Israel Hayom

גם הנבחרת הבוגרת תגיע בעתיד ליורו

- שי ארצי

המגן דורון ליידנר, שהיה שותף גם לניצחון של הבוגרת על אלבניה וגם להעפלה ליורו עם הצעירה, מאושר: "תחושות שלא הרגשתי בחיים" ● בטוח בעתיד הוורוד של הכדורגל הישראלי: "אנחנו כל הזמן משתפרים" ● וגם בעתידו האישי: "אני יודע שאהיה שחקן טוב באולימפיאק­וס" ● ראיון

יש משהו קסום בנבחרת הצעירה של ישראל. היא מורכבת מש חקנים של קבוצות אירופיות כמו ליאל עבדה, עידו שחר, דורון ליידנר ואושר דוידה, שמשחקים לצד כוכבים בליגת העל דוגמת דניאל פרץ, אוסקר גלוך ועדן קארצב, אבל כמעט כולם שומרים על צניעות ומ פרגנים אחד לשני, ואם הם ימשיכו בדרך הזאת, לכו תדעו - אולי הם גם יפתיעו את אירופה ביורו .2023

ב 24 השעות האחרונות אור הז רקורים הופנה לעבר השוער דניאל פרץ, לאחר התצוגה הפנומנלית שלו בבעיטות הפנדלים מול אירלנד, אבל אחד הכוכבים הנוספים בנבחרת הצ עירה של ישראל הוא ללא ספק דו רון ליידנר, המגן של אולימפיאקו­ס, שסגר שבוע חלומי במדי הנבחרת הבוגרת והצעירה.

"התחושה אחרי המשחק עם אירלנד היתה מדהימה", אומר ליידנר בראיון ל"ישראל היום", ומוסיף: "לא ציפיתי שיהיה כל כך כיף לעלות ליורו. אלה תחושות שלא היו לי בחיים. כיף שיש לי את הזכות לשחק גם בנבחרת הבו גרת וגם בנבחרת הצעירה, ולעמוד בשתי משימות כאלה חשובות בתוך שלושה ימים".

אפשר להגיד שהכדורגל הישראלי נמצא בתקופה הכי טובה שלו בש נים האחרונות?

"אני לא יודע בדיוק מה הסיבה לכך, אבל קורה משהו טוב בכדורגל הישראלי. אנחנו משחקים מול נבח רות איכותיות, ומסתכלים להן בלבן של העיניים. בקמפיין של הנבחרת הצעירה ראינו זאת במשחקים מול פולין וגרמניה, ובבוגרת נגד אלב ניה ואיסלנד.

"אנחנו יכולים לנצח כל נבחרת. אירלנד היא לא נבחרת חלשה, וע דיין - הם לא נגעו בכדור, וביטלנו אותם לגמרי. זה רק מראה כמה אנחנו משתדרגים".

הנבחרת הבוגרת גם מסוגלת לה עפיל ליורו?

"אני מאמין שהנבחרת הבוגרת כן תצליח להגיע ליורו. אני לא יודע אם זה יקרה עכשיו, אבל אני בטוח שזה יקרה בעתיד. אנחנו כל הזמן מתק רבים לשם, אם זה בשיפור היכולות שלנו, לנצח משחקים או לעלות בד רגים, ואני מאמין שזה יקרה".

מה אתה חושב על ההופעה של דניאל פרץ בפנדלים?

"מדהים, מדהים. כיף לדעת שיש לנו שוער כזה מדהים, שאפשר לס מוך עליו במעמדים כאלה. אני הייתי לחוץ מאוד במהלך הפנדלים. קיוויתי

"מרסלו הפך לחבר טוב שלי. אני מאמין שנדע לחלוק את הדקות בינינו, ואני בטח לא חושש"

שנסיים את המשחק עוד לפני כן, אבל מי זוכר את זה עכשיו". אתה רואה את פרץ יוצא בקרוב לאירופה?

"אני מאחל לכל אחד בנבחרת הזאת להגיע לאירופה. ככל שיהיו יותר שחקנים ישראלים שייצאו ויש חקו בחו"ל - זה ייתן לנו שם יותר טוב בחוץ, ואני מאמין שדניאל גם יעשה את זה".

בוא נדבר עליך באופן אישי, עשית קפיצת מדרגה מטורפת בש נתיים האחרונות. "האמנתי בעצמי לאורך כל הדרך. אני יודע שאני אהיה שחקן טוב באולימפיאק­וס. להגיד שאני מופתע מההתקדמות שעשיתי - אני בכלל לא מופתע, ידעתי שאני מתאים לר מות האלו, ואני רק מקווה להמשיך במגמה הזאת". אתה לא חושש מהתחרות על ההרכב מול מרסלו?

"מרסלו הפך לחבר טוב שלי. אני מאמין שנדע לחלוק את הדקות בי נינו, ואני בטח לא חושש. לא שיח קתי עד עכשיו כי היתה לי בעיה עם הדרכון, שאני אמור לקבל בשבועיים הקרובים, ואז אני אוכל לשחק כרגיל.

"אני לא ממהר לשום מקום, אני עדיין שחקן צעיר, ומאמין שה זמן שלי יגיע גם שם. אני נהנה באולימפיאק­וס מהכל, ורק רוצה לשמור על הכושר הטוב ולהתחיל לשחק ביוון".

 ?? ??
 ?? ?? מרסלו. חבר חדש צילום: אי.אף.פי
מרסלו. חבר חדש צילום: אי.אף.פי
 ?? ?? ליידנר. חגג פעמיים צילום: אלן שיבר
ליידנר. חגג פעמיים צילום: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel