Israel Hayom

בשר לא כשר וגלידות חלביות במסעדה בשרית: הדו"חות הגנוזים של הרבנות

ממצאים חמורים על הפרת כשרות במסעדות הגיעו לאחרונה לרבנות הראשית - אך לא פורסמו ● "הרפורמה מאפשרת כאוס מוחלט בעולם הכשרות" ● הרבנות הראשית: "פרסום שקרי ומגמתי"

- חנן גרינווד

שני דו"חות חמורים על הפרת כשרות במסעדות שעברו מהשגחה של מועצה דתית מקומית למועצה דתית מרוחקת, במסגרת רפורמת הכשרות, הגיעו בחודשים האחרונים לשולחן הרבנות הראשית - אך לא פורסמו. זאת, לטענת גו רמים בתוך הרבנות, מכיוון שהם עלולים לפגוע ברפורמת הכשרות.

במסגרת השלב הראשון של הרפו רמה, שנכנסה לתוקף בתחילת השנה, מותר לרשויות לספק שירותי כשרות גם אם לא מדובר בבתי עסק באזור המוניציפלי שלהן. מתנגדי הרפורמה טוענים כבר חודשים רבים שהדבר גורם לירידה באיכות הכשרות ולב עיות השגחה כאלו ואחרות.

כעת מתברר כי שני דו"חות על מסעדות הוגשו בחודשים האחרונים לרבנות הראשית מטעם הרב אדי ריה פנחס, מנהל מחלקת מסעדות ורשתות שיווק, שבהם התגלו פערי כשרות משמעותיים. מכיוון שייתכן שבעיות הכשרות נפתרו מאז, לא יפו רסמו פרטי המסעדות.

לא לפי הסטנדרט

במקרה הראשון, שנבדק ביולי האחרון, נערך ביקור במסעדה בשפלה שקיבלה תעודת הכשר מרבנות חוף השרון. בביקורת נכתב: "לא התבצע הליך נכון ושלם של מעבר המסעדה ממצב לא כשר למצב כשר". בין היתר התגלו מוצרי בשר לא כשרים, מש קאות חריפים רבים ללא הכשר, וגם

נמצאו מארזי גלידות חלביות במס עדה בשרית. עוד נעשה שימוש ביין שאינו מבושל ובירקות עלים שאינם מפוקחים מחרקים - בניגוד לנהלים.

במקרה השני, שהתרחש לפני כש לושה שבועות במסעדה באזור ירו שלים, נכתב: "העסק אינו פועל לפי הסטנדרט המקובל של נוהלי הרבנות הראשית לישראל".

"מאז הקמת יחידת ההונאה, היא פרסמה הודעות לציבור הרחב שה זהירו רבים מפני הונאות בכשרות. זה שירות ממשלתי חשוב עבור כל צרכני הכשרות בישראל", אומרים בארגון כושרות. "הפרסום האחרון שהוסתר מפני הציבור מוכיח כי אין כיום פיקוח ורגולציה. הרפורמה מאפשרת כאוס מוחלט בעולם הכשרות".

"לא היה מקום לפרסם"

מהרבנות הראשית נמסר בתגו בה: "במקרה דנן מדובר בממצאים שלא הצדיקו הסרת כשרות, שגובשו במסגרת ביקורת שגרתית של נציגי הרבנות הראשית. בנסיבות אלו, לא היה מקום לפרסמם. ייחוס היעדר הפ רסום לרפורמת הכשרות הוא שקרי ומגמתי".

 ?? ?? הרבנות הראשית צילום: אורן בן חקון
הרבנות הראשית צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel