Israel Hayom

הקשר המרכזי

רק בעונתו החמישית, פדריקו ואלוורדה הפך לשחקן הרכב קבוע בריאל מדריד ● קרלו אנצ'לוטי מאוהב )"מנהיג במעשים, לא בדיבורים"(, ואלופת ספרד ונבחרת אורוגוואי מרוויחות בענק

- נדב יעקבי מסביב לכדור נדב יעקבי, גם בטוויטר ‪@nimidana -‬

בריאל מדריד לא ממש זוכרים מתי פתחו כך עונה, עם תשעה ניצחונות רצופים. מי שסיימה את העונה שעברה עם זכייה בדאבל גדול, אליפות ספרד וליגת האלו פות, פשוט ממשיכה לשעוט קדימה ללא מעצורים.

בעונה שעברה כולם דיברו על קארים בנזמה, ויניסיוס וטיבו קו רטואה. אבל העונה הזו, לפחות בי נתיים, שייכת לפדריקו ואלוורדה, הקשר האורוגוואי בן ה .24 זו כבר העונה החמישית של פדה בריאל מד ריד, אבל רק עכשיו הוא הפך לשחקן קבוע בהרכב, כזה שאין לו תחליף. ואם הוא לא משחק, זה רק מפני שהוא זקוק למעט מנוחה.

מי שאחראי יותר מכל אחד אחר לנסיקה של ואלוורדה הוא קרלו אנצ'לוטי. כשהמאמן האיטלקי חזר לריאל בקיץ שעבר, הוא לא היה סגור לגבי העמדה המועדפת של האורו גוואי. לריאל היתה שלישיית קי שור קבועה, שכללה את קאסמירו, טוני קרוס ולוקה מודריץ'. ואלוורדה בעצם התמודד על תפקיד החלוץ מצד ימין, מול לוקאס ואסקס ומרקו אסנסיו, אף שזה נראה מעט מאולץ. הרי הוא "נולד" כקשר .50-50

אבל זו הגדולה של אנצ'לוטי, שהצליח להמציא לוואלוורדה תפ קיד חדש, שהוא בעצם שילוב של שני התפקידים: קשר אמצע עוצמ תי ואנרגטי, וגם כזה שיודע לעשות את העבודה באגף. וכך בדיוק הובקע שער הניצחון בגמר ליגת האלופות מול ליברפול.

אם בעונה שעברה ואלוורדה פתח רק ב 19 מ 38 משחקי הליגה, העונה אין כלל ספק לגבי מקומו בהרכב. הוא פתח בשמונה מתשעת המש חקים )קיבל מנוחה רק מול בטיס(. ההבדל הוא לא רק במספר הדקות שלו, אלא בתפוקה: ארבעה שערים ושני בישולים. כדי להבין על מה אנחנו מדברים - בעונת השיא שלו, ,2020/21 הוא כבש שלושה שערים ב 33 משחקים. בעונה שעברה הוא הבקיע שער אחד ב 46 משחקים.

ולא מדובר בסתם גולים. שער הסללום המטורף שלו מול מיורקה מועמד להיבחר כשער העונה, מול לייפציג הוא הבקיע בדקה ה 80 כש נראה היה שריאל לא תנצח, וביום ראשון הוא כבש בדרבי המדרידאי מול אתלטיקו.

אנצ'לוטי מאוהב בוואלוורדה: "אמרתי לו שאם הוא לא מסיים את העונה עם עשרה שערים, אני אקרע את תעודת המאמן שלי". כבר עכ שיו ברור שאין צורך לדאוג לתעודה של קרלטו.

"פדריקו משחק מצוין, אבל נשאר צנוע. זה יכול לסייע לו להפוך למ נהיג אדיר בעתיד", אמר המאמן. "הוא מהאנשים שהופכים למנהיגים בזכות מעשים, ולא דיבורים". אז כן, לא רחוק היום שבו פדה יהפוך לקפטן של ריאל, וזה יקרה בגלל התכונות שמאפיינות אותו: לחימה ללא פש רות, צניעות וכמובן - הטירוף שלו כשהוא חוגג את השערים.

ירש את קאסמירו

התרומה של אנצ'לוטי לקריירה של ואלוורדה ברורה, אבל יש שני מאמנים נוספים שבלעדיהם הוא לא היה מגיע למעמד הנוכחי שלו. ריאל מדריד רכשה אותו כשהיה בן 18 מפניארול תמורת חמישה מי ליון יורו, ובעונה הראשונה שלו הוא שיחק בקבוצת המילואים של ריאל, אצל סנטיאגו סולארי, שאמר אז על הקשר בן ה :18 "הוא התאקלם נהדר בקבוצה ובספרד, והוא תמיד נותן המון לקישור".

את עונת 2017/18 הוא העביר כמושאל בדפורטיבו לה קורוניה, שירדה לליגה השנייה. אבל בקיץ 2018 חזר לריאל, והפעם לקבוצה הבוגרת. זינדין זידאן היה זה שהחל לשלב אותו בהרכב באופן משמעותי, כשוויתר על מרקוס יורנטה, שעזב ליריבה העירונית אתלטיקו.

פדה סומן אז כמי שביום מן הימים יירש את המקום של קאסמירו, שהיה חברו הטוב ביותר בקבוצה. ולא היה מי שהתעצב יותר ממנו כשהברזילאי עזב למנצ'סטר יונייטד.

בעוד חודשיים הליגה הספרדית תיעצר, והמונדיאל ייצא לדרך. לפני ארבע שנים ואלוורדה לא נכלל בסגל של נבחרת אורוגוואי למונדיאל ברו סיה, אבל לקטאר הוא יגיע ככוכב הכי גדול של הסלסטה. לאורוגוואי יש בית מוקדם לא פשוט, שבו היא תתמודד מול דרום קוריאה, פורטוגל וגאנה. לואיס סוארס ואדינסון קבא ני כבר בני 35 ונמצאים הרבה מעבר לשיא, ודארווין נונייס עדיין לא עשה הרבה במדים הלאומיים.

בגיל 24 יש לוואלוורדה כבר 42 משחקים בנבחרת. וכדי שהיא תצ ליח בקטאר, הוא יהיה חייב לשחק ברמה שהוא מפגין במדי הבלאנ קוס. באורוגוואי יודעים שיש על מי לסמוך.

 ?? ?? ואלוורדה בטירוף אחרי שער הניצחון מול אתלטיקו צילומים: רויטרס אנצ'לוטי. תרומתו ברורה לכולם
ואלוורדה בטירוף אחרי שער הניצחון מול אתלטיקו צילומים: רויטרס אנצ'לוטי. תרומתו ברורה לכולם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel