Israel Hayom

מחקר: 320 בוגרות החינוך החרדי התגייסו בשנים 2021-2017

במרכז המחקר של הכנסת בדקו את נתוני הגיוס של בוגרות החינוך החרדי: 102 מהמתגייסות חסרות עורף משפחתי ● יוזם הבדיקה, ח"כ קושניר: "לא ייתכן שצה"ל מפלה בין חיילים לפי אורח החיים שלהם"

- לילך שובל

השיח על גיוס חרדים לצה"ל הוא אחד מתפוחי האדמה הלוהטים בחברה הישראלית. למרות הניסיונות הרבים להגדיל את מספר החרדים המתגייסים לצבא, עדיין לא נרשמה מהפכה של ממש בסוגיה. כעת מתברר כי בצה"ל משרתות גם נשים בוגרות החינוך החרדי.

על פי דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, בשנים 2021-2017 התע גייסו לצה"ל 320 חיילות יוצאות החינוך החרדי, ובפועל כע56 חיילות בממוצע בשנה. בדו"ח צוין כי לפחות חלק מהע צעירות יוצאות החינוך החרדי שמתע גייסות לצה"ל נמצאות במצב של התרע חקות מסוימת מהעולם החרדי, או יציאה בשאלה, אך לצה"ל אין נתונים על מספר החיילות יוצאות החינוך החרדי הרואות את עצמן יוצאות בשאלה או חרדיות לשעבר. חיילות בגרות החינוך החרדי יכולות לקבל פטור מטעמי דת, וצריכות לבטל אותו כדי להתגייס לצבא. מתוך 8,277 חרדיות ילידות ‪0.9 ,1996‬ אחוז לא קיבלו פטור. מנתוני צה"ל עולה עוד כי יוצאות החינוך החרדי מתעניינות לעיתים בגיוס בגיל מבוגר יחסית, ומע תוך 320 החיילות שהתגייסו, 46 היו בנות יותר מע02 במועד גיוסן. בדו"ח צוין כי צה"ל מקדם מדיניות חדשה כדי להשוות את תנאי השירות בצה"ל של כל בוגרי החינוך החרדי, נשים וגברים כאחד. בהתאם לכך, חיילים בוגרי החינוך החרדי מסומנים במערכת הצבאית לצורך קבלת זכאויות וליווי במהלך השירות. מתוך 320 החיילות, 104 הוכרו כבודדות וע201 מהן חסרות עורף משפחתי. 180 מאותן חיילות קיע בלו סיוע כלכלי במהלך השירות. לגבי נשירתן מצה"ל, בארבע השנים הללו

נשרו 34 חיילות. באוקטובר 2020 שיע רתו בצה"ל 77 חיילות חרדיות, 21 מהן במערך הלחימה. רוב בוגרות החינוך הדתיעלאומי מקבלות פטור מהשירות, אם כי בשנים האחרונות מספר מקבלות הפטור מהחינוך הדתיעלאומי נמצא במע גמת ירידה. על פי נתוני משרד החינוך, שיעור המתגייסות בקרב בוגרות החינוך הדתיעלאומי 2017עב היה 26.5 אחוזים, וזו הקבוצה היחידה ששיעור הגיוס שלה עלה בין השנים 2011 .2017על

ח"כ אלכס קושניר, יוזם הדו"ח: "כיו"ר ועדת המשנה לחיילים בודדים, דאגתי שיוצאי החינוך החרדי יקבלו את תנאי המתגייסים במסלול החרדי. לא ייתכן שצה"ל מפלה לפי אורח החיים, ולא לפי הרקע. את הדו"ח ביקשתי כדי לעמוד על התופעה הזאת בקרב חיילות חרדיות, ולבדוק אם גם פה מתקיימים פערים, ונראה שיש, למרות שהמספרים קטנים. אפעל כדי לבטל את האפליה".

 ?? ?? 0.9% לא קיבלו פטור. חיילות חרדיות צילום אילוסטרציה: עמי שומן
0.9% לא קיבלו פטור. חיילות חרדיות צילום אילוסטרציה: עמי שומן
 ?? ?? "אבטל את האפליה". קושניר
"אבטל את האפליה". קושניר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel