Israel Hayom

סוף ידוע מראש

הפיצוץ במאי שהדליק נורת אזהרה ● השחקנים שלא הגיעו והבעלים שאתמול ביקשו: "בוא ניפרד בכבוד" ● על הפיטורים הצפויים של קובי רפואה והבחירה במחליף סלובודן דראפיץ'

- שי ארצי

אוהדי הפועל ת"א ממש לא הופתעו מההודעה שבישרה על כך שקובי רפואה סיים את דרכו במועדון והוחלף בסלובודן דראפיץ', שסיכם לשנתיים. ולא, הסיבה לכך היא לא פתיחת העונה החלשה וההפסד המביך לסקציה נס ציונה, אלא מפני שהפיטורים של המאמן היו כתובים על כל קיר במתחם חודורוב במשך חודשים ארוכים.

תחילת המשבר היתה עוד לפני פתיחת העונה, לקראת סוף חודש מאי. רפואה רצה את נמרוד קוסטיקה כעוזרו, אבל המנהל המקצועי, עומר בוקסנבוים, החליט למנות לתפקיד את עומר דמארי, בניגוד לרצונו של רפואה. היה זה צעד לא מובן, נוכח העובדה שבכל העולם המאמן הוא זה שמחליט מי יעבוד תחתיו ולא המנהל המקצועי. רפואה לא הסתיר את התנגדותו, אבל שלא כהרגלו החליט לבלוע את הצפרדע, ובהמשך יצטער על כך.

בעיני רבים זו היתה הנקודה הראשונה בה הראו בהפועל ת"א למאמן את הדרך החוצה, ואולי היה מי שחשב שהוא יתפטר כבר אז. רפואה כמובן לא עשה זאת, למרות שהבין את יחסי הכוחות החדשים בקבוצה.

לאורך הקיץ סימן רפואה מספר שחקנים, אבל גם כאן התפשר על אחרים שיותר התאימו לתקציב שקיבל מהבעלים או לדרישות של בוקסנבוים. הוא רצה בשער את אריאל הרוש או את רובי לבקוביץ', אבל קיבל את סטפן מרינוביץ'. הוא קיבל את אנטואן קונטה, שהגיע אחרי פתיחת העונה, למרות שהיתה לו רשימה של שלושה בלמים זרים שהעדיף. גם בעמדת החלוץ הסיפור חזר על עצמו, כשאלן אוז'בולט הוחתם, למרות שהיה האופציה הרביעית של המאמן.

בזמן שרפואה בונה סגל שחלקו לא היה מקובל עליו, החלו פרסומים על מעמדו בקבוצה אצל עיתונאים שלכאורה מקורבים לבעלים, האחים שרון ואיציק ניסנוב. רפואה נפגע מכך. בנוסף, כפי שפורסם אתמול באתר "ישראל היום", בתקופה האחרונה היתה מתיחות בין המאמן לאיציק ניסנוב.

הרבה עבודה

נראה שהסוף היה ידוע מראש לכולם. רפואה נפגש אתמול למשך עשר דקות עם בוקסנבוים, שבישר לו על סיום תפקידו. לאחר מכן המאמן היוצא נועד עם שרון ניסנוב והשניים שוחחו על עניין החוזה. "אני רוצה שניפרד בצורה מכובדת ונישאר חברים", אמר ניסנוב לרפואה, שצפוי לקבל את כל שכרו עד לתום העונה.

היום בצהריים ייצא לדרך עידן דראפיץ', שסיכם לשנתיים ויוצג בשעות הצהריים. דראפיץ' יקווה לקבל חיזוק של שחקן או שניים, אבל אף אחד מהם לא יהיה שחקן בכיר. עמית זנטי, ששיחק בעונה שעברה בבית"ר ירושלים, ועדיין לא מצא קבוצה, עשוי להגיע על תקן המחליף של אושר דוידה. בהפועל גם ינסו להחתים קשר אחורי ישראלי, כשעל הפרק עומדת גם האופציה של החלפת השוער מרינוביץ'.

לדראפיץ' יש הרבה מה לעשות. הוא צריך לעבוד על משמעת טקטית, להחזיר לעניינים כמה שחקנים, להתחבר לאוהדים, וכמובן להתחיל לנצח - כבר במחזור הבא בעוד שבועיים מול הפועל ירושלים.

סלובודן דראפיץ'

 ?? ??
 ?? ?? עומר בוקסנבוים. קבע את הדרך
עומר בוקסנבוים. קבע את הדרך
 ?? צילומים: אלן שיבר ?? איציק ניסנוב. מתיחות
צילומים: אלן שיבר איציק ניסנוב. מתיחות
 ?? צילום: מאור אלקסלסי ??
צילום: מאור אלקסלסי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel