Israel Hayom

קצינת משטרה סיווגה חשוד - לפי דעה פוליטית

אדם שנחשד באיומים על היועמ"ש סווג כבעל דעות ימניות ● הקצינה: "הייתי חדשה בתפקיד, הפסקתי את זה" ● המשטרה: "מעולם לא סיווגנו דו"חות לפי שיוך פוליטי"

- נטעאל בנדל

קצינת מודיעין במשטרה כתבה דו"ח נגד חשוד שאותו סיווגה כבעל דעות ימניות. הדו"ח נכתב לגבי כפיר מאמו שנאשם באיומים על היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט. בחקירה נגדית בבית המשפט הודתה הקצינה כי הדבר נעשה במקרים נוספים וכי היא מצרה על כך. השופט עלאא מסארווה תהה: "מדוע צריך לדעת מי הבן אדם, אם הוא בעל דעה ימנית או דעה שמאלנית?".

בשנת 2020 הוגש כתב בבית משפט המחוזי בתל אביב אישום נגד כפיר מאמו על כי איים ברשת החברתית "טוויטר" על היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט כאשר כתב כי "מנדלבליט בוגד ובוגדים דינם תלייה".

את הציוץ בטוויטר כתב ברקע הפד רסומים כי מנדלבליט פסל את בקשת נתניהו לקבל מימון חיצוני להגנתו המד שפטית בתיקי האלפים.

בשבוע שעבר העידה קצינת המודיעין רפ"ק דנית גואטה אשר הכינה את דו"ח המודיעין בנוגע לפרופיל הטוויטר של החשוד בשלב החקירה. בדו"ח המודיעיני ציינה כי "ניתן ללמוד מהפרסומים שלו כי הוא בצד הימני של המפה הפוליד טית" וכי הוא "מפרסם פוסטים משלו וכן מצטט פרסומים של אחרים כגון שפי פז, משפחת נתניהו ועוד. המסרים הם בגוון פוליטי, לעיתים בוטה".

בחקירתה הנגדית שאל הסנגור עו"ד משה סרוגוביץ' מהסנגוריה הציבורית "למה הזכרת את משפחת נתניהו?" וזו השיבה "לנסות להבין מי הבן אדם שעוד מד מאחורי הפרופיל" והמשיכה "הבנתי שהוא בצד הימני של המפה הפוליטית". בשלב הזה התערב השופט עלאא מסאד רווה ושאל בעצמו את הקצינה "מדוע צריך לדעת מי הבן אדם, אם הוא בעל דעה ימנית או דעה שמאלנית?" והקצינה השיבה "היום אני כותבת דו"חות אחרת, הייתי קצינה חדשה בחוליה וגם רשמתי דברים לא רלוונטיים שהוא אוהב ספורט ואוהב הישרדות. אז חשבתי שזה רלוונטי כדי שיצליחו לזהות אותו".

הסנגור הקשה "היה לך חשוב לציין את משפחת נתניהו" וזו השיבה "אני לא עשיתי בדיקה לגבי הקשר שיש למשפחת נתניהו ואין לי עניין בזה". אז הסנגור שאל האם סיווגה חשודים לפי דעות פוליטיות גם בתיקים אחרים והקצינה השיבה "אני לא זוכרת, יכול להיות שהיו".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "המשטד רה פועלת ללא משוא פנים ומעולם לא סיווגה, מסווגת או תסווג דו"חות מודיעין לפי שיוך פוליטי. מטרת משטרת ישראל היא חשיפת עבירות וגילוין".

 ?? ?? בית המשפט המחוזי בתל אביב צילום: גדעון מרקוביץ'
בית המשפט המחוזי בתל אביב צילום: גדעון מרקוביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel