Israel Hayom

צו עיכוב יציאה

פודגוראנו פצוע, עבדה וקארצב זומנו לבוגרת ● בלעדיהם, ובלי עוד כמה מכוכביה, הנבחרת הצעירה מגיעה במצב לא אידיאלי למשחק בשישי מול אירלנד בפלייאוף העלייה ליורו ● לגומלין בשלישי הם כבר אמורים לחזור

- שי ארצי

לנבחרת הצעירה של ישראל יש מטרה אחת גדולה, והיא, כמוב.ן בא־ להעפיל ליורו ,2023 עשר שנים אחרי הפעם האחרונה שבה השתתפה ליפות אירופה. כדי שיהיה לה סיכוי ממשי להגיע לשם, עליה לעבור את המשוכה בחוץ מול נבחרת אירלנד ביום שישי, ולהעביר את ההכרעה הביתה, לאצטדיו.ן בלומפילד בשלישי.

בעידן הנוכחי, שבו לשערי החוץ אין יותר השפעה, לנבחרת/קבוצה שמאו רחת את המשחק השני והקובע יש על הנייר יותר סיכויים לנצח בסיכום שני מפגשים, בהנחה שהמשחק הראשון לא

נגמר בהפסד כואב. לכן, מבחינת הנבו חרת, הקרב באירלנד הוא המפתח לכל - אבל יש לכך עוד סיבות.

הנבחרת שתשחק נגד אירלנד לא דומה בכלל לזו של המאמן הקודם, אלון חזן, במשחקים נגד גרמניה ופולין בחוו דש מארס. קחו למשל את הו2:2 הנהדר מול הפולנים. שיחקו בהרכב אור בלוו ריאן, דורון ליידנר, עדן קארצב, עומרי גנדלמן, סוף פודגוראנו וליאל עבדה.

אף אחד מבין ששת השחקנים הללו לא יעמוד בשישי לרשותו של המאמן גיא לוזון, מכל מיני סיבות - בלוריאן לא שיחק כל הקיץ, פודגוראנו וגנדלמן פצועים, וליידנר, קארצב ועבדה משחו קים כרגע בנבחרת הבוגרת.

כל אחד מששת השחקנים הללו הוא שחקן מפתח בצעירה, ולכן המשמעות הרבה יותר גדולה מחיסרון של שחקן זה או אחר. כך שההרכב שיעלה נגד אירלו נד יהיה הרכב שבמקסימום תורגל בשני אימונים ביחד, וזו לא ההכנה האידיאלית למשחק כה חשוב, אבל זה המצב הנתון ואי אפשר לשנות אותו.

"מה היה קורה אם היו מוציאים החוצה שישה שחקני הרכב של מכבי חיפה נגד פ.ס.ז'? זה לא היה דומה למה שראינו מהירוקים, כי זו לא אותה קבוו צה, וזה המצב של הנבחרת הצעירה", ניתח מאמן בליגת העל.

ההזדמנות של שחר וגלוך

לאור כל הדברים האלה, ובמיוחד לאור העובדה ששחקני הבוגרת עדן

קארצב, דורון ליידנר וליאל עבדה ככל הנראה יחזרו לסייע לצעירה בגומלין, כי לנבחרת הבוגרת אין עוד משחק רשמי אחרי אלבניה - הקרב במשחק הראשון באירלנד הופך קריטי, ואם הנבחרת לא תפסיד בו, היא תמצא את עצמה בעמדה נהדרת לעלייה.

חוליית ההגנה, שרובה לא הוחלפה, מדניאל פרץ בין הקורות ועד שחקני הקו האחורי זיו מורגן, כארם ג'אבר וגיל כהן,

תצטרך לעשות את ההבדל ולהביא מה ניסיון שלה בטורניר. אבל בנבחרת יש גם מי שמסמנים את עידו שחר, שהפך לשחקן הרכב באפולון לימסול, וכמובן את אוסקר גלוך, לשחקני המפתח במ שחק הראשון. שחר מהצד שיותר יעזור להגנה, וגלוך מהצד ההתקפי.

עבור גלוך, שכבר רשם שתי הופעות במדי הנבחרת הצעירה וטרם כבש, תהיה זו הזדמנות גדולה להראות שהוא יכול לעשות את מה שהוא עושה בכל שבוע בליגת העל גם לשחקנים שמשחקים בליגות השונות באנגליה. אם הוא יצליח לסחוב על הגב שלו את הנבחרת הצעירה ליורו הקרוב בשני המשחקים האלה - אין ספק שקפיצת המדרגה לעבר הנבחרת הבוגרת תתרחש מהר מאוד. וגם מעבר לקבוצה באירופה עומד על הפרק, שכן סקאוטים רבים הולכים לצפות בו במ שחקים האלה.

 ?? ?? גלוך. הרבה עומד על הפרק מבחינתו
גלוך. הרבה עומד על הפרק מבחינתו
 ?? צילומים: אלן שיבר ?? שחר. מסומן כשחקן מוביל בצעירה
צילומים: אלן שיבר שחר. מסומן כשחקן מוביל בצעירה
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel