Israel Hayom

בין רבנות לחתרנות

שישו ושמחו - פרק בכורה, כאן ‪21:15 ,11‬

- ניר וולף עובר מסך

הצילום שפותח את "שישו ושמחו" מראה את אקי אבני עומד קפוא מול ועדה רפואית צה"לית. הוא חובש כיפה, לבוש מדים, עונד דר גות, מעוטר צל"שים, אותות וזקן עבות, אך מבטו של הצופה ננעל על הגפיים. כי לאקי אבני אין ידיים. זה מהפנט ומסקרן ומעורר תהיות, מכיוון שלא בכל יום לאקי אבני אין ידיים. ואף שהקטיעה אינה הסיפור המרכזי, והאפקט ממוחשב, עדיין אי אפשר להתעלם מהפריים המיוחד ואולי הכי מדהים שנראה בטלוויזיה הישראלית.

אבני מגלם גיבור מלחמה שנפצע בקרב, קצין מורעל מדי שמ תגלגל לתפקיד הרב הצבאי הראשי. משמעות המינוי היא הצטר פותו לבסיס הרבנות הצבאית, כדי לפקד על יחידת חיילים בעלי פרופיל נמוך, שבחוד החנית שלה נמצאת מקהלת הרבנות הצבאית בהנהגת החזן נתן דטנר.

"שישו ושמחו", שפרק הבכורה שלה שודר אמש בכאן, היא סדרה בלי אלוהים על שליחי אלוהים בצה"ל, שקיבלה יד חופשית להתפרע. היא קומדיה ביזארית, שמיטלטלת בין רגעי מיוזיקל לפאנצ'ים על רבנות, בין קבורת עורלות, ברירת אורז ושטיפת גופות לבין התמודדות עם אגו, נכות ושמירת נגיעה.

מזווית ראייתם של חיילים דתיים, היא מציגה צה"ל שונה, מציפה עלילות מוזרות וביקורת חתרנית בסביבה צבאית יוצאת דופן. "שישו ושמחו" היא למעשה ההפך המוחלט מסדרות צה"ל קלאסיות כמו "טירונות", שם עשה אבני תפקיד אייקוני לפני יותר מ 20 שנה.

אבל עם יד על הלב, במדינה שכל כך מקדשת את המיליטנטיו­ת, נדמה כי דווקא החריגות של "שישו ושמחו" עלולה להיות בעו כריה. כדי לרתק צופים צריך הרבה יותר מאקי אבני בלי ידיים.

‪● ● ●‬ ב"חדשות הספורט" משדרים השבוע סדרת כתבות על תאונות אופניים קטלניות בשולי הכבישים הבין עירוניים. הפלטפורמה של ערוץ ספורט מבהירה מדוע הכתבות של עדי הרשליקוביץ העדיפו להתרכז בספורטאים חובבנים שמדוושים בכבישים מהירים. אף כי אלי אילדיס הדגיש ש"התופעה נוגעת לכולנו", נדמה כאילו הפ רויקט מעוניין להחזיר לכותרות נושא שרלוונטי לקהילה מצומצ מת, בוודאי בהשוואה לכאוס המתרחש בו בזמן בכבישים העירוניים שמפוצצים בכלים דו גלגליים.

ההבדל העיקרי בין הרוכבים למטרת תחבורה לבין אלה שעושים זאת מצורך ספורטיבי, מטושטש בפרויקט רגשני שכזה. לא נעים לומר, אבל המציאות היא שרכיבה על כביש פתוח זאת פעילות שיש בה אלמנט של סיכון; כמו בספורט אתגרי, כמו מתאגרף שעלול לאבד הכרה, גם על אופניים אפשר להתגונן ולהיזהר, אך הסכנה תמיד תהיה חלק מהספורט.

‪● ● ●‬ אחרי פחות מארבע שנים בכלא, אישרה אתמול ועדת השחרו רים את קיצור עונשו של עבריין המין הסדרתי, אלון קסטיאל. כדי להבין את עוצמת הכאפה שהנחיתה ההחלטה על נפגעות תקיפה מינית, ובעיקר על קורבנותיו הרבים של אושיית חיי הלילה המ סוכנת, מומלץ לצפות בדוקו המצמרר ששודר אשתקד ב yes דוקו, "אחרי חצות: הסוד הכי שמור בעיר" - שפרס בפירוט את שיטות הפעולה של קסטיאל ואת העזרה שקיבל מסביבתו לביצוע העבי רות שבהן הורשע.

 ?? ?? כדי לרתק צופים צריך הרבה יותר מאקי אבני בלי ידיים
כדי לרתק צופים צריך הרבה יותר מאקי אבני בלי ידיים
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel