Israel Hayom

פקולטה לרפואה תוקם באוניברסיט­ת רייכמן

בילינסון ושיבא חתמו על הסכם שיוביל לפתיחתה של פקולטה שביעית בישראל לרפואה ● 80 סטודנטים ילמדו בה בשנה והיא תיקרא על שמה של דינה רקנאטי

- מיטל יסעור בית אור

בשורה למערכת הבריאות בישראל: אוניברסיטת רייכמן ובתי החולים בילינסון כללית ושיבא חתמו על הסכם שיתוף פעו לה, שיוביל בעוד שנתיים ולאחר אישורים נוספים, להקמת פקולטה שביעית לרפואה בישראל.

לפי ההסכם, בפקולטה ילמדו כ 80 סטודנטים בשנה. מדובר בז ריקת עידוד ותוספת משמעותית תו ספת של כ 10% סטודנטים למספר הקיים היום.

לפני כחצי שנה הודיעו באוניברסיט­ת רייכמן בהרצליה על כוונתם להקים פקולטה, וההסכמים שנחתמו כעת מגדירים כי סגל המ רצים יורכב מרופאי בתי החולים בי לינסון ושיבא, וכי השדות הקליניים במקומות שבהם מתנסים הסטודנטים, יהיו בבתי חולים אלו.

נושא מיעוט השדות הקליניים היה אחד מצווארי הבקבוק של הג דלת מספר הסטודנטים לרפואה, כאשר בתי החולים מוגבלים ביכולת ההוראה לסטודנטים נוספים במחל קות. ישראל, כמו מדינות רבות אח רות, מתמודדת עם מחוסר ברופאים. בישראל שיעור הרופאים עומד על 35 רופאים ל 10,000 איש, והוא נמוך מהממוצע במדינות אירופה, שעומד על 37 רופאים.

כ 60% מהרופאים החדשים ביש ראל הם בוגרי אוניברסיטא­ות בחו"ל ורק 40%-כ הם בוגרי הארץ. מדי שנה מסיימים 900-800 בוגרים לימודי רפואה , אליהם מתווספים עוד 1,000 ישראלים שנאלצו ללמוד בחו"ל.

ועדה מטעם משרד הבריאות המ ליצה להגדיל בשנים הקרובות את מספר הסטודנטים ל ,1,200-1,100 אך הצורך האמיתי קרוב יותר ל 1,800-1,600 בוגרים בשנה. בי שראל יש שבעה בוגרי בתי ספר לרפואה לכל 100 אלף איש, כאשר ממוצע מדינות אירופה כפול - 15 בוגרים לכל 100 אלף.

הפקולטה השביעית לרפואה הוקמה בתרומה של אודי רקנאטי, ותקרא על שם אמו דינה רקנאטי. הפקולטה תהיה הראשונה שנמצאת באוניברסיט­ה פרטית. עם זאת, לא ייקלטו בה סטודנטים מחו"ל ותנאי הקבלה שבה יהיו דומים לאלו שב שאר הפקולטות לרפואה בישראל.

מכללית נמסר: "הגדלת מספר הסטודנטים לרפואה היא משימה לאומית. אנו, כללית ובילינסון, מברכים על חתימת ההסכם, במיוחד עקב המחסור החמור ברופאים. נתמוך בכל יוזמה שתביא ליותר סטודנטים לרפואה, ובסופו של דבר ליותר רו פאים לרווחת תושבי המדינה".

 ?? ?? הסוף למחסור ברופאים? פקולטה לרפואה תיפתח באוניברסיט­ת רייכמן
הסוף למחסור ברופאים? פקולטה לרפואה תיפתח באוניברסיט­ת רייכמן
 ?? ?? התורם לפקולטה, אודי רקנאטי
התורם לפקולטה, אודי רקנאטי
 ?? ?? מנהלי בתיה"ח אפק ווירטהיים
מנהלי בתיה"ח אפק ווירטהיים
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel