Israel Hayom

כיסוי ראש? אולי עדיף משתיק קול

- איתמר פליישמן

למען הדיוק, צריך להבהיר ביושר: לחבר הכנסת ויו"ר ועדת החוץ והביטחון רם בן ברק נעשה עוול קטן סביב סערת כיסויי הראש שעורר.

לא, בן ברק לא הביע עמדה עקרונית נגד הצבתן על המסך של נשים עטויות שביס, פאה או מטפחת, והוא גם לא האשים אותן בדבר.

אבל כלל לא בטוח שההוצאה של דבריו מהקשרם והשימוש בהם כבכלי תקיפה במערכת בחירות, כמ קובל, מספרים סיפור טוב יותר עליו ועל הדרך שבה הוא רואה את העולם.

הנה הדברים המדויקים שאמר בראיון לתחנת רדיו צפון, בתשובה לשאלה על מפלגת הציונות הדתית: "אני חושב שהמפלגה הזו היא מפלגה מסוכנת, מפ לגה אנטי דמוקרטית, מפלגה שרוצה, אם אתה שואל את סמוטריץ', שחוקי ההלכה ילכו ויתפסו מקום חשוב יותר בחיים שלנו.

"זה אומר, דרך אגב, שעוד מעט הקרייניות בטלוויזיה יהיו עם כיסוי ראש, כי למה לא - זה רק כיסוי ראש... ונשים גם לא יוכלו לשרת בצבא, כי מה פתאום נשים בצבא - הן צריכות להיות בבית ולא להתקדם. לשם אנחנו הולכים".

התובנה הראשונה והמסקנה הצועקת מהטקסט המ נותק וההזוי שניפק בן ברק מטרידה במיוחד. סגן ראש המוסד לשעבר, והאיש היושב בראשות ועדת החוץ והביטחון, סובל ממחשבות שווא ומזהה איום מדומיין כסכנה אמיתית. אף אדם בעל תפיסה שפויה של המ ציאות לא היה מדמיין, לא כל שכן טוען ברדיו, כי אם רק יגיעו סמוטריץ' ומפלגתו לשלטון - תהפוך ישראל לדיסטופיה גברית נוסח איראן, שבה אזרחיות בעלות רחם יתחייבו לכסות את ראשיהן ויוחזרו אחר כבוד למקומן בתוך הבית פנימה.

התיאוריה הרדופה הזו חמורה שבעתיים בשל היותו של בן ברק אדם שהיית מצפה שיידע לזהות איומים אמיתיים, לא כאלה הלקוחים מעולמות הפרנויה. צמר מורת קלה חולפת בגב כשהדמיון מצייר תמונה שבה בן ברק, כסגן ראש מוסד, יושב בישיבות הנוגעות ליעדים מבצעיים ולסיכול גורמים עוינים אמיתיים, כשבתוך ראשו ההבדל בין מציאות לדמיון מטושטש והניתוק מחללית האם מוחשי. ברובד עמוק יותר התגלתה גם "תבנית נוף מולדתו" של בן ברק, שהובילה אותו לנ קיטת עמדה שקרית וחרדתית.

במעשייה המפא"יניקית של בן ברק, מתן כוח לאנשים חשוכים בעלי אמונה וסממנים דתיים ככיסוי ראש או כיפה, מגיע בחבילה אחת עם רצונות אפלים, מאוויים מעורפלים ואינסטינקט איראני מובנה.

בן ברק, המושבניק החסון ואיש הביטחון הנועז, רואה בבוחרי הציונות הדתית ועוזריהם גוף זר, מאיים, שמביא בכנפיו אפוקליפסה טהרנית. וזו לא הפעם הראשונה שבה בן ברק מסתבך. בעבר הציג את מחנהו כ"לבנים" והזהיר מפני ה"שחורים".

אתר הקול היהודי חשף שאחת מעוזרותיו )שעוטה חיג'אב, אגב( השתתפה בסמינר במסגד אל אקצא שבו הרצו גם מרצים תומכי טרור. את האיום הזה פספס משום מה יו"ר ועדת החו"ב.

בן ברק הוא סמל של פטרונות וניתוק שנחשפו שוב. הוא כמובן לא יכסה את ראשו, אך לא יזיק שישקול למצוא משהו שיכסה על הבורות והבושה.

התיאוריה הרדופה הזו חמורה שבעתיים בשל היותו של בן ברק אדם שהיית מצפה שיידע לזהות איומים אמיתיים, לא כאלה הלקוחים מעולמות הפרנויה

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel