Israel Hayom

פלשתינים השחיתו אתר היסטורי בשומרון

מנהל מכינה בי-ם חשוד שביצע עבירות מין בקטינות אתר צרדה ליד פדואל רוסס בכתובות גרפיטי של רובים, אקדחים ודגל הרשות הפלשתינית

- אפרת פורשר אפרת פורשר

בית משפט השלום בירושלים האריך עד ליום ראשון את מעצ רו של יוסף אוחיון, ראש עמותת "אריות יהודה" - עמותה המכינה בני נוער לשירות צבאי באמצ עות אימונים פיזיים ומנטליים ולימודים עיוניים, החשוד בעבי רות מין בקטינות במכינה.

אוחיון, נשוי ואב לארבעה, הוא ממקימי העמותה, אשר פוע לת בעיקר בירושלים וביישובים מסביב, וכן במוסדות חינוך גדו לים בירושלים. הוא נעצר של שום בביתו, בתום חקירה סמויה בת כמה חודשים על ידי היחי דה ללחימה בפשיעה "ציון" של מחוז ירושלים, שבמהלכה העי דו כנגדו שתי מתלוננות. על פי החשד, הוא יצר קשרים עם חניכות וניצל את קרבתו אליהן, תוך מצג שווא על אודות עברו הצבאי והמקצועי.

החוקרים חושדים כי אוחיון רכש את אמונן של הקטינות, וביצע בהן עבירות מין תוך ני צול יחסי מרות.

חוקר המשטרה אמר בביהמ"ש כי אוחיון הודה בחקירתו במקרה אחד של קיום יחסי מין עם קטי נה, אך הכחיש מקרים נוספים.

נערים מהיישוב פדואל שבשו מרון נדהמו לגלות בסוף הש בוע גרפיטי באתר הארכיאולוג­י צרדה. בגרפיטי - רובים ואקדחים, דגל של הרשות הפלשתינית, מפת ארץ ישראל וכתובת בזכות השאהידים, כנראה משכם.

מדובר באתר מתויר למדי בעיקר על ידי תושבי האזור, נערים, אשר מקפידים לעלות מדי שבוע עם שקיות ולנקות את האשפה אשר נזרקת במקום באופן קבוע. בחג הפסח פקדו את האזור מאות מטיילים מכל הארץ.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "כל בן תרבות צריך להזדעזע מההשחתה של אתר היסטורי בעל חשיבות לאנושות כולה, ובוודאי לעם היהודי. זו מתקפה על זכותנו על הארץ. אם לא נתעורר, נישאר בלא היסטוריה".

אתר צרדה, שבחורבת בינת בר שליד

פדואל, נמצא במורד נחל שילה שבתחו מי רשות שמורות הטבע והגנים. האתר זוהה על ידי חלק מהחוקרים כעיר המ קראית צרדה המוזכרת בספר מלכים כעירו של ירבעם בן נבט, מלך ישראל שלאחר הפיצול מיהודה.

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה: "המינהל רואה בחומרה רבה פגיעה והרס של אתרים ארכיאולוגי­ים במרחב. המי נהל משקיע מאמצים רבים בשמירה על האתרים הארכיאולוג­יים באזור".

 ?? ?? האתר שהושחת
האתר שהושחת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel