Israel Hayom

"תחרות הספורט הגדולה ביותר שמגיעה לארץ בענף אולימפי"

לפני המשחקים האולימפיים: ישראל תארח את אליפות אירופה בכדורמים 2024

- אורן אהרוני

לשראל, שורה ארוכה של אירועי ספורט שהגיעו לי

הצטרף ביום שישי אחד נוסף: בינואר 2024 תתקיים בתל אביב אליפות אירופה בכ דורמים, כפי שפורסם לראשונה באתר "ישראל היום", שממנה יעפילו נבחרות למשחקים האולי מפיים בפריז.

מדובר באירוע בענף כדור אולימפי הגדול ביותר שהגיע לכאן עד היום. במשך שבועיים ייאבקו הנ בחרות הטובות ביבשת, בנשים ובגברים, על תואר אלופי אירופה, כשכמובן המדינה המארחת תזכה להיכנס אוטומטית לטורניר.

האיגוד האירופי החליט בישיבה שנערכה בפור טוגל להעניק לישראל את האירוח, על פני סרביה שהתמודדה מולה, בזכות ההצלחה באירוח אליפות העולם לנשים בכדורמים עד גיל 20 בשנה שעברה ורגע לפני שישראל תארח גם את אליפות אירופה לנשים עד גיל 19 בקיץ הקרוב בנתניה.

הטורניר היבשתי יתקיים בביתן 2 ב"אקספו", באותו מקום שבו גם נערכו תחרויות האירוויזיו­ן ואליפות אירופה בג'ודו, ובחודש הבא תתקיים בו אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית. העלות הכו ללת צפויה להגיע ל 32 מיליון שקלים, שחלקם יגויסו ממשרד הספורט ומחסויות.

אחת ההוצאות המרכזיות תהיה הבריכה המודול רית, שתוזמן בעלות של ארבעה מיליון שקלים. הקמ תה תארך שבועיים, ובתום האליפות היא תפורק ות עבור למשכן קבוע. כמו כן, יוקמו שישה חדרי הלבשה ויציעים ל 5,000 צופים, כשגם הבריכה באוניברסיט­ה לא רחוק משם וגם בריכת וינגייט ישמשו מתקני אימונים ל 28 הנבחרות שיגיעו לכאן. סביב האליפות מתוכנן הפנינג שלם, כולל דוכני מזון של המדינות המשתתפות והפעלות.

יו״ר האיגוד רויטל גלוסקא: ״אני נרגשת מאוד לקבל את הבשורה על אירוח האלי פות היבשתית בישראל. פעלנו רבות על מנת לזכות באירוח, וזו היסטוריה שיש ראל נבחרה לארח אליפות אירופה לבוגרים ולבוגרות בענף כדור. אני רוצה להודות לכל הגורמים המעורבים, ובראשם לשר הספורט

חילי טרופר. תודה גדולה גם לחבר הנהלת ה LEN נועם צבי על העזרה ועל התמיכה בהבאת האירוע לישראל. שיהיה לנו בהצלחה״.

מנכ"ל האיגוד עמית אבנר: "ענף הכדורמים הישראלי שוב עושה היסטוריה. זוהי תחרות הספו רט הגדולה ביותר שמגיעה לישראל בענף קבוצתי אולימפי, הוכחה נוספת להצלחה ולהתקדמות המ קצועית של הענף. אנחנו מבטיחים אליפות אירופה שאף אחד לא ישכח".

 ?? ?? נבחרת הגברים בכדורמים צילום: אורן אהרוני
נבחרת הגברים בכדורמים צילום: אורן אהרוני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel