Israel Hayom

עקרון הרצף

עם 28 ניצחונות רצופים, זכייה בחמישה טורנירים רצופים ושמיטת מערכה אחת בלבד ב 43 האחרונות - איגה שוויונטק תגיע לרולאן גארוס כדי לשמור על הפסגה

- דור הופמן

המראיין בטורניר רומא הש בוע עשה את עבודתו נאמנה ושאל את איגה שוויונטק את השאלה שכל העולם צמא לתשוב תה: "איך את עושה את זה?". ב"את זה" התכוון המראיין לנתונים הסטטיסטיים המופלאים של הפו לנייה בת ה ,20 שכוללים נכון לרגע זה 28 ניצחונות רצופים)!(, זכייה בחמישה טורנירים רצופים וניצחון ב 42 מ 43 המערכות האחרונות.

ולא רק זה: השנה ניצחה שוויונטק 13 פעמים ,0:6 היא גם ניצחה ב 16 המערכות האחרונות במשחקי גמר, בשמונה הגמרים האחרונים שבהם השתתפה, והיא היחידה מאז סרי נה וויליאמס שזוכה בארבעה תארי ‪WTA 1000‬ בשנה. תשובתה לשאלה היתה: "בזכות הצוות והמשפחה שסו בלים אותי למרות שאני קשה. אני מקווה שאני נותנת להם אושר ותק ווה שאפשר להמשיך ללא גבולות".

בימים אלה, שוויונטק בהחלט משחקת ללא גבולות. כבר שלו שה חודשים רצופים היא מרסקת את היריבות שלה ללא רחמים כפי שעשתה בדוחא, באינדיאן וולס, במיאמי, בשטוטגרט ובשבוע האח רון ברומא, מעלה את התהייה: איך עוצרים את הדבר הזה? בחמשת הטו רנירים האלה, שארבעה מהם WTA ,1000 איבדה שוויונטק חמש מער כות בלבד. היא ניצחה שמונה שחק ניות מהטופ ,10 ובמקרים רבים גרמה להן להרגיש חוסר אונים מוחלט.

אונס ג'בר התוניסאית, הקורבן האחרון של הפולנייה בגמר טורניר רומא, סיכמה את החוויה כך: "אני רוצה לברך אותך על הריצה המ דהימה שלך. את והצוות שלך עו שים עבודה מעולה ומהווים השראה לכל השחקניות בסבב. אז תודה לך".

מעבר לכך שהיא מביסה את ירי בותיה, שוויונטק מראה לרבות מהן את הדרך שבה ניתן להתמודד עם הספורט התובעני הזה. כמו לא מעט טניסאיות, גם היא פרצה בגיל צעיר וללא הודעה מוקדמת כשזכתה ברו לאן גארוס ב 2020 כמדורגת הנ מוכה ביותר בהיסטוריה (54) והפכה לפולנייה הראשונה שזוכה בגרנד סלאם. אבל להבדיל מאחרות, איגה לא נתנה להצלחה הפתאומית לה סיט אותה מהמסלול.

היא ניחנה בכישרון אדיר, בחב טת כף יד מופלאה, אתלטיות מר שימה, חוכמת משחק וגישה הת קפית חסרת פשרות, אך מוקדם מאוד היא הבינה שזה לא מספיק. כבר בגיל 17 מינתה לצוות האימון שלה פסיכולוגית בשם דריה אב רמוביץ', שדאגה לעבוד איתה על הפן המנטלי. "אני מאמינה שק שיחות מנטלית היא הדבר הכי חשוב היום בטניס, כי כל אחת יכולה לשחק ברמה גבוהה", אמרה שוויונטק בראיון לאתר ה WTA ב ,2020 "החזקים מנטלית הם אלה שמצליחים לאורך זמן".

סבב הנשים הוכיח בשנים האחרו נות שיש משהו בקביעה הזאת. המ קום הראשון התחלף בתדירות גבוהה, שחקניות הגיעו לפסגה ולא הצליחו לשמור עליה. בינתיים שוויונטק - שהשתלטה על ראשות הדירוג העו למי - נראית כמי שמסוגלת להוביל את הענף, שנמצא בסוג של ואקום אחרי הפרישה של אשלי בארטי, הק שיים של נאומי אוסקה והנסיגה הט בעית של סרינה וויליאמס.

הנוכחות של אברמוביץ', שמ לווה אותה לכל טורניר, ניכרת מאוד. שוויונטק מלאת ביטחון, יודעת לשמור על ריכוז גם ברגעים הקשים ונראית כמי שיודעת איך להתמודד עם התהילה. עם העוצמה המנטלית שבאה בעסקת חבילה עם טניס ברמה הגבוהה ביותר, שוויונ טק תגיע בשבוע הבא לרולאן גא רוס כפייבוריטי­ת ברורה. אם תצ ליח לשמור על הרצף שלה גם שם, המראיין ייאלץ לשאול אותה שוב: "איך את עושה את זה? איך?!".

 ?? ?? שוויונטק צילום: רויטרס
שוויונטק צילום: רויטרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel