Israel Hayom

השר ליברמן: ירידה במחירי הדיור כבר בחודשים הקרובים

הצהרתו של השר - בעקבות מכרז "אופקים", שנסגר לאחרונה לפי 50 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור לעומת 250 אלף עד לפני מספר חודשים • באירוע בכירי המשק שערך ״מועדון המאה״ של "נדל״ן היום", העריך השר ליברמן כי הפתרון לבעיית היצע הדיור יורגש בעוד שלוש עד ארבע שנים

- רנית נחום-הלוי תכנון לטווח ארוך

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מעריך כי פתרון למשבר הדיור יורגש בעוד שלוש עד ארבע שנים, כאשר יוש לם האיזון בין ההיצע לביקוש. "אני שומע פה הרבה מאד רעיונות יציר תיים, אבל בסופו של דבר הכל חוזר להיצע וביקוש", אמר השר בכנס של "נדל"ן היום".

"אני אומר לזוגות הצעירים - אין הוקוס פוקוס, ואני לא בא לשקר, אבל אנחנו בכיוון הנכון. את משבר הדיור לא ניתן לפתור בשבוע או בחודש, אם רוצים פתרון יסודי חייבים רצף של שלוש, ארבע שנים". באירוע המיוחד שקיים "ישראל היום" בהובלתו של כתב ועורך הנדל"ן, עופר פטרסבורג, עבור מועדון בכירי ענף הבניה והתשתיות, דיבר שר האוצר על הישגי הממשלה הנוכחית, על שיווק קרקעות עם יותר משישים אלף יחידות דיור, על הנפקה של יותר משמונים אלף היתרי בנייה והיקף התחלות בניה החוצה את שבעים אלף יחידות דיור.

"לא זכורה לי התנהלות כזו עש רות שנים", אמר ליברמן, "גם הש בוע הוצאנו לשיווק אלפי יחידות דיור באופקים. אנחנו רואים שיש ירידה בל קיחת המשכנתאות ורכישת דירות. אם עלות קרקע באופקים הגיעה לכ 250 אלף שקל לקרקע ליח"ד לפני מספר חודשים, המכרז האחרון נסגר בח מישים אלף שקל, לכן ברור שתהיה ירידה במחירי הדיור. אני יודע להצ ביע על הנתונים. אם נתמיד כך במשך ארבע שנים - נגיע למצב אחר לגמרי". ליברמן דיבר בין היתר על תמיכתו בהקלה על הרגולציה באמצעות רישוי עצמי, כך שאדריכלים יוכלו להנפיק היתרי בניה בעיקר לתוכניות בנייה של עד תשע קומות.

המטרה: למנוע משבר נוסף

באירוע השתתף גם יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים באוצר, שפרס את התוכנית המתגבש במשרד להגדלת ההיצע, יצור חומשים לתשתיות וכבי שים ותמריצים לרשויות המקומיות: "אנחנו חרדים לכך שהקרקע נמכרת ביוקר. אנחנו פחות מאמינים בתכנון שוק, ומעוניינים לתת לשוק החופשי לעבוד. כדי להגדיל את ההיצע אנו מציעים להתמקד בדברים מבניים, כגון תגמול לרשויות המקומיות בהקמת מו סדות ציבור מה שיצמצם את הפער על הארנונה.

"נשים דגש על רישוי עצמי, ומ טרתנו להפוך אותו למחייב ולהגדיל את מספר הרשויות המקומיות שיכו לות לנקוט בו. דבר נוסף שנקדם הוא האצלת סמכויות לוועדות המקומיות בכל הקשור לתכנון בניה פרטית. אנו שמים לב שזמן ניכר מעבודת ההווע דות המחוזיות הולך על תכנון תוכניות קטנות, ואת זה צריך לבזר לשלטון המ קומי ולחזק אותו".

משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה, אמר במהלך הכנס כי ”תוכנית המגירה שתיחשף בקרוב היא פרי עבודה ממושך עליה עמלה הקרן לעידוד, כיד תומכת לפעילות התאחדות הקבלנים בוני הארץ וההס תדרות. היא פורטת עבור מקבלי ההח לטות בכנסת ובממשלה שורת כלים סדורה המציעים מזור למשבר הדיור. הדרך לפתרון המשבר היא בהגדלת ההיצע ועצירת עליות מחירי הקרק עות. אנו קוראים לשותפים בממשלה, לכנסת ולשלטון המקומי - הצטרפו אלינו לתוכנית שנועדה למנוע משבר כלכלי בשנים הבאות".

 ?? ?? מימין: השר ליברמן בשיחה עם בכירי ענף הנדל ן. משמאל: יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים, וחיים פייגלין, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ
מימין: השר ליברמן בשיחה עם בכירי ענף הנדל ן. משמאל: יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים, וחיים פייגלין, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel