Israel Hayom

שינוי מדיניות: אינדונזיה תקל את ההגבלות על תיירים מישראל

במשך שנים הותר לישראלים לטייל במדינה רק בקבוצות מאורגנות ● כעת ניתן להיכנס כחלק מקבוצה - ולהתפצל ממנה לטיול פרטי ● ייתכן שבקרוב תבוטל גם הדרישה להשתייך לקבוצה לצורך הכניסה

- תמיר מורג ושמעון יעיש

התקרבות נוספת בין אינדונזיה לישראל: ל"ישראל היום" נודע כי המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, שלא מקיימת קשרים דיפלומטיים רשמיים עם ירושלים, החלה לאחרונה לאפשר כניסת ישראלים לתחומה.

עוד נודע כי ייתכן שכבר בימים הק רובים תיכנס לתוקף הקלה נוספת בת נאי הכניסה לארכיפלג.

עד לפני כשבועיים, ישראלים שרצו להיכנס לאינדונזיה באופן פרטי יכלו לעשות זאת בעיקר באמצעות דרכון זר. עבור ישראלים שלא מחזיקים בדר כון נוסף, האפשרויות היחידות היו ויזת עסקים יקרה יחסית, שגם מצריכה הז מנה מגורם אינדונזי, או כניסה כחלק מקבוצה מאורגנת גדולה של לפחות 15 מטיילים.

שינוי מדיניות

אלא שהאינדונזי­ם שינו את מדי ניותם, וכעת הם מאפשרים לישראלים להיכנס למדינה בטיול מאורגן, אך לה

תפצל ממנו לאחר כמה ימים ולהמשיך לטייל בה באופן עצמאי, כל עוד הם מלווים במדריך אינדונזי. לדברי עירית להב, מארגנת טיולים בחברת "איילה גיאוגרפית" ומומחית לאינדונזיה, ייתכן כי כבר בימים הקרובים תיכנס לתוקף הקלה משמעותית נוספת, שתאפשר גם לזוגות להיכנס למדינה במתכונת של "טיול מאורגן עצמאי", שבמסגרתו ילוו על ידי מדריך מקומי - אך לא יהיו חייבים להיות חלק מקבוצה גדולה יותר.

ל"ישראל היום" גם הגיעו דיווחים של ישראלים שטענו כי כבר הצליחו לקבל אשרת כניסה לאינדונזיה באופן פרטי, ולא כחלק מקבוצה. עם זאת, נכון לעכשיו ובטרם נכנסו לתוקף ההקלות הצפויות, מדובר בפרוצדורה מורכבת יחסית. לדברי המטיילים הישראלים, לצורך קבלת האשרה יש להגיש בקשה באינטרנט לאחת מנציגויות אינדונ זיה בעולם )אלה ששוחחו עימנו עשו זאת דרך הנציגויות בסינגפור ובדו באי(, ולאחר אישור הבקשה יש להגיע באופן פיזי לנציגות על מנת לאסוף את הוויזה.

באינדונזיה כ 275 מיליון תוש בים, שכ 87% מהם מוסלמים. היא לא מקיימת קשרים רשמיים עם ישראל, אך בין המדינות מתקיימים קשרים לא רשמיים בתחומי המסחר, הטכנולוגיה והתיירות. צליינים אינדונזים, בעי קר מהמיעוט הנוצרי במדינה, נוהגים לבקר בישראל, וגם גורמים רשמיים מבקרים מדי פעם בארץ, אם כי לרוב באופן חשאי.

לפני כשלושה שבועות אף ביקר באופן גלוי במועצה האזורית שומרון סמואל טאבוני, פוליטיקאי אינדונ זי שנחשב המועמד המוביל לתפקיד מושל מחוז מערב פפואה, הנוצרי ברובו. היה זה ביקור חריג של אישיות אינ דונזית בשטחי יהודה ושומרון. טאבו ני לא נמצא כרגע בתפקיד רשמי, אך הוא עומד בראש השבט הגדול ביותר במערב פפואה, וכאמור - צפוי לכהן כמושל המחוז הבא.

ייתכן כי כבר בימים הקרובים תיכנס לתוקף הקלה משמעותית נוספת, שתאפשר גם לזוגות להיכנס למדינה במתכונת של "טיול מאורגן עצמאי"

 ?? ?? האי באלי, אינדונזיה. בקרוב אצלכם צילום:
GettyImage­s
האי באלי, אינדונזיה. בקרוב אצלכם צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel