Israel Hayom

בכירים בליכוד: נסכל ממשלה שבה גנץ ראשון ברוטציה

- אמיר אטינגר

מעט יותר מחודש לתאריך הבחירות וכמה בכירים בליכוד אומרים בשיחות עם "ישראל היום" כי יפעלו "לסכל ממשלה של הליכוד כאשר גנץ ראשון ברוטציה במידה והאפשרות תעלה, אם לא נשיג 61 מנדטים לגוש".

אותם בכירים בליכוד מתייחסים למצב שבו נתניהו לא ישיג 61 מנדד טים לבלוק הימין, ובלית ברירה כדי למנוע בחירות שישיות או ממשלה של המרכז שמאל, תעלה האפשרות כי נתד ניהו יציע לגנץ להיות ראשון ברוטציה כדי להרכיב ממשלה עם הליכוד.

כידוע, גנץ אמר לכלי התקשורת כי הוא לא יישב עם נתניהו באף קוד נסטלציה, גם אם יהיה ראשון ברוטד ציה. לאחר פיצול הרשימה המשותפת הליכוד התקרב בסקרים למרחק נגיעה מהמנדט הד16, אך התרחיש שבו ייאלץ נתניהו לשותפות עם גנץ במידה ולא יצליחו להקים ממשלה רק של גוש נתניהו, נלקחת בחשבון בראשם של בכירי המפלגה.

אותם בכירים מספרים כי ישנם שתי סיבות מרכזיות לכך שיהיו לא מעט חברי ליכוד שצפויים לנסות לסכל תרחיש שבו גנץ יהיה ראשון ברוטד ציה: "במידה ונתניהו יתן לגנץ להיות ראשון ברוטציה, זה יפרק את הברית של הליכוד והחרדים ולמעשה יכשיר את גנץ למועמד שהחרדים יכולים ללכת איתו גם בעתיד ללא הליכוד. מי שיינזק מזה הם בעיקר אותן דמויות בליכוד שטוענות לכתר ביום שאחרי נתניהו, הן חוששות שהברית עם החד רדים לא תישמר עם הליכוד בעתיד", אומרים אותם ח"כים בליכוד.

סיבה נוספת שהם מונים, היא נושא חלוקת התיקים והרפורמות במערכת המשפט. אחרי למעלה משנה שבה הליכוד לא היה בשלטון, אותם גורד מים בליכוד אומרים כי הם לא מוכנים להקריב חצי מתיקי הממשלה בשביל שותפות עם גנץ.

בנוסף ביניהם ח"כים רבים שלא מוד כנים לחזור לשלטון רק כדי לשבת פעם נוספת בממשלה בה הם לא יוכד לו לקדם רפורמות במערכת המשפט. "השאיפה של כל מי שיצא מאוכזב בפד ריימריז והרגיש שנתניהו פגע בו הוא ממשלת 61 צרה. כך נתניהו יצטרך כל אחד ואחד ויהיה לכל ח"כ בליכוד כוח מול יו"ר הליכוד", מסכמים אותם בכירים בליכוד.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel