Israel Hayom

● מחיר הבושה בקהילה: 25 אלף שקלים

בן 60 יוצא אתיופיה הטריד מינית קרובת משפחה, ויפצה אותה בגין לחץ וחרדה שגרמו לריחוקה מהקהילה "מצאה את הכוחות להתלונן נגד מי שפגע בכבודה ובפרטיותה - על אף החשש להדרתה ממשפחתה"

-

ישה יוצאת אתיופיה, שנפ געה מינית מקרוב משפחתה, הגישה תלונה נגדו במשטרה ולאחר שהורשע החליטה למצות את כל זכויותיה כנפגעת עבירה - והגישה נגדו תביעת נזיקין בגין לחץ וחרדה שנגרמו לה. כתוצאה ממעשיו, הפוגע יפצה אותה ב 25 אלף שקלים.

האישה, סבתא בשנות ה 50 לחייה, ישבה ברכב הסעה לאירוע משפחתי כשלפתע התיישב מאחוריה המכר, בן כ ,60 נגע בגופה ומישש את חזה. משהעירה לו, הוא חדל ממעשיו אך בנסיעה חזור הוא התיישב שוב מאחו ריה והחל ללטף את גופה.

שוב הסיטה את ידו ודרשה שיפסיק, והוא אכן חדל, אך הפעם אזרה אומץ ולמחרת התלוננה נגדו במשטרה. הלה, אדם נורמטיבי נשוי ואב לילדים המ נהל אורח חיים דתי וללא עבר פלילי, הורשע במעשים מגונים, ונגזרו עליו חמישה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 5,000 שקלים לנפגעת.

אלא שחרף הזמן שחלף מאז, היא המשיכה לסבול מלחץ ומחרדה, בין היתר משום שהפוגע התגורר בסמוך לה - מה שגרם לה להתרחק מקרוביה ולחוש בושה בפניהם.

"התנהגות שיש למגר"

בסיוע המשפטי במשרד המשפטים נרתמו לעזרתה בגין הנזקים שנגרמו לה, ועו"ד מלי מרשה הגישה בשמה תביעה על סמך החוק למניעת הטרדה מינית, הקובע כי ניתן לפסוק פיצויים ללא הוכחת נזק. שופט בית משפט הש לום בתל אביב, קייס נאשף, פסק כפש רה פיצוי בסך 20 אלף שקלים לנפגעת.

בסיוע המשפטי רואים חשיבות רבה בתביעה מהפוגע לפצות על מעשיו. עו"ד סיגלית זהר, הממונה על נפגעי עבירה במחוז ת"א של הסיוע המשפטי: "הקהילה היא מרכז עולמה של האישה שנפגעה, ולמרות חששה להדרה מבני משפחתה ומקהילתה הקרובה - שבחלקם לא האמינו לה - היא מצאה את הכו חות להתלונן במשטרה נגד מי שפגע בכבודה, בפרטיותה ובאוטונומי­ה שלה.

"פסק הדין מהווה מסר הרתעתי צי בורי, כחלק בלתי נפרד מהמאבק בתו פעת האלימות כלפי נשים, משום שמ דובר בהתנהגות פסולה שיש למגר".

 ?? ?? "פסק הדין - מסר הרתעתי". למצולמת אין קשר לידיעה
"פסק הדין - מסר הרתעתי". למצולמת אין קשר לידיעה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel