Israel Hayom

● זרם של חיסכון: אפקט יוקר המחיה - שינוי בשימוש וברכישה של מוצרי חשמל

שתהיה שנה טובה וזולה: סקר חדש מגלה כי 38% ינסו לייעל יותר את השימוש במכשירי החשמל ו 22% יפחיתו שימוש 53% הצהירו כי יקנו פחות מוצרים לקראת החגים הקרובים ● "צו השעה הוא לצמצם"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

חגי תשרי הם בדרך כלל הזד מנות טובה להתחדש בתחו מים שונים. עם זאת, ליוקר המחיה ההולך ועולה לאחרונה יש השפעה ישירה על הצריכה שלנו בתקופה הנוכחית.

סקר שיזם המותג "בקו" בדק את כוונות הרכישה של הישראלים לק ראת השנה החדשה ואת הרגלי צרי כת מכשירי החשמל. נוסף על כך בדק הסקר אם הישראלים מתכננים "להדק את החגורה" לאור יוקר המחיה הגובר.

הסקר נערך במהלך ספטמבר 2022 על ידי מכון המחקר גיאוקרטוגר­פיה בקרב 512 גברים ונשים בגילי 18 ומ עלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל.

מהסקר עולה כי יוקר המחיה לא פוסח גם על השימוש בתחום מוצ רי החשמל. עליות המחירים במוצרי צריכה, בחשמל ובשוק הנדל"ן השפי עו על משקי בית רבים. מהסקר עולה כי כ 58% מהנשאלים מתכוונים לש נות את הרגלי צריכת מכשירי החש מל שלהם בעקבות כך, מתוכם 38% ינסו לייעל יותר את השימוש במכשירי החשמל ו 22% השיבו כי הם יפחיתו שימוש במוצרי חשמל.

עוד עולה מהסקר כי 24% מהנשא לים לא ישנו את הרגלי צריכת החש מל בבית, ו 8% עדיין לא יודעים אם ישנו או לא.

נחכה עד אחרי החגים

באשר לתחומים שבהם יקצצו הישראלים עולה כי 53% מהנשאלים הצהירו כי יקנו פחות מוצרים, 33% ציינו כי יבלו פחות, 32% ירכשו מו צרי חשמל חוסכי אנרגיה כדי לחסוך כסף, 28% ציינו שהם לא יפעילו מדיח כלים או מכונת כביסה שאינם מלאים, 14% יפחיתו נסיעה ברכב ויעדיפו לנ סוע בתחבורה ציבורית, עם קורקינט חשמלי או אופניים, 4% יעברו לדירה זולה יותר, ו 15% מהנשאלים כלל לא מתכוונים לאמץ הרגלי חיסכון לקראת השנה החדשה.

מנתוני הסקר עולה כי 74% מהישראלים שוקלים לקנות מכשיר חשמלי חדש לקראת השנה החדשה, מתוכם 24% ירכשו שואב אבק, 17% מקרר, 16% תנור אפייה, 15% מיקרוגל, 14% מכונת כביסה, 12% מייבש כביסה ו 12% מדיח כלים. 12% אינם בטוחים איזה מכשיר ירכשו.

לגבי הסיבות לרכישה - 42% מהנ שאלים השיבו כי הם מעוניינים לשדרג את המכשיר הקיים למכשיר טכנולוגי מתקדם יותר, 31% קונים מכשיר חדש שאינו נמצא בביתם, 30% מחליפים למכשיר חדש לאחר שהקודם התק לקל, 16% עוברים למכשיר חסכוני יותר, 13% עוברים למכשירים שצו רכים פחות אנרגיה, ו 12% מתחדשים במכשיר חדש בשל מעבר דירה.

מגמה ירוקה יותר

לדברי גיהן ישין, מנכ"ל בקו ישראל: "צו השעה הוא לצמצם. שמחנו לגלות כי מתוך 74% שמתכוונים לרכוש מכ שיר חשמלי, 32% מהישראלים העידו כי ירכשו מוצרי חשמל חוסכי אנרגיה. בנוסף, הסקר הראה כי המגמה הירוקה באה לידי ביטוי ביכולת של הצרכנים למחזר את מוצרי החשמל הישנים.

27%" מהנשאלים תורמים לנז קקים, 24% מוסרים לחברים. מגמות אלו מראות כי הישראלים מוכנים למו צרים המשלבים בתוכם טכנולוגיות חדשניות וירוקות יותר המסייעות בש מירה על כדור הארץ והפיכתו לירוק יותר", סיכם את דבריו.

 ?? ?? קונים פחות
קונים פחות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel