Israel Hayom

ההכרעה עוברת כעת לעליון: ועדת הבחירות פסלה את בל"ד

בעבר בג"ץ ביטל החלטות דומות ואישר לבל"ד להתמודד הליכוד: "קרקס פוליטי, לא נשתתף בהצגה"

- אמיר אטינגר

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה־52 פסלה אתמול את מפלגת בל"ד מהתמודדות לכנסת. תשעה חברי ועדה הצביעו בעד הפסילה וחמישה הצביעו נגד. ההכרעה הסופית על התמודדות בל"ד תעבור לבג"ץ שבעבר ביטל פסילות דומות של ועדות הבחירות. הוועדה הנוכחית החליטה לא לפסול את מפלגת רע"מ.

הדיון בוועדת הבחירות היה הצגה פוליטית, שכן כבר שנים הופך בית המשפט העליון בדרך כלל את פסילות הוועדה ומכשיר את נציגי בל"ד. על בסיס הנחת מוצא זו, המפלגות קיבלו החלטות משיקולים פוליטיים כיצד לפ עול בהצבעה על בקשות הפסילה.

מפלגות גוש הימין אינן מעוניינות לעודד שיעורי הצב עה גבוהים במגזר הערבי, במיוחד לאחר הפיצול של בל"ד מהמשותפת. בשל כך, נציגי הציונות הדתית, הליכוד והחרדים לא השתתפו בהצבעות על פסילת בל"ד ורע"מ. בליכוד אמרו: "זהו קרקס פוליטי, לא נשתתף בהצגה הזאת".

גם נציגי יש עתיד והעבודה נעדרו מההצבעה, מתוך רצון שלא להמריץ את בל"ד ולתת להם חומר לקמפיין שעלול מבחינתם לגרום לאיבוד של קולות רבים במגזר הערבי.

מנגד, המחנה הממלכתי, ישראל ביתנו והבית היהודי תמכו בפסילת בל"ד, ולמעשה ניסו "לעקוף מימין את הלי כוד" ולהראות ענייניות וערכיות. יש הטוענים שפסילת בל"ד עוזרת לאותן המפלגות בקמפיינים.

נציגי מרצ והמפלגות הערביות התנגדו לשתי בקשות הפסילה, הן של בל"ד והן של רע"מ.

טרם ההצבעה, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגישה לוועדת הבחירות המרכזית את עמדתה בנוגע לבקשות למנוע מבל"ד ומרע"מ להתמודד בבחירות. לטענתה, אין בשרשרת העובדות הניצבת בבסיס הבקשה שהוגשה לוועדת הבחירות כדי להצדיק את פסילת הר שימות מהמתמודדות לכנסת. "הגם שבל"ד קרובה לת חום האסור, שרשימה החוצה אותו אינה יכולה להתמו דד בבחירות לכנסת, הרי לא הובאה ראיה לכך שבשנים האחרונות בל"ד פעלה כדי להוציא את החלקים המוקשים במצעה מהכוח אל הפועל".

יו"ר בל"ד שנפסלה, ח"כ סמי אבו שחאדה: "הניסיון הפעם לפסול את בל"ד הוא ניסיון של גנץ ולפיד להנדס הנהגה ערבית לפי צורכיהם הפוליטיים. כפי שבל"ד יצאה יותר חזקה ומחוזקת בעבר מניסיונות הפסילה ומניסיונות דחיקת מצע מדינת כל אזרחיה לפינה, גם הפעם לא יעבוד להם".

חד״ש תע״ל: "זוהי החלטה אומללה. גנץ, לפיד ומי כאלי הוכיחו שהם ימין בתחפושת. ביום הבחירות כולנו נוהרים לקלפיות".

 ?? ?? פסולים, נכון לעכשיו. יו"ר בל"ד בדיון בוועדת הבחירות צילום: אורן בן חקון
פסולים, נכון לעכשיו. יו"ר בל"ד בדיון בוועדת הבחירות צילום: אורן בן חקון
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel