Israel Hayom

רבותיי, ההסתה הפלשתינית חוזרת

חמאס מצית שוב את מזרח ירושלים בעלילת "אל אקצא בסכנה" ● המרכיבים החדשים: הקרבת קורבנות, תקיעות שופר ושחיטת פרה אדומה בהר הבית ● והמטרה ברורה: להשיב לארגון הטרור מעט מיוקרתו האבודה

- נדב שרגאי

כחלק מההסתה, קורא שייח' סברי למוסלמים למנוע מהיהודים לתקוע בשופר בהר הבית ביום כיפור

כבר חמישה לילות שמזרח ירושלים משדרת פולסים של התפר עויות ואלימות קשה. כל מי שמכיר את המציאות שם מבין שמופ עים אלו רחוקים מלהיות ספונטניים, וששוב יש מאחוריהם יד מכוונת.

ההוכחה המובהקת ביותר לכך היא נוכחותם הבולטת של פעילי חמאס ונאמניו - אנשי "הפלג הצפוני" )הלא חוקי( של התנועה האס לאמית, נשות המוראביטאת ונערי "אל חראכ אל פחמאוי", שמזוהים עם "הפלג" - באזור העיר העתיקה. חמאס מעורר פעם נוספת את "המערכה להגנה על אל אקצא שבסכנה", בניסיון ללבות את האלי מות והטרור בגזרת ירושלים, יו"ש ופנים ישראל.

בימים האחרונים מלהיטים כלי התקשורת של חמאס את האווירה סביב, ומפצירים בציבור "לבוא ולהגן על המסגד מפני היהודים". נציגי ארגונים בעזה צעדו שם לפני ימים אחדים, נושאים דגמים של כיפת הסלע, והזהירו מפני הקרבת קורבנות ותפילות יהודים בהר.

גם המופתי לשעבר של ירושלים, מסית העל שייח' עכרמה סברי )ראו כתבה עליו היום ב"ישראל השבוע"(, שאף הוא מזוהה עם חמאס, קורא למוסלמים להיאחז בהר בכל כוחם, ואף למנוע את התוכניות )לכאורה( של היהודים לתקוע בשופר בהר ביום כיפור.

חמאס אינו לבד. מתחריו, שבכל הנוגע לאל אקצא לא יכולים להרשות לעצמם להצטייר כ"כינור שני", קפצו אף הם על העגלה.

שייח' ספוות פרייג', ראש הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, שרע"מ מייצגת אותו בכנסת, קורא לציבור המוסלמי להגיע לאל אקצא כדי להגן על המסגד מ"פלישת היהודים", כלשונו. עמותת אל אקצא, המזוהה עם הפלג הדרומי, קראה למתפללים להתבצר במסגד. הווקף הירדני הגדיר את ביקורי היהודים בהר כ"פרובוקציה גזענית", ואילו שר הדתות ברש"פ, מחמוד הבאש, עוד מסית על, האשים את ישראל בכך שהיא פוגעת במסגדים ומביאה למלחמת דת.

האינטרס של חמאס בשלהוב היצרים ברור - השנה הוא הורתע פעמיים על ידי ישראל: ביום ירושלים, כשהבטיח לירות טילים על הבירה אם צעדת הדגלים תיכנס לעיר העתיקה, ובעימות האחרון של ישראל מול ג'יהאד עזה.

האמתלה האולטימטיב­ית

כעת, בניסיון להשיב לעצמו מעט מיוקרתו האבודה ולשוב להנהגה במאבק נגד ישראל, חמאס מבקש להפקיע מהג'יהאד - שנלחם בימים אלה בסמטאות ג'נין מול צה"ל - את הבלעדיות הכמעט מוחלטת שלו לאחרונה על יוזמות טרור; ליזום פיגועים וטרור משלו, וגם לייצר מחדש את המשוואה: שקט בעזה - תמורת כניעה לדרישותיו בירושלים.

על הדרך, משכללים חמאס וסייעניו את העלילה השקרית "אל אקצא בסכנה". הפעם, כמו בימי המנדט הבריטי, הם יוצאים נגד תקיעות השופר בכותל המערבי )"חלק מאל אקצא"( וקוראים למנוע אותן.

חמאס גם ממנף מחדש, ולא בפעם הראשונה, את סיפור "הפרה האדומה" - הפרה שעל פי המקורות היהודיים, אפרה השרוף שימש בימי קדם לטיהור אנשים שנטמאו בטומאת מת )הסטטוס ההלכתי של כולנו כיום(. הוורסיה המוסלמית הנוכחית גורסת שיהודים מת כוונים לשחוט בחגים הקרובים פרה כזאת, בכותל או בהר הבית, כדי לאפשר להמוני יהודים להיטהר באפרה ולאחר מכן להציף את ההר.

בסיפור הפנטסטי הזה יש אמנם גרעין של אמת, ועדיין - הוא רחוק מאוד ממנה: בחודשים האחרונים הגיעו מאזור טקסס חמש "פרות אדו מות" לכאורה, בתיאום עם מכון המקדש בירושלים, לרפת באזור בית שאן. התוכנית היא לגדל שם בשנים הקרובות דור צעיר של פרות אדומות, שעונות על שורה של כללי הלכה חמורים. אלא שמכאן ועד ל"תבשיל" שרקחו אנשי חמאס מהסיפור - הדרך עוד ארוכה.

כך או אחרת, גורמי הביטחון צופים שההר ישוב ויתפוס בחגי תשרי את מקומו כאמתלת ההסתה האולטימטיב­ית של חמאס והפלשתינים - וכבר נערכים בהתאם.

 ?? ?? פולסים של אלימות. כוחות הביטחון במזרח ירושלים, השבוע
פולסים של אלימות. כוחות הביטחון במזרח ירושלים, השבוע
 ?? ?? "חלק מאל אקצא". תקיעת שופר בכותל צילום: יונתן זינדל/פלאש09
"חלק מאל אקצא". תקיעת שופר בכותל צילום: יונתן זינדל/פלאש09
 ?? ?? שייח' סברי צילום ארכיון: דודי ועקנין
שייח' סברי צילום ארכיון: דודי ועקנין
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel