Israel Hayom

נערכים להילולה: "נעשה הכל כדי שיחזרו בשלום"

חשד לרצח: אישה נמצאה ללא רוח חיים, בן זוגה נעצר המונים צפויים להגיע מחר למירון ● בעקבות האסון בשנה שעברה, הנוכחות במתחם תוגבל ל 16 אלף בעת אחת ● תושב בני ברק: "נוותר על האירוע"

- שלומי דיאז עידן אבני

תושבת אשדוד כבת ,50 אם לבת, נרצחה אתמול על פי החשד בדירתה בעיר. בן זוגה נעצר כחשוד במעשה. הרקע לרצח טרם הוברר.

מהחקירה עד כה עולה כי חבר של החשוד פגש בו והבין ממנו שתקף את זוגתו. הוא מיהר להת קשר למשטרה ולמד"א, אך כשה כוחות הגיעו לדירה ברחוב ההגנה באשדוד, הם מצאו את האישה ללא רוח חיים. לפי הערכה רא שונית של החוקרים בזירה היא נרצחה בחניקה.

ל"ישראל היום" נודע כי קיימת תלונה קודמת של האישה שנרצחה נגד בן זוגה משנת ,2015 בגין אלימות לכאורה מצידו. אולם תיק זה נסגר בתום החקירה ולא הוגש בו כתב אישום. מאז, כך על פי גורם במשטרה, לא נרשמו תלו נות נוספות בין בני הזוג. בעי ריית אשדוד ציינו כי המנוחה מוכרת לאגף הרווחה". יומיים לפני הילולת ל"ג בעומר, הגיעו אתמול אלפי מבקרים למתחם קבר הרשב"י במירון. מחסו מים נפרסו, ומאות שוטרים ומאבט חים כבר נמצאים במתחם, לקראת הילולה מצומצמת הרבה יותר השנה.

בעקבות האסון בשנה שעברה שבו נהרגו 45 איש בזמן ההילולה, השנה יחולו שינויים רבים במתווה החגיגות במקום. אתמול ערכו סיור במתחם ההר ח"כ ושר הדתות המתפטר, מתן כהנא, הממונה על ההילולה מטעם הממשלה; ומפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שמ עון לביא, שגם פיקד על מבצע מירון בשנה שעברה.

ח"כ כהנא אמר: "בחודשים האחרו נים עשינו הכל כדי שהחוגגים יחזרו הביתה בשלום. המתווה שלנו נשען על המלצות ועדת החקירה ובתיאום עם כלל הגורמים. המדינה השקיעה סכומי עתק כדי לתקן את מפגעי הבטיחות: האירוע השנה יעלה 60 מיליון שקל. מדובר בשינוי משמעותי שישנה את אופי האירוע ב 180 מעלות. נדאג להג עה מבוקרת לאורך כל שעות ההילולה. השיקולים שלנו היו מקצועיים בלבד - הכל למען בטיחות החוגגים".

באשר לשיתוף הפעולה של המג זר החרדי, אמר ח"כ כהנא: "הצלחת ההילולה תלויה בעיקר בשיתוף הפ עולה של הציבור. לשמחתי, אני שומע עוד ועוד רבנים ואדמו"רים שקוראים להישמע להנחיות. כל מי שלא יעמוד בזמן המוקצב, לפי הכרטיס שקיבל, יידע כי הוא פוגע באחים שלו שרוצים גם הם להשתתף באירוע המסורתי. לצ ערי, יש פה מיעוט שכבר פועל פה ומ נסה לעשות ונדליזם - נמצה איתם את הדין. כמו כולם, אני מתפלל שההילולה

תעבור בשלום".

ניצב שמעון לביא מפקד מחוז הצפון במשטרה: "זה אירוע מאתגר במיוחד, יש כאן שינוי משמעותי של הסטטוס קוו. בראש ובראשונה, מספר הכרטי סים מוגבל על פי ניתוח בטיחותי. למי שאין כרטיס - אין סיבה להגיע למי רון השנה".

4 שעות שהייה בלבד

יצוין כי שוטרי היחידה המרכזית של מחוז הצפון עצרו שני חשודים בזיוף כר טיסים למירון. כמו כן, נעצרו חשודים בהתפרעויות ובפגיעה בתשתיות בהר.

על פי החלטת מפיק האירוע, יהיו במתחם הקבר 16 אלף איש בו בזמן, ושהייתם תוגבל ל 4 שעות, בהתאם לצמידים שיהיו על ידיהם. במשט רה הסבירו כי מקדם הביטחון מאפ שר שהות של 22 אלף איש. המארגנים התחייבו כי יפקחו על כך שהחוגגים יעזבו את המתחם בזמן שהוקצב להם. יתר על כן, הוחלט כי לא יימכר או יוגש אוכל במתחם, מה שצפוי לקצר את זמן השהות. עד כה נמכרו כ 110 אלף כרטיסים - מספר נמוך ביחס לש נים הקודמות, אז השתתפו בהילולה כ 300 אלף איש.

משה יצחקוב מבני ברק הגיע אתמול לביקור בציון הקבר, לדבריו, במקום להשתתף בהילולה. "בכל שנה אנח נו מגיעים להילולה", סיפר יצחקוב. "בשנה שעברה לא הגענו בגלל הקורו נה - למזלנו. השנה החלטנו לוותר על ההגעה. כואב לי שלא נגיע, אבל אחרי האסון בשנה שעברה החלטנו לוותר. יש לנו ילדים קטנים, והדוחק כאן הוא גדול מאוד. במקום להגיע בל"ג בעו מר להדלקה, החלטנו לעלות ולהתפלל היום. בעזרת השם נגיע בשנה הבאה לכבד את הצדיק בהילולה".

 ?? ?? שר הדתות המתפטר מתן כהנא עם ניצב שמעון לביא צילום: דוד כהן/ג'יני
שר הדתות המתפטר מתן כהנא עם ניצב שמעון לביא צילום: דוד כהן/ג'יני
 ?? ?? זירת הרצח צילום: לירון מולדובן
זירת הרצח צילום: לירון מולדובן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel