Israel Hayom

ימי החופש הגדול חוזרים: עומסי ענק בנתב"ג בחגי תשרי

לא ממש התגעגענו לתורי הענק בטרמינל ● השיא: ביום חמישי - 100 אלף נוסעים

- שמעון יעיש

אחרי שבחודש האחרון הורגשה הקלה יחסית בעומסים בנתב"ג, נראה שהעומסים הכבדים שאותם התרגלנו לראות בחודשי החופש הגדול צפויים לחזור השבוע. בעקבות שילוב של כמה גורמים, ישראלים רבים צפויים להעביר את תקופת החגים מעבר לים, ואף לשבור את שיאי הנוסעים בשדה.

במהלך ספטמבר צפויים לעבור יותר מ־2 מיליון נוסעים בנתב"ג, קצת פחות מאשר באוגוסט, אך השיא האמיתי צפוי להגיע ביום חמישי הקרוב, 22 בספטמבר. על פי ההערכות, במהלך אותו יום יעברו בו כמעט 100 אלף נוסעים. גם יום רביעי שלפניו ויום שישי צפויים להיות עמוסים ביחס לימי רביעי ושישי שראינו מתחילת ספטמבר.

הסיבה לעומסים הללו היא בעיקר השילוב שבין סוף השבוע לבין ראש השנה, מה שמאפשר חופשה ארוכה יחסית מבלי לקחת ימי חופש. מיום חמישי ועד יום רביעי, צפויים ישראלים רבים להעביר את החג מעבר לים למרות מחירי הטיסות הגבוהים.

גם חג, גם סופ"ש

חשוב לזכור ששיא עונת התיירות בכל העולם הוא בחודשים יולי ואוגוסט. סוף ספטמבר נחשב עונה פחות מבוקשת במרבית העולם, מה שגורם למחירי המלונות בחו"ל להיות נמוכים יחסית לשיא עונת הקיץ.

עם זאת, מחירי הטיסות במהלך ימי ראש השנה גבוהים מאוד

ולכן ישראלים רבים נאלצו למצוא את עצמם משלמים יותר 1,000־מ דולרים בטיסות לפריז וללונדון, 600-500־ו דולרים לטיסות ליעדים קרובים שאמורים להיות זולים יחסית, כמו פראג או ברלין.

התקופה העמוסה בנתב"ג צפויה להימשך לפחות עד אחרי חג הסוכות. למרות שמחירי הטיסות גבוהים מאוד גם בסוכות, גם החג הזה יוצא נוח מאוד מבחינת ימות השבוע, שכן החג הראשון יצוין ביום ראשון ה־9 באוקטובר. כך, ישראלים רבים יוכלו להמריא כבר ביום חמישי שלפני החג ולחזור רק אחרי החג השני, שמצוין ב־61 באוקטובר.

גם במקרה הזה, מחירי המלונות בעולם נמוכים משמעותית מהמחירים בשיא הקיץ, כך שמי שיצליח להשיג טיסה במחיר נוח יחסית, משימה לא פשוטה כשלעצמה, יוכל ליהנות מחופשה נוחה מבלי לקחת ימי חופש אם במקום העבודה שלו לא עובדים במהלך חג הסוכות.

חשוב לציין שמזג האוויר במדינות רבות באירופה כבר התחיל להתקרר ונהיה גשום. אם אתם מתכננים חופשה אירופית, הביאו בחשבון את השינויים במזג האוויר ותכננו את החופשה בהתאם.

מחירי בתי המלון בעולם נמוכים משמעותית ביחס למחיר בשיא הקיץ. מי שיצליח להשיג טיסה בסוכות במחיר נוח - ירוויח

 ?? ?? שוב איתנו - עומסי הענק בנתב"ג צילום: קוקו
שוב איתנו - עומסי הענק בנתב"ג צילום: קוקו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel