Israel Hayom

הקואליציה ביקשה סיוע מהמשותפת במינוי כהנא

הבקשה מגיעה לאחר שח"כ עידית סילמן לא הייתה מוכנה להתחייב לתמוך במינוי מתן כהנא כשר הדתות ● במשותפת אישרו: "ביקשו שנתמוך או נעדר וסירבנו, לכן זה לא עלה"

- אמיר אטינגר ויהודה שלזינגר

הקואליציה פנו לרשימה המ שותפת בבקשה להיעדר או לתמוך בהצבעה על המינוי של ח"כ מתן כהנא כשר הדתות, זאת לאחר שח"כ עידית סילמן לא הייתה מוכנה להתחייב לכך.

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, אמר בישיבת ראשי האופוזיציה כי ח"כ אחמד טיבי אמר שבקואליציה פנו אליהם וביקשו סיוע בהצבעה בכנסת על מינויו של מתן כהנא כשר הדתות.

במשותפת מסרו בתגובה לפניית "ישראל היום": "הקואליציה ביקשו שנתמוך או נעדר וסירבנו, לכן זה לא עלה".

מלשכת יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לדברים שנאמרים בישי בות סגורות".

בד בבד, שמוליק סילמן, בן זוגה של ח"כ עידית סילמן, שוחח עם גו רמים בממשלה ומתח ביקורת על כך שמדובר בממשלה רעה ואמר כי עידית לא תתמוך במינוי כהנא לשר הדתות.

נזכיר כי תמיכתה נדרשת לאחר שהתפטר באמצעות החוק הנורבגי וחזר לכהן כח"כ, זאת על מנת לחזק את הקואליציה מחשש לעריקה אפ שרית של ח"כ יום טוב כלפון.

קודם לכן, במהלך ישיבת הסיעה של ימינה, סילמן סירבה לענות לבנט ששאל אם תתמוך במינוי, ואמרה: "נדבר על זה". בתגובה, בנט שאל אם היא לא מובכת לבוא ובמה מת בטאת המשמעת הסיעתית שלה. סי למן השיבה: "אני חברת ימינה", ובנט החליט להוציא אותה מהישיבה. יש לציין כי הסיבה להשתתפות סילמן בישיבה היא ככל הנראה אסטרטגית. אם בימינה יחליטו להכריז עליה בע תיד כ"פורשת", חברת הכנסת תוכל לטעון כי לקחה חלק בישיבות הסיעה.

"חוק אנטי אזרחי"

על רקע האפשרות כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יעלה את חוק השוויון להצבעה, חוק הלאום עלה לדיונים בישיבות הסיעה. שר האוצר, אביג דור ליברמן, הסביר את שינוי עמדתו בסוגיה. כזכור, ליברמן היה מתומכי החוק. כעת הוא רוצה להכניס אליו את עקרון השוויון, זאת לאחר פרסום

סיפורו של סא"ל מ'. "אני ראיתי את הדיסוננס. מדברים על אחים לנשק, ומנגד הפגיעה שהחוק גורם", אמר, והוסיף: "גם למי שתמך בחוק, מותר לתקן ולשנות את דעתו. חשובה הע מדה הערכית".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הוסיף: "חוק הלאום הוא גזעני ומפלה, הוא חוק אנטי אזרחי. אנחנו דוגלים בכך שכל האזרחים שווים. את חוק הלאום צריך לבטל, ובמקביל לקדם את חוק השוויון. עקרון השוויון לא יפגע באף אחד ולא יפגע בצביון של מדינה יהודית ודמוקרטית".

שרת הפנים, איילת שקד, צייצה:

"מציעה לחברי הקואליציה להפ סיק להשתעשע במחשבה לבצע שי נויים שאינם מוסכמים בחוקי היסוד. זה לא יקרה, בדיוק כפי שנקבע בה סכם הקואליציונ­י. אם נידרש, ימי נה תעשה שימוש בזכות הווטו. מוטב להתמקד באתגרים הכלכליים והבי טחוניים שלפנינו".

מדבריו של שר המשפטים גדעון סער, נראה כי גם הוא לא עומד לת מוך בשינוי החוק: "חוק הלאום לא יבוטל וגם לא ישונה. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, ובה שוויון זכויות לכל אזרחיה. ראוי לעגן את עקרון השוויון בחוק יסוד, אבל יש לעשות זאת לא בחוק הלאום כי אם בחוק כבוד האדם וחירותו".

שר החוץ יאיר לפיד, הציג עמדה פשרנית ואמר: "צריך לקדם את חוק השוויון, אבל הסיכומים בקואליציה הם שעושים הכל בהסכמות, אז צריך להמשיך את הדיון בנושא".

בתוך כך, ליברמן התבטא בחרי פות נגד המגעים של חלק מחברי הממשלה עם יו"ר הרשות הפלשתי נית אבו מאזן, בתגובה, אמר הורוביץ כי "הרשות הם הפרטנרים שלנו".

 ?? ?? סירבו לפנייה. טיבי
סירבו לפנייה. טיבי
 ?? ?? לא התחייבה לתמוך במינוי. סילמן
לא התחייבה לתמוך במינוי. סילמן
 ?? ?? מינויו לתפקיד בספק. כהנא
מינויו לתפקיד בספק. כהנא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel