Israel Hayom

פונקציונלי­ות מרגשת

פתרונות שמושתתים על אפיון צורכי המשתמש והסביבה יהיו שימושיים, אך לא פחות - מרגשים עבור המשתמש. דרך המשקפיים הללו מתבונן, מתכנן ומעצב עודד שלום

-

"צורה עוקבת אחר הפונקציה - תפיסה שבה תהליך התכנון מתחיל מפתרון החלל על ידי הטמעת הפונקציות הנדרשות, ולאחר מכן התהליך האסתטי מפשט ומגדיר סגנון"

אדריכלות טובה היא:

פתרון מעניין וברור של כמה פונקציות בחלל, שבסיס קיומו מושתת על אפיון צרכיו של המשתמש והסביבה, ויחד עם זאת מביא עימו בשורה שיודעת לרגש ולשרת את המשתמש כאחד.

3 פריטי חובה מעוצבים שעושים בית:

קשה לסכם את מה שעושה בית באמצעות שלושה פריטים, אבל אם הייתי צריך לתעדף - הייתי משקיע בריצוף איכותי, בנגרות נכונה שיודעת לפתוח את החלל ולהתאים לסידור הלייאאוט של הבית, ובתאורה מותאמת ואיכותית.

חלל הרחצה האולטימטיב­י:

חלל שיודע לקחת כל אחת משלוש הפונקציות העיקריות בו - עמדת כיור, אסלה ואזור רחצה - ולתת להן אינטרפרטצי­ה ברורה ומעניינת וקביעת הגבולות ביניהן באמצעות הגדרת חומרים, טקסטורות ותאורה.

מה נדרש כדי לתכנן סלון מדויק:

סלון הוא אחד המקומות החשובים בבית. המהות שלו היא לארח את המשתמשים בצורה הנעימה ביותר שאפשר. אני אישית אוהב לתכנן סלון שיודע להתייחס לחוץ הבית מבחינת כיוונים ויוצר קשר עין עם שאר הפונקציות הציבוריות של הבית, ומזווית ההסתכלות הזאת להתחיל להגדיר את החומרים, טקסטורות הריהוט, האמנות והאבזור המשלים.

הריצוף המנצח:

ריצוף טבעי שהגיע ישירות מהטבע, בין שמדובר באבן טבעית בעיבוד מגניב ובין שברצפת עץ אמיתית שכיף לדרוך עליה, לחוש אותה, להתבונן בה, או בטון יצוק שסופג אור בצורה מיטבית. אני ממליץ לשלב חימום תת רצפתי, זאת תוספת ששווה את ההשקעה.

פלטת הגוונים המושלמת:

נבחרת בהתאם לכל חלל לפי הגודל שלו וכמות האור שבו, ונוסף על בחירת הגוונים, צריך לדייק במינונים של כל חומר וחומר בחלל כדי לייצר את האיזון המושלם.

ספר עיצוב/אדריכלות שחובה לשלב בספרייה:

ספרו של האדריכל ההולנדי רם קולהאס, ‪.Small, Medium, Large, Extra Large‬ בספרו קולהאס בוחן ומקטלג את עבודת משרדו OMA אל מול שאלות של קנה מידה.

תפיסת העולם האדריכלית שלך:

צורה עוקבת אחר הפונקציה ‪,Form follows function -‬ תפיסה שבה תהליך התכנון מתחיל מפתרון החלל על ידי הטמעת הפונקציות הנדרשות, ולאחר מכן התהליך האסתטי, שמפשט ומגדיר סגנון עם קו נקי וברור, פרופורציות נכונות, ירידה לפרטים באותו ההקשר.

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel