Israel Hayom

לקראת ראש השנה: מבצע סיוע לאלפי עולים מאוקראינה

- אפרת פורשר

יד לאחים מאוקראינה: בשי תוף מחלקות הקליטה בר חבי הארץ, "הקרן לידידות" תחלק כ 10,500 תווי קנייה של "תו הזהב" ל 5,000 מש פחות עולים שהגיעו לישראל מאוקראינה מאז פלישת הצבא הרוסי למדינה.

החלוקה, שעלותה 5 מיליון שקלים, היא חלק ממבצע הסיוע של הקרן לידידות לקראת ראש השנה, שבמסגרתו הוקצבו 28 מיליון שקלים לכ 98 אלף מש פחות, קשישים, חיילים בודדים, נזקקים וילדי פנימיות.

כל משפחת עולים מאוקראינה תקבל בין 500 ל 1,500 שק לים בהתאם להרכב המשפחתי. המבצע מתקיים השנה על רקע התעצמות יוקר המחיה והעלייה במספר המשפחות הפונות לאג פי הרווחה וארגוני הסיוע.

יוליה ייבל, שעלתה לאחרונה לישראל מאוקראינה עם בנו תיה התאומות בנות ה 7 ובנה בן ה ,5 תחגוג בשבוע הבא את ראש השנה הראשון שלה בי שראל. היא חשבה לעלות לי שראל זמן רב, אך כשהרוסים הפציצו בסיס צבאי ליד כפרם והיא נאלצה להתחבא עם היל דים במרתף במשך שבועיים שלמים, היא החליטה להפוך את החלום למציאות.

"עלינו על רכבת לכיוון הגבול הפולני בנסיעה שלק חה יותר מיום אחד, ישבנו על הרצפה עטופים בבגדים חמים. פחדתי על חייהם של שלושת ילדיי, לא ידעתי אם נצליח להינצל", היא מספרת.

יוליה והילדים גרים בימים אלה בפתח תקווה. ילדיה הול כים לבית הספר ולגן, ולמדו שם על ראש השנה. "ראש השנה הוא גם חג של תקווה. אני מקווה שמשפחתי שנשארה באוקראינה תגיע אלי השנה, נתחבק ולא ניפרד יותר לעולם", אמרה.

מאז תחילת המלחמה באוקראינה סייעה הקרן בפי נוי יהודים מבתיהם ובאספ קת מזון, תרופות וציוד הכר חי. תוכנית החירום לקהילות היהודיות כללה מענקי חירום של 18 מיליון דולר.

"אחרי פרוץ המלחמה באוקראינה מסייעת הקרן לקהילות היהודיות באוקראינה באופן פעיל. הקמנו מערך עלייה ליד הגבול, שעד היום עולים מאוקראינה מגיעים בא מצעותו לישראל. אנו גאים על האפשרות לסייע להם הודות ליותר מ 600 אלף תורמים אוהבי ישראל, שהתגייסו גם הפעם לסייע ליהודים במצו קה", אמרה נשיאת הקרן לי דידות, יעל אקשטיין.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel