Israel Hayom

הפועל ירושלים חייבת לעבור את מכשול גן נר

- יעקב מאיר ואבי סגל

הפועל ירושלים תתארח הערב אצל הפועל גלבוע/גליל בסי טואציה לא נוחה, אחרי שהפסידה בבית את המשחק הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף .(88:85)

איבוד הביתיות במשחק הראשון הוא דבר מוכר עבור הקבוצה מה בירה, שהיא היחידה מאז שנת 2014 שהפכה 1:0 ביתי לניצחון בסדרה של הטוב מ ,5 ועוד עשתה זאת פעמיים.

אך מעבר לאיבוד הביתיות, ירו שלים תצטרך להתמודד גם עם המ גרש בגן נר שבו היא מתקשה באופן מסורתי, כמו קבוצות גדולות נוס פות כגון מכבי ת"א, שמרבות לה פסיד שם. מאז חזרה גלבוע לליגת העל בקיץ ,2016 ירושלים הפסידה לה בחוץ בכל עונה, ומאזנה במג רש הצפוני עומד על שני ניצחונות בלבד בתשעה משחקי ליגה. במסג רת הגביע באותה תקופה, מחזיקים הירושלמים במאזן מושלם של שני ניצחונות, שניהם ברבע הגמר.

הניצחונות היחידים של הפועל ירושלים בגן נר בליגה היו דווקא בפלייאוף. ההתמודדות הנוכחית בין הקבוצות היא השלישית ברבע גמר הפלייאוף בתוך חמש שנים, והמאזן עומד על .1:1

בעונת 2017/2018 נפגשו הקבו צות כשיתרון הביתיות עמד לטוב תה של הפועל ירושלים, בדיוק כמו העונה. עודד קטש, שהגיע באמצע העונה לבירה והצליח לייצב את הקבוצה, ראה את קבוצתו מפסידה בארנה במשחק הראשון )מזכיר לכם משהו?(, אך הגיב עם שלושה ניצ חונות רצופים - שניים מהם בגן נר - בדרך לחצי הגמר.

בעונה שעברה שוב נפגשו הק בוצות לסדרה ברבע הגמר בשיטת הטוב מ ,3 והפעם ידה של גלבוע היתה על העליונה עם שני ניצ חונות. ירושלים עלתה בסגל חסר לאחר שמרבית שחקניה הזרים נמ לטו מישראל כמה שבועות קודם לכן בשל מבצע שומר החומות והטילים שנורו מעזה לעבר ערי ישראל.

אחרי שעברנו על ההיסטוריה, בואו נדבר מקצועית לסיום. ליותם הלפרין יש סגל מספיק עמוק, איכותי ומנוסה כדי למחוק את ההפסד הביתי ולהראות מדוע הוא ושחקניו סיימו את העונה במקום הראשון. גלבוע הצעירה והעיקשת תהיה שם, קשו חה, כדי להמשיך את העונה הנהדרת שלה ככל האפשר.

אתמול בפלייאוף: בני הרצליה בדרך הבטוחה לחצי הגמר אחרי ניצחון חוץ על הפועל חיפה 88:93 בהארכה. ביתרון 0:2 בסדרה, מחזיקת הגביע תוכל לסגור עניין ביום חמי שי בביתה. גם הפועל חולון במצב דומה 0:2) בסדרה( אחרי ניצחון חוץ דרמטי בכפר בלום, 89:90 על הפועל גליל עליון, בזכות שלוש קליעות מהקו של טיירוס מגי.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel