Israel Hayom

| טוטאל לוס

נכון, היינו אמורים לכתוב על המנצחים, אבל כשהאלופה מילווקי ופיינליסטי­ת העונה שעברה פיניקס מודחות בסיבוב השני במשחק 7 - זו סיבה מספיק טובה להשאיר עליהן את אור הזרקורים, ולהגיד את האמת

- קפטן אמריקה

חשוב להגיד: צריך לכתוב על המנצחים. זה כלל שהרבה פע מים אנחנו לא מקפידים עליו מספיק בתקשורת הספורט )כן, ,ESPN אנ חנו מסתכלים עליכם ועל אובססיית הלייקרס שלכם(. אבל עכשיו, רגע אחרי ששתי סדרות סיבוב שני גדולות נגמרו במשחקי 7 שנזכור עוד הרבה זמן, ושנייה לפני שסדרות הגמר האזו ריות מתחילות, אנחנו בכוונה נתעסק לרגע במפסידים.

בעיקר, אגב, משום שהמפסידים האלה - מילווקי באקס במזרח ופי ניקס סאנס במערב - היו עד לרגע ההדחה "המנצחים" בעצמם. כלומר, שתי הפיינליסטי­ות של השנה שעברה. וזו סיבה להשאיר על המפסידים הללו את אור הזרקורים לעוד רגע אחד.

הבעיה היא, ששתי הקבוצות האלה כנראה לא ממש יאהבו את מה שהאורות האלה יחשפו. כי, אולי אתם זוכרים, אחד הנרטיבים הכי עיקשים וקולניים לאורך פלייאוף 2021 היה ש"נכון, לכולם יש פציעות. אבל שתי הקבו צות האלה הגיעו לגמר בזכות יותר מדי פציעות של היריבות". היו כאלה שהתעקשו שמדובר בגמר בין שתי ירי בות שלא ממש ראויות למעמד.

מילווקי, שבסופו של דבר המשיכה בעונה שעברה כל הדרך אל האליפות, עברה בסיבוב השני את הסופר טים של ברוקלין בעיקר בזכות פציעות של קיירי אירווינג וג'יימס הארדן. ועדיין, זה נגמר רק בשבעה משחקים, בין היתר בגלל שקווין דוראנט דרך על הקו באיזו "שלשה" דרמטית שהוא קלע. ואפילו בגמר המזרח מול אטל נטה, טרה יאנג נפצע בשלהי משחק 3 וחזר מוגבל רק למשחק .6

וזה עוד כלום לעומת פיניקס, שע ברה את הסיבוב ראשון מול הלייקרס, אצלה לברון ג'יימס שיחק פצוע ומו גבל ברמה נראית לעין, ועם אנתוני דייוויס שבקושי מצליח לדדות על המגרש, וזה כשהוא זמין. בגמר המערב היא פגשה את הקליפרס, שנייה אחרי שזו איבדה את השחקן הכי טוב שלה, קוואי לאונרד )שנפצע בסיבוב השני מול יוטה ולא שיחק מאז(.

באופן לא צפוי אבל מאוד הגיוני, העונה הסדירה ההיסטורית שפיני קס נתנה העונה, והאופן שבו הבא קס הצליחו להגיע ל 51 ניצחונות אף שהולידיי ומידלטון באו אחרי קיץ עמוס עם הנבחרת במשחקים האולי מפיים, למרות ששיחקו כמעט כל העו נה בלי ברוק לופס, ובזמן שהם מתמו דדים עם ירידת המתח הטבעית אחרי אליפות היסטורית - כל זה עזר לתת תוקף מחודש ללגיטימיות של הבאקס ושל הסאנס כשתי הפיינליסטי­ות של השנה שעברה.

אבל אז בא פלייאוף 2022 ושתיהן הודחו בסיבוב השני. ועל ידי מי הן הוד חו? דאלאס ובוסטון, שתי קבוצות שע מוק מאוד בתוך העונה הנוכחית מצאו את עצמן במאזן שלילי! המאבס היו על 18:17 ב 31 בדצמבר, והסלטיקס על 24:23 ב 21 בינואר.

אין שום דרך אמיתית לצייר את ההדחות האלה כמשהו מלבד כישלו

נות. נכון, מידלטון לא שיחק בסדרה מול בוסטון, אבל גם היא חסרה את רו ברט וויליאמס, עוגן ההגנה המהפכנית שלה. ופיניקס? היא פיגרה משהו כמו 700:13 ברבע השלישי באחד ההפסדים הכי מבישים ומחפירים בתולדות הליגה.

העתיד כבר לא כל כך ורוד

אז לאן הולכים מכאן? ארבעת הש חקנים הכי טובים בבאקס חתומים גם לעונה הבאה )ומעבר לה(, והיא עדיין מחזיקה ביאניס. כנראה השחקן הכי טוב בעולם. הם יהיו בסדר ועוד תהיה להם הזדמנות נוספת לאשרר את תוקף האליפות שלהם משנה שעברה. אבל פיניקס? פתאום ה 90 מי ליון ל 4 שנים שהם חייבים למיקל ברידג'ס ו 90 נוספים ל 3 שנים לכריס פול, לצד העובדה שאייטון לא חתום עדיין, צובעים את הכל בצבעים הרבה פחות ורודים משאפשר היה לדמיין רק לפני שבוע. שלא לדבר על מה שיהיה דרוש כדי להתאושש מהמפלה המבי כה והמשפילה שהם חוו בשני לפנות בוקר. אם אפשר יהיה בכלל לקום מזה. אז כן, לתקשורת יש אחריות להלל את המנצ חים. אפילו אם בזמן אמת יש תחושה שהם לא המנצ חים הכי מהוללים שאי פעם ראינו. אבל אם שנה אחת אחר כך החששות הללו מקבלים חיזוק, אז די. לפעמים צריך גם פשוט לה גיד את האמת.

 ?? ?? הלילה, ,03:30 ספורט 5
חמישי, ,04:00 ספורט 5 דונצ'יץ' צילום: אי.אף.פי
הלילה, ,03:30 ספורט 5 חמישי, ,04:00 ספורט 5 דונצ'יץ' צילום: אי.אף.פי
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? פול, בוקר וברידג'ס. הפסד מחפיר צילום: אי.אף.פי
פול, בוקר וברידג'ס. הפסד מחפיר צילום: אי.אף.פי
 ?? ?? יאניס. קיבל שיעור מגרנט וויליאמס צילום: אי.פי
יאניס. קיבל שיעור מגרנט וויליאמס צילום: אי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel