Israel Hayom

אמנות שימושית

- באופן אישי אני אוהבת צבעים עמוקים וקצת "מלנכוליים" - כחולים, אפורים, גווני מוקה וקאמל.

מעצבת הפנים לירון ברכה רואה באדריכלות יצירת אמנות חיה: כזאת שנהנים לא רק מיופיה, אלא גם מחוויית השימוש בה

אדריכלות טובה היא:

אדריכלות מיסודה היא אמנות שימושית. כזאת שבני אדם לא רק נהנים להתבונן בה, אלא משתמשים בה, חיים בה והופכים לחלק בלתי נפרד ממנה. על כן היא כזאת שיודעת, בראש ובראשונה, לענות על צורך, להגיב ולשקף תקופה, מקום, אקלים, סגנון ואת רוח המשתמשים בה.

3 פריטי חובה מעוצבים שעושים בית:

"אדריכלות טובה היא כזאת שיודעת, בראש ובראשונה, לענות על צורך. להגיב ולשקף תקופה, מקום, אקלים, סגנון ואת רוח המשתמשים בה"

שולחן: שולחן הוא הזמנה להתכנסות אנשים יחד. החל בישיבות עבודה, לימוד משותף, ארוחה משפחתית, ועד דיונים מדיניים וצבאיים - כולם נעשים סביב שולחן, אשר בצורתו, במידותיו ובחומרים שממנו הוא עשוי מכתיב אווירה, שימוש, תקופה ויחסי כוחות.

כיסא: המבנה הארכיטקטונ­י הקטן ביותר עבור האדם. לא בכדי גדולי האדריכלים עיצבו כיסאות אלמותיים המזוהים איתם. זאת מכיוון שהם אוצרים בתוכם קוד מרוכז של תפיסה עיצובית, קונסטרוקטי­בית, סגנון, ומשקפים את אחד מצרכיו הבסיסיים ביותר של הגוף האנושי - מנוחה. גג )או תקרה(: גובהו, צורתו, הקונסטרוקצ­יה והחומרים שמהם הוא עשוי מכתיבים את חוויית האדם בחלל. גודלי המפתחים, הקשתות והכיפות משפיעים על התנועה, על הסאונד ועל תפיסת קנה המידה.

חלל הרחצה האולטימטיב­י:

חלל מונוכרומטי. גוון אחד, חומר אחד, חלוקות מעטות של אריחים. חלל שנותן תחושת ניקיון, שלווה ורוגע.

מה נדרש כדי לתכנן סלון מדויק:

עניינו של סלון הוא ביצירת מסגרת למדורת השבט. מערכות הישיבה, השולחן, השטיח - כולם מהווים יחדיו מסגרת שמדמה את הישיבה סביב מדורת השבט הקדומה. חשוב שהסלון יהיה מזמין, רך ונעים לישיבה ולהתרפקות אחרי יום ארוך.

הריצוף המנצח:

לכל חלל יש שימוש ומשמעות אחרים, ועל כן גם ריצוף אולטימטיבי אחר. ריצוף של גלידריה יכול להיות אבני פסיפס קטנות וצבעוניות, לבית קפה יכול להתאים פרקט עץ כבד, הריצוף הנבחר למשרד יכול להיות יציקת בטון או אולי אריחים גדולים. בחירה נכונה היא זו שמתבססת על שילוב של פרקטיקה, סגנון ובעיקר רצון הלקוח.

פלטת הגוונים המושלמת: ספר עיצוב/אדריכלות שחובה לשלב בספרייה:

"הערים הסמויות מעין" של איטאלו קאלווינו. ספר שמתאר את מסעותיו של מגלה הארצות מרקו פולו בערים השונות בעולם, כפי שתיאר אותן בפני הקיסר קובלאי חאן.

תפיסת העולם האדריכלית שלך:

אפשר לומר שהתאהבתי סגנונית בראשית המאה ה ,20 ומעולם לא עזבתי. ראשית, המודרניזם שהעלה על נס את הפשטות והנקיון הצורני, הפונקציונל­יות שחפה מקישוטיות יתר, והתורה האדריכלית שנתנה במה לקנה המידה האנושי ולצרכיו.

 ?? ??
 ?? צילום: אריק סולטן ??
צילום: אריק סולטן
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel