Israel Hayom

איזה יפה אני: "האח הגדול" חזרה למקורות - וניצחה

לא מעט כבר הספידו את המותג, אך העונה הנוכחית בנווה אילן הוכיחה שליהוק נכון הוא המפתח להצלחה ● הריבים יצרו תהודה, הנשים שלטו, והרייטינג בסופו של דבר אמר את דברו

- ערן סויסה

כשמנסים לפצח את ההצלחה של "האח הגדול", מילת המפתח הרא שונה שעולה היא ליהוק.

אחרי טראומת העונה הקודמת, ב"רשת" השכילו לחזור לעונת משתתפים אנוני מיים מוחלטת. אחרי השעמום בעונת ה VIP בהשתתפות אור שפיץ ושרית פולק, שבה ניצח אורן חזן, יצאו לדרך עם כלל ברזל ברור: בעונה הזאת כולם אנונימיים.

לא עוד דמויות VIP מודעות לעצמן אלא מתמודדים רעננים שאולי מודעים לריאליטי, אבל כל כך קיצוניים, שברגע שהם לא היו צריכים להתעסק בנרטיב מומצא כמו מזרחים אשכנזים, מפורס מים לא מפורסמים, ימין ושמאל, כיבוש בעד ונגד - הם יכלו להתרכז בנרקיסיזם שלהם, בליבידו הלוהט שלהם ובצרחות הלא נגמרות על כמויות טבק.

כוח נשי

הקאסט היה כל כך חזק ונשען לא רק על דמויות בודדות, אלא יכול היה להחזיק גם אם למחרת עוזב הדייר הדומיננטי בעו נה )ע"ע דיאן שוורץ(, כי יש עוד דמויות להיאחז בהן. העונה הזאת היתה גם אחת מעונות הנשים החזקות ביותר, וכשהנשים שולטות בבית זה לא יכול להיות לא מע ניין. בקטגוריה הזאת נכנסות דיאן שוורץ, בר כהן, דינה שמחי, אילנה, וכמובן מנצחת העונה - טליה.

כך קרה שחזרנו למקורות ופיתחנו רג שות של אהבה/שנאה לאנשים שלא הכרנו קודם. בכינו עם קאזם ואמא שלו, גינינו את האלימות של דיאן, כאב לנו הלב על טליה והחרם שעברה והתפללנו שהחיזורים של שחף יצליחו והם סוף סוף יהפכו לזוג. בשתי מילים: הקסם חזר.

בעונה הזו שודרו 13 משימות, רובן ככולן נטולות תפאורות והשקעה מוג זמת ומיותרת, כי נדמה שעכשיו מישהו טרח לצפות בחומרים שצולמו בעונה וגם השתמש בהם כדי להניע את העלילה והמשימות. כך קרה שהמשימות היו חכ מות וקשורות למה שקורה בבית. חילקו את הבית לפי מערכות יחסים והביאו את המשתתפים הפחות יציבים ובעלי הפתיל הקצר אל הקצה.

לא חפה מבעיות

למדנו גם שבעונה שבה הליהוק מוש לם, מספיק לתת להם לחלק תקציב של 1,000 שקלים, לקחת לנתנאל את הבמבה ולבר את הסיגריות - וקיבלנו תוכן נדיר לשבוע שלם עם פרומואים שאפשר לשים על מיוט ולגרום להרבה מאוד צופים לה תייצב לשידור.

למרות הכל, העונה הזו גם לא חפה מב עיות. בפורמט שמבוסס על ניתוק מה עולם החיצון, יש הרבה מה לומר גם על מספר הפעמים שמשתתפים קיבלו ד"ש ושיר מבני משפחה פלוס ביקור של סבא, אבא, אמא, כלב וילדים. השיא כמובן היה היציאה של בר כהן לביתה בירושלים, אבל גם זה נסלח.

העונה הזאת הסתיימה בטעם חמוץ מתוק. החמוץ: גמר שהוא בעצם שידור אחד ארוך של פרסומות, חסויות וקידומים, ובין לבין מוציאים את אחד הדיירים מהבית, וגם זה בחסות אחת מהחברות המסחריות.

המתוק: הניצחון של טליה, שהושג כולו בזכות החרם הקשוח שעברה הדיירת בת חילת העונה, ובכך נתנו לה במתנה מי ליון שקלים.

לולא החרם הזה, טליה האינטליגנט­ית - שלא נשאבה לרמה הנמוכה ולאלימות שהבית הציף - היתה יכולה להיבלע בתוך גן החיות, אבל היה לה צבא חזק שזכר לה חסד נעורים כקורבן של דיאן ונתנאל ונתן לה את הניצחון.

ב"קשת" יפיקו לקחים?

ב"קשת", כמו רבים אחרים, לא העריכו את היכולת של "האח הגדול", וכשהבינו את הגודל שלה - כבר היה מאוחר מדי. "האח הגדול" הוכיחה שהיא הכי גדולה מכולן וניצחה את שלוש תוכניות הדגל: "חתונמי", "הכוכב הבא" ו"מאסטר שף". מי שיסבול מזה אלו אנשי "הישרדות" שב קשת לא ייתנו להם להרים את הראש.

 ?? ?? שחף
קאזם
שחף קאזם
 ?? ?? ינה
ינה
 ?? ??
 ?? ?? טליה ברגע הזכייה צילומים: נוי עינב
טליה ברגע הזכייה צילומים: נוי עינב
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel