האלופות.

ריביירו הוא עוד אחד משורה של כישרונות אדירים שגדלים במועדון, והסיקור סביבו נע בין דיווחים על התעניינות של בורו סיה דורטמונד לבין ראיונות עם אבא, אמא והמורה בבית ספר. במו

קדמות היורו כבש ריביירו חמישה שערים, ולישראל הוא יגיע כשחקן עם ניסיון בבוגרים.

אל שאדיי ביטשיאבו )צרפת, בלם(

תמונה כלשהי של ביטשיאבו בוודאי ראיתם בעבר. המפורסמת מכולן היא במשחק ילדים בין פ.ס.ז' לברצלונה, שם הוא לוחץ יד לשחקן ספרדי שנמוך ממנו בראש וחצי. גם היום, כשהוא נושק לגיל ,17 הבלם של פ.ס.ז' גבוה מרוב יריביו. 1.96 מטרים ומבנה גוף שרירי מעניקים לו מראה מבוגר בהרבה מגילו, והם גם הביאו לו חוזה מקצועני ראשון אצל אלופת צרפת עד ,2024 הופ עת בכורה בקבוצה הבוגרת שהפ כה אותו לצעיר בהיסטוריה של המועדון שמשתתף במשחק רשמי, ועניין רב מצד מועדוני הצמרת של אירופה, ובהם באיירן מינכן, ארסנל, מנצ'סטר סיטי ולייפציג.

לפני כחודש נערכה פגישה בין ראשי פ.ס.ז' לסוכנו של ביטשיאבו כדי לדון בעתידו, ועדיין לא הת קבלה החלטה. הטורניר בישראל מאפשר הפוגה מהעניינים האלה מבחינתו של הצרפתי, ששוב הולך למרר את החיים לחלוצים קטנים ונמוכים, שיתקשו להתמודד עם הגודל והגובה של הבלם הענק.

יארק גסיורובסקי )ספרד, בלם(

הבלם של ולנסיה עלה על מטוס לישראל לפני שחידש חוזה בעטלפים, וזאת כותרת גדולה. גסיורובסקי, 1.90 מ' של נוכחות אדירה עם שיער ארוך גולש, בדיוק הוביל את קבוצת הנוער של המוע דון לזכייה באליפות, ונחשב לדעת הפרשנים לאחד הבלמים הטובים ביותר באירופה לבני גילו.

כמעט כל הקבוצות הגדולות מהליגות הגדולות לוטשות עי ניים לעבר הספרדי ממוצא פולני, שוויתר על נבחרת פולין לטובת ספרד. ולנסיה חוששת שגם סעיף שחרור של 12 מיליון יורו לא יהיה מספיק גבוה בסיום היורו ביש ראל. גסיורובסקי מגיע לטורניר הזה כאחד השחקנים הכי מדוברים, וכעת נותר רק לראות כיצד יסיים אותו - ובעיקר איפה.

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel