Israel Hayom

"לשתף את הידע": משלחת ישראלית תבקר באזרבייג'ן

מטרת הביקור: שת"פ עסקי עם באקו בתמורה לידע שנצבר בתחומי גידול חיטה, השקיה ומשק החלב ● "יש לנו פתרונות לשינויי אקלים שאיתם כבר התמודדנו"

- סוניה גורודיסקי

בהמשך לביקורו של שר האוצר אביגדור ליברמן באזרבייג'ן לפני שלושה שבועות, תמריא מחר משלחת נוספת מישראל אל המדינה המוסלמית הידידותית.

מטרת הביקור, כפי שהוסבר לנו במשרד החקלאות, היא "לשתף את הידע" שצברה החקלאות הישראלית בשלושה תחומים עיקריים - גידול חיטה, השקיה ומשק החלב. בהמשך, כך מקווים במשרד, הכוונה היא להוציא לפועל שיתוף פעולה עסקי בין המדינות.

בהמשך לדיווח ב"ישראל היום", בראש המשלחת יעמוד שר החקלאות עודד פורר, ואליו יתלוו גורמי המקצוע במשרדו ומשלחת עסקית בשיתוף עם מכון היצוא.

בעקבות המחסור העולמי בחיטה החליטו בבאקו, כפי שפרסמנו לאחרונה, ליישם פרויקט ענק לגידול חיטה כך שלא רק שאזרבייג'ן תהפוך עצמאית בתחום, אלא גם תוכל לייצא חיטה. לצורך כך, ישראל תספק לאזרבייג'ן את הטכנולוגיה לגידול החיטה כבר בתחילת דרכו של הפרויקט, כדי שבעוד שנתיים-שלוש תוכל לרכוש ממנה חיטה ודגנים נוספים. אף שישראל מגדלת בעצמה חיטה, גם אם בכמות קטנה, יש לה ידע בגידול חיטה בתנאי אקלים מאתגרים.

סמנכ"ל סחר חוץ במשרד החקלאות, יעקב פולג, אמר ל"ישראל היום" כי המשלחת תשתתף באזרבייג'ן בתערוכת חקלאות לצד מדינות נוספות: "חלק מהחברות ישתתפו בתערוכה וחלק ישתתפו בפורום עסקי, כדי שהנסיעה תהיה אפקטיבית - לא רק להציג את הטכנולוגיה, אלא גם ליצור אינטראקציה בין הצרכים לפתרונות.

"הפתרונות שאנחנו מגיעים איתם מהחברות שלנו הם בכמה תחומים: בעלי חיים (ייצור יעיל יותר של חלב, פתרונות ייצור מהים), פתרונות השקיה ועוד מגוון טכנולוגיות ופתרונות שישראל פיתחה, של חקלאות בתנאי מדבר ובתנאי אקלים מאתגרים".

לדבריו, צירוף אנשי המשרד למשלחת העסקית נועד להעניק מעטפת לפרויקטים משותפים בין שתי המדינות. "אנחנו מציעים פתרונות לעולם שמתמודד היום עם אקלים שאיתו התמודדנו בעצמנו בראשית הדרך - ואת היתרון הזה אנחנו חייבים לשמר, כי לנו כבר יש פתרונות".

 ?? ??
 ?? ?? "מציעים פתרונות לעולם". שדה חיטה בישראל צילום: משה שי
"מציעים פתרונות לעולם". שדה חיטה בישראל צילום: משה שי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel