Israel Hayom

ההיית או חלמתי חלום?

אדם טען שנשדד - אף שדלת ביתו נעולה ולא נפרצה ● החשוד לשוטרים: "הייתי בביתי, תראו במצלמות" ● סנגורו: "האדם חלם" ● ביהמ"ש: "אכן, האליבי לא נבדק"

-

כמה חשובה סנגוריה יצירתית? הנה סיפור: בן 41 תושב הד רום מצא את עצמו עצור באחד הימים, משום שמאן דהוא התלונן נגדו במשטרה כי הוא חדר לפנות בוקר לביתו ושדד אותו באיומים. אלא שבית המשפט החליט לשחרר את החשוד, לאחר שה שתכנע מטענתו של הסנגור כי נראה שהנשדד רק חלם את שאירע.

לפי התלונה שהוגשה נגד ראובן )שם בדוי(, ישן המתלונן בדירתו הנעולה בקומה השישית בעיר באר שבע כאשר לפתע העיר אותו אדם בשעה שלוש לפנות בוקר, הצמיד אקדח לרקתו ואיים עליו ש"אם לא תסיר את התביעה נגדי, אני אהרוג אותך" - ולאחר מכן שדד ממנו 120 אלף שקלים ועזב את הדירה.

עם קבלת התלונה, חשו השוטרים לביתו של ראובן ועצרו אותו, אך הוא הכחיש כל קשר למקרה, ואף טען בפ ניהם להגנתו כי כל ביתו מרושת במ צלמות. "אתם יכולים לבדוק בעצמ כם שלא יצאתי הלילה מביתי בכלל", אמר ראובן לשוטרים בזמן שהיו בביתו, אך למרות זאת הם עצרו אותו להמ שך חקירה.

בבית המשפט טען עו"ד ניר פוגל, שייצג את ראובן מטעם הסנגוריה הציבורית, כי יש לשחרר את מרשו מכיוון שאין למשטרה כל ראיה חיצו נית אשר יכולה לתמוך בתלונה נגדו, ויתרה מכך: גם אין בין המתלונן לבין ראובן כל תביעה שהיא - דבר שניתן בקלות לאימות.

הטענה: מחדלי חקירה

למרות טענותיו של הסנגור, האריך בית המשפט את מעצרו של ראובן וב עקבות זאת הגיש עו"ד פוגל ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בטענה כי המשטרה לא ביצעה את פעולות החקירה הנחוצות כדי להוכיח את החשדות נגד מרשו.

"אדם חלם חלום", אמר, "עוד לא ראיתי תיק פריצה או שוד, שבו לא הגיע בתוך עשר שעות איש המעבדה לזיהוי פלילי לקחת טביעות אצבע. לפני האליבי - אפילו אני אומר - המתלונן טוען שמרשי נכנס אליו בשלוש בבוקר, בשעה שיש דלת פלדלת נעולה ובלי סימני פריצה עליה.

"ולא זאת אף זאת, שההודעה הרא שונית למשטרה הגיעה רק 12 שעות לאחר המקרה, לא בוצעו בביתו של הח שוד חיפושים אחר הכסף או האקדח, רק נערכו חיפושים ברכבו, ללא ממצאים, ואני טוען כי קיימת תביעה שלא נבד קה", הדגיש עו"ד פוגל.

הנימוק: אין ראיות

שופטת המחוזי, טל לחיאני שהם, קיבלה בסיכומו של דבר את טענו תיו של עו"ד פוגל, והורתה על שח רורו של ראובן למעצר בית )שבינ תיים שכבר הסתיים(, "שכן התשתית הראייתית בשלב הזה איננה מצדיקה הארכת מעצר".

את החלטתה לשחרר את ראובן נימ קה השופטת לחיאני שהם בכך ש"בחלוף כ 48 שעות מאז מעצרו של העורר והע לאת טענת האליבי מצידו, והעובדה כי היחידה החוקרת לא מצאה לנכון לבצע אף פעולה שיש בה כדי לבחון את טענת ההגנה של העורר, אין מקום עוד להורות על הארכת מעצרו".

הסנגור: "לא הגיע איש מז"פ לקחת טביעות אצבע, לא חיפשו את הכסף או את האקדח בבית החשוד, ובכלל - רק אחרי 12 שעות הגיעה ההודעה למשטרה"

 ?? ?? צילום:
GettyImage­s
צילום: GettyImage­s
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel