Israel Hayom

מתכון להזדמנות שנייה

היום: יום שיקום האסיר מצוין לראשונה ● בין האירועים שיתקיימו בכנסת: יריד מזון בניצוח חיים כהן ותומר תומס, עם מטופלי הרשות לשיקום האסיר ● תומס, שריצה מאסר של שנה: "בזכות הרשות חיי שבו למסלולם"

- אסף גולן

היום, לראשונה בישראל, מתקיים יום שיקום האסיר. היום יצוין בכנסת ביוזמת ח"כ מיכל שיר סגמן, ובמסגרתו ית קיימו בוועדות השונות דיונים בנושא ותיערך ישיבת מליאה מיוחדת במעמד שר הרווחה.

את היום המיוחד בכנסת ילווה הפנינג פוד טראק בגן הוורדים הס מוך, בניצוחם של השף חיים כהן ותומר תומס. באירוע יבשלו מטו פלי הרשות לשיקום האסיר )רש"א( את האוכל המוגש במסעדת "תומר תומס בפיתה", והוא יחולק בחינם לקהל שיגיע. לקראת היום שוחחנו עם תומר תומס, שגם הוא שוקם במסגרת פעילות רש"א.

המסעדן המצליח תומר פיטוסי, המוכר כתומר תומס, מספר שהוא ראה הכל בחיים שלו. "היו לי די רות, מכוניות ועסקים, אבל בגלל החלטות לא נכונות איבדתי הכל", הוא מספר.

בנקודה הזו התייאש תומר, הפ סיק לעבוד וניסה לצאת מהמשבר גם בדרכים לא חוקיות. הדרך הזו כללה גם ניסיון לסחור במריחואנה, שנגמר במאסר של שנה, שממנו הצליח תומס להשתקם.

"הייתי במקום הכי נמוך וכבר רציתי למות. מהמקום הזה גם ני סיתי לצאת על ידי סחר במרי

חואנה, ועל זה נתפסתי ונשפטתי. במקביל, כשאיבדתי הכל, דווקא הצלחתי מאוד באינסטגרם כמש פיען רשת. היה לי זמן וכך העליתי מתכונים לרשת, שהיו מאוד פו פולריים. כשנכנסתי לכלא היו לי כבר חצי מיליון עוקבים. את ההצ לחה הזו לקחו ברש"א, הפכו אותי לטבח בכלא וגם מימנו לי לימודים גבוהים כשף בכיר.

"זה הרים אותי. טעיתי לרגע בגלל מצב קשה, אבל חזרתי לע צמי. מספר העוקבים גדל וכיום יש לי מסעדות, מעדניות ורשת של מוצרי אוכל. את כל זה עשיתי כשהרשות מעודדת אותי ומחזי רה אותי לעולם בלי שאפול שוב", הוא מסכם.

יום שיקום האסיר הוא האירוע המרכזי של "מאמינים בהזדמנות שנייה", קמפיין חברתי שמובילים סטודנטים מבית הספר לתקשורת באוניברסיט­ת אריאל למען רש"א.

ח"כ מיכל שיר סגמן מסרה: "האינטרס שלנו כמדינה הוא לע שות הכל כדי לשקם ולהעניק הז דמנות שנייה לאסירים משוחררים, ובפרט לאסירים שהם הורים ליל דים. רק כך נוכל להעניק לילדיהם סיכוי לעתיד שונה וטוב יותר".

מנכ"ל רש"א, ניצב בדימוס אריה ביבי: "הניסיון שלנו מלמד שה ליך שיקום מוצלח מפחית בעשרות אחוזים את הסיכוי לחזור לכלא. שיקום האסירים הוא אינטרס כל כלי חברתי של החברה כולה, ולא רק של האסיר עצמו".

 ?? ??
 ?? ?? תומס. "הייתי במקום הכי נמוך"
תומס. "הייתי במקום הכי נמוך"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel