Israel Hayom

שנהיה לפלוס ולא למינוס: חמש החלטות פיננסיות לשנה החדשה

- קופה קטנה חנה פרי זן

ראש השנה שחגגנו השבוע הוא תקופה של החלטות והתח לות חדשות, וזמן מעולה ליישם ולשפר נושאים הקשורים להת נהלות הפיננסית שלנו.

לנהל את תקציב משק הבית. נערב את כל בני הבית, כולל הילדים )כמובן בהתאמה לגילם(, בניהול, בהחלטות על סדרי עדיפויות, ביישום ובמ עקב. נושאים חשובים בהקשר זה הם לא לפחד לדבר על כסף, לנהל רישום ומעקב אחר הכנ סות והוצאות, להחליט יחד אילו הוצאות מצמצמים ואילו מר חיבים, לעקוב ולבטל הוצאות כפולות ולא נחוצות, והכי חשוב - להתמיד בתהליך.

נבחן את תיק האשראי המ שפחתי. נבדוק אילו הלוואות קיימות, מה שיעור הריבית המשולם עליהן ומה האפשרות להחלפתן בהלוואות בתנאים מועדפים, תוך שאנו זוכרים כי משיכת היתר היא ההל וואה היקרה ביותר, וכי קיימים מקורות מימון מועדפים יחסית כמו הלוואות ממקום העבודה, הלוואות כנגד קרן השתלמות ועוד.

נבחן את התאמת תיק ההשקעות המשפחתי למ ציאות הכלכלית שהשתנתה משמעותית. בעת האחרונה הריביות בארץ ובעולם עלו, והאינפלציה ואי היציבות הפו ליטית בעולם הן בעלות הש לכות כלכליות. כדאי לבחון את תיק ההשקעות הכולל של משק הבית, שכולל בין השאר את הנכסים הפיננסיים והפנ סיוניים: האם שיעור הנכסים בעלי רמת הסיכון הגבוהה יח סית תואם את ההעדפות של המשפחה? האם ההרכב הפני מי של החלקים הסולידיים אכן תואם את ההתפתחויות האחרו נות? אם נדרשים שינויים יש לבצעם, וכמובן - להסתייע בעזרה מקצועית.

נבחן את ההיערכות הפי ננסית המשפחתית לפנסיה. נאסוף מידע על הנכסים הפ נסיוניים של בני הבית, ונב דוק אם הם מתאימים עבורם גם בהיבטי המיסוי, אפשרויות משיכה ועוד.

נבחן את מערך הביטו חים של משק הבית. נבדוק אם הוא מותאם למצב המש פחתי והאישי העדכני. בתחום ביטוחי בריאות פרטיים, בי טוח אובדן כושר עבודה ועוד, קיימות לעיתים כפילויות שכ דאי להימנע מהן.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel