Israel Hayom

בראש השנה הזה, על ישראל לבחור באוקראינה

ישראל ואוקראינה נלחמות את אותה המלחמה ● כפי שאיראן נשבעה להשמיד את ישראל, כך רוסיה נשבעה להשמיד אותנו באוקראינה ● ראש הסגל של זלנסקי במאמר מיוחד "לישראל היום"

- אנדריי ירמאק | אנדריי ירמאק הוא ראש הסגל של נשיא אוקראינה. מתוקף תפקידו מוביל ירמק את נושאי הליבה שבאחריות הנשיא וולודימיר זלנסקי, לרבות הטלת סנקציות עולמיות על רוסיה, הבטחת סיוע צבאי לאוקראינה וארגון ערבויות ביטחוניות לאוקראינה

בפברואר האחרון מדינת הטרור הרוסית הפגיזה את מרכזה של העיר השנייה בגודלה באוקראינה, ביתו של הארגון היהודי התוסס "הלל" ושל בית הספר היהודי "אור אבנר". העובדה שמרכזי החיים של הקהילה היהודית האוקראינית היו מטרה, לא הפריעה לתוקפנות הרוסית.

"ביום שלפני פרוץ המלחמה על אוקראינה ציינו 30 שנים לפתיחת בית הספר היהודי. 400 ילדים עם בלונים ופרחים חגגו כאן, לצד אלפי בוגרים שעברו בשערי בית הספר", אמרה הרבנית מרים מוסקוביץ, שליחת חב"ד לחרקיב, "ב 5:00 לפנות בוקר החלו ההפצצות על העיר, ובשעה 6:00 הודיע מנהל בית הספר שלא ית קיימו בו לימודים". אילולא ההודעה הזו, הצוות והתלמידים כולם היו נהרגים מהטילים הרוסיים שטיווחו את בית הספר "אור אבנר".

אנחנו באותו צד

בעולם רווי בתעמולה רוסית ובדי סאינפורמצי­ה, יש מעט אמיתות שאין עליהן עוררין. אבל דבר אחד ברור - ישראל ואוק ראינה נלחמות אותה מלחמה, מלחמה נגד טרו ריסטים המבקשים להשמיד את עמן.

בשעת צרה זו שלנו אוקראינה צריכה בע לות ברית נאמנות, שיכולות ורוצות לחלוק עימה את הנטל, מתוך הבנה עמוקה של ערכם האמיתי של חופש ושלום. אנו נכנסים בימים אלה אל חגי תשרי, ובראשם ראש השנה ויום הכיפורים. בשעה זו של חשבון נפש, אנחנו קוראים לישראל להביט לאחור, על השנה שע ברה, ולבחור לשנות ולעשות יותר כדי לעזור לאוקראינה להגן על עצמה.

זה שנים ארוכות אוקראינה מארחת עשרות אלפי יהודים מאמינים בתפילותיהם באומן. ההמלצה האוקראינית וזו הישראלית, שלא לנסוע לאומן להילולת ראש השנה המסורתית, הן תזכורת למחיר הבלתי נתפס של התוקפנות הרוסית. צריך לומר באופן נחרץ - התוקפנות הישירה הרוסית היא זו שאילצה את שירותי הביטחון לייעץ שלא להגיע לאוקראינה. המ לחמה הפזיזה שמוביל פוטין, פירושה שקיימת סבירות גבוהה להתקפת טילים על אזורים מיושבים, מציאות שישראלים מכירים, לצ ערי, היטב.

ישראל ואוקראינה עומדות שתיהן באותו הצד של המלחמה העקובה מדם הזו, וחולקות אותם הערכים. הטרור זהה בכל צורותיו. בשעה זו רוסיה מגבירה את שיתוף הפעולה שלה עם בעלות בריתה במחנה הטרור, ובראשן איראן. וכפי שאיראן נשבעה להשמיד את ישראל, כך גם רוסיה נשבעה להשמיד את אוקראינה, לא פחות. לישראל יש האמצעים להגן על עצמה. בשעה זו, יותר מתמיד, אוקראינה זקוקה לב עלת בריתה שתספק לה אותה התמיכה שלה היא מצפה.

"גם להיטלר היה דם יהודי"

מאז החלה המלחמה בפברואר, הצטיידה רו סיה במל"טים איראניים שישמשו נשק במלחמה נגד העם האוקראיני. הקרמלין המשיך לארח בחום את מנהיגיו הבכירים של ארגון חמאס, כולל בחודש האחרון, ובכל זאת - בישראל המ שיכו להפעיל קו ישיר של טיסות בין ישראל למוסקבה. בערב ראש השנה, כשכולנו עושים חשבון נפש, על ישראל להיות שותפה בלתי מעורערת במאבק בטרור. ישראל חייבת לה

תבונן פנימה, ולנתק באופן מיידי את קשריה עם רוסיה המרושעת והברברית.

ב 200 ימי הלחימה שעברו עלינו, רוסיה תקפה באופן שיטתי את הקהילות היהודיות בשטחה של אוקראינה, בעוד אנו מגינים עליהן בחירוף נפש. כבר ביום הראשון ללחימה הותק פה אומן. מקום קבורתו של רבי נחמן לא ניזוק, אמנם, אך לא מעט אנשים קיפחו את חייהם בתקיפה הזו. רוסיה הפגיזה בקול תרועה את האזורים המקיפים את גלעד ההנצחה לטבח הנורא שבוצע בבאבי יאר בשואה, ושר החוץ הרוסי פרסם הצהרה אנטישמית להחריד, שבה טען כי "גם להיטלר היה דם יהודי". בעוד רוסיה מגבילה ומאיימת על פעילותה של הסוכנות היהודית בשטחה, אוקריאנה פועלת להגן על מולדתה ועל ביטחונם של כל אזרחיה.

"במהלך המלחמה למדתי לקח חשוב מאוד; תמיד אפשר לדחוף את עצמנו קצת מעבר למה שרק אתמול נדמה היה שהוא קצה גבול היכולת", כתבה גולדה מאיר באוטוביוגר­פיה שלה. וזה בדיוק מה שאנחנו עושים באוקראינה - דוחפים את עצמנו מעבר לגבולות היכולת.

כשאזעקות עולות ויורדות נשמעות מדי יום באזור בסרבקה בקייב, שבו נולדה מאיר, יש ראל לא יכולה להרשות לעצמה לעמוד מנגד.

העולם מעצב את דעתו המוסרית לגבי הפ לישה הרוסית מקולות של מובילי דעה כגון נתן שרנסקי וליאוניד נבזלין. שרנסקי אף הזהיר כי "ישראל לא יכולה לבחור )להיראות ניט רלית( בין העולם החופשי הנלחם נגד התו קפנות", ונבזלין ויתר על אזרחותו הרוסית שהפכה לאות קלון.

ישראל יכולה לעשות יותר

חשוב להיות חדים וברורים. מדיניות שהולכת בין הטיפות כדי למנוע הסלמה, אינה עובדת אל מול הרוסים. הדרך היחידה להבטיח ביטחון היא להפוך אותם לחלשים מדי מכדי לנקום. לכן המאבק האוקראיני הוא גם הזדמנות לישראל להיפטר ממעצמה שהשקיעה את כל מרצה בשנים האחרונות ביצירת כאוס אזורי.

העם האוקראיני הופך לפליט, ואנחנו מכי רים תודה על כך שישראל פתחה את גבולותיה ליותר מ 30 אלף פליטים. אבל ישראל יכולה, וחשוב מכך, צריכה, לעשות יותר. ממשלת ישראל אכן הקימה בית חולים שדה ושלחה קסדות, אפודים וציוד הגנה נוסף, אבל במלח מה נגד הטרור אוקראינה זקוקה ליותר. אנחנו קוראים לישראל לשלוח לנו נשק כדי שנוכל להגן על אזרחינו, לסכל תוקפנות רוסית ולה צטרף לסנקציות העולמיות על רוסיה. ישראל חייבת להכפיל את מאמציה כדי שיהודי אוק ראינה לא יצטרכו לשאול בתפילות מי ייכתב בספר החיים ומי יקפח את חייו במלחמה הזו.

ישראל, כמדינה שחווה על בשרה מדי יום את מאבק ההישרדות והמלחמה בטרור, לא יכולה להרשות לעצמה להפנות עורף לב עלת בריתה ולהמשיך לעמוד מנגד. סיוע לאוקראינה הוא אינטרס ישראלי. על כן על ישראל להמשיך לספק סיוע לאוקראינה, לפני שכוחות הטרור יתפשטו ויתדפקו על דלתה.

כשיהודים ברחבי העולם עורכים חשבון נפש, וחותמים את גורלם מול ה׳ בשנה הקרובה, אזר חי אוקראינה מבקשים עזרה וסיוע מישראל כדי להמשיך להילחם בתוקפנות ובטרור הרוסיים.

לקראת יום הכיפורים, בשעה זו של חשבון נפש, אנחנו קוראים לישראל להביט על השנה שעברה, ולבחור לשנות ולעשות יותר כדי לעזור לאוקראינה להגן על עצמה

ההמלצה האוקראינית וזו הישראלית שלא לנסוע לאומן להילולת ראש השנה המסורתית, תזכורת למחיר הבלתי נתפס של התוקפנות הרוסית

 ?? ?? מפגן תמיכה באוקראינה, בכיכר הבימה בת"א צילום: גדעון מרקוביץ'
מפגן תמיכה באוקראינה, בכיכר הבימה בת"א צילום: גדעון מרקוביץ'
 ?? ?? הרס ברחובות העיר קדייבקה צילום: רויטרס
הרס ברחובות העיר קדייבקה צילום: רויטרס
 ?? ?? אנדרטת זיכרון באבי יאר שנהרסה
אנדרטת זיכרון באבי יאר שנהרסה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel