Israel Hayom

"בעיה שורשית ועמוקה": עלייה מדאיגה בתחושת חוסר הביטחון של החקלאים

בשנת 2022 העידו 94% מהחקלאים על פגיעה בביטחונם בגלל הפשיעה החקלאית ● היום: כנס המשילות של "השומר החדש" ו"ישראל היום" בהשתתפות רה"מ, שרים ובכירים במשטרה

- עידן אבני

בצל התגברות מכת הפרו טקשן יתקיים היום כנס המ שילות והביטחון האישי של ארגון "השומר החדש" בשיתוף מערכת "ישראל היום". הכנס יועבר בשי דור ישיר באתר ובאפליקציה של "ישראל היום".

בכנס ישתתפו ראש הממשלה, שרים ובכירים במשטרה שידונו יחד בסוגיות החשובות הנוגעות בנו שא הביטחון האישי בישראל. אחד הנושאים המרכזיים שיועלו בכנס יעסוק בפשיעה החקלאית והאחיזה בשטחים הפתוחים.

בשנת 2020 הוגדרו 85.6% משטחי ישראל כשטחים פתוחים, הכוללים 65.8% שטחים טבעיים או מיוערים, 19.8ו שטחי חקלאות של מטעים וגידולי שדה. השט חים הפתוחים הינם אזורים ברמת אכיפה פחותה בניכר מהשטחים המאוכלסים. בהינתן זאת, שטחים אלו הינם קרקע פורייה לפשיעה ולעבריינות מגוונת, אשר מהוות פגיעה בשלטון החוק ובריבונות של המדינה.

על פי דו"ח הפשיעה של ארגון השומר החדש לשנת ,2021 קיימת שונות גדולה במספר אירועי הפ שיעה הממוצעים למשקים בענפי החקלאות השונים, כאשר מגדל בקר במרעה סבל בממוצע מ 22.9 אירועי פשיעה חקלאית בשנה וד בוראי ממוצע סבל מ 3.2 אירועי פשיעה חקלאית בשנה. סוג הפשי עה הנפוץ ביותר הוא גניבות קטנות ומזדמנות .(45%)

יתר על כן, על פי הדו"ח ניכר כי השפעותיה של הפשיעה הח קלאית על החקלאים והחקלאות גדולות. ב 2021 התרחשה עלייה מובהקת בתחושת חוסר הביטחון של החקלאים: 94% העידו כי הפ שיעה החקלאית פוגעת בתחושת הביטחון האישי שלהם 68%) בשנת .(2020 דוד ברוך, חקלאי, סיפר: "תופעת הפשיעה החקלאית עלתה עם הזמן, אנחנו במצב שבו כל הזמן אנחנו תופסים סיירים בשדה שמח פשים מה אפשר לגנוב. פעם היינו משאירים ציוד בשטח, היום אנחנו מחזירים את זה לקיבוץ וכל יום עושים לוגיסטיקה מחדש".

יואל זילברמן, מנכ"ל ומייסד השומר החדש, אמר: "הפשיעה הח קלאית אינה סוגיה נבדלת, אלא סימפטום לבעיה שורשית ועמוקה בישראל הנוגעת להשקעה הנמוכה ולמענה הלוקה בחסר בתחום בי טחון הפנים שראוי שיטופל בידי מנהיגי ישראל".

 ?? ?? דוד ברוך. חקלאי מודאג
דוד ברוך. חקלאי מודאג
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel