Israel Hayom

הרשויות המקומיות בדרך להתאחדות

- עדי רובינשטיין

רגע אחרי שכל עסקני הכדורגל יחזרו ממשחקי גביע העולם בקטאר, בסוף חודש דצמבר, אמורות להיערך הבחירות בהתאחדות לכדורגל, וכבר עתה ברור שהן עומדות להיות סוערות מתמיד.

ראשית, אף שנראה כרגע שאורן חסון יישאר המועמד היחיד לתפקיד היו"ר, במסגרת הסטטוס קוו ההיסטורי בין הפועל למכבי (הפועל שולטים בהתאחדות לכדורגל ומכבי בוועד האולימפי הישראלי), בהתאחדות לכדורגל מצפים להפתעות מכיוונו של שינו זוארץ. לפי לא מעט דיבורים, ייתכן מאוד שימי הסטטוס קוו הגיעו לסופם, ומכבי יכולה להעמיד יושב ראש בשני גופי הספורט הגדולים במדינה.

בעוד המאבק על ראשות ההתאחדות הוא סמלי, היכן שחשוב באמת, מאחורי הקלעים ובמבנה ההתאחדות עצמה, מתרחשים בימים האחרונים קרבות מאסף היסטוריים. מצד אחד עו"ד מורן מאירי, איש מכבי ת"א, וכנראה האיש הכי חזק בליגת העל בצוותא עם נשיא מכבי חיפה יעקב שחר. מאירי רואה את האינטרסים של הקבוצה העשירה ביותר בישראל לנגד עיניו, וכמובן גם את אלו של הקבוצות הגדולות ומרובות המזומנים. דבר זה מאיים לא רק על נציגי הקבוצות הקטנות, אלא גם על העסקנים הוותיקים, ובראשם מי שמוגדר יו"ר ההתאחדות לכדורגל האמיתי, איש הפועל, שטרן חלובה הבלתי נגמר.

בעוד מאירי מביא עימו את גישת הכסף והקדמה, חלובה הוא חתול רחוב מתוחכם, שהקדים תרופה למכה והחל במהלך היסטורי: בשבועות האחרונים פנה חלובה לכמה ראשי עיר ולרשות המקומית, במטרה לחבור אליהם ולהכניס נציגים של הרשויות המקומיות לתוך ההתאחדות לכדורגל. האינטרס ברור: כל מגרשי הכדורגל בישראל, בטח אלו שבהם משחקות הקבוצות מהליגות הנמוכות, שייכים לרשות העירונית, כאשר אף מועדון כדורגל בישראל לא מחזיק במגרש משל עצמו. ברשויות המקומיות פועלים בשנים האחרונות כדי להכניס נציגים להתאחדויות הספורט השונות, וזאת במטרה לחזק את כוחן בתחום הספורט. חדירה של הרשויות לענף הספורט הפופולרי ביותר במדינה תשנה את המאזן בתוך ההתאחדות.

אבל כאן לא מסתיים שינוי המבנה הצפוי בהתאחדות לכדורגל. בשנתיים האחרונות, עת גדלה השפעתן של הקבוצות הערביות בליגות השונות בישראל, עלתה הטענה, ובצדק, מצד אנשי הכדורגל מהמגזר, שלא ייתכן שיש להם נציגות כל כך עלובה בהתאחדות. הם דורשים כעת הגדלה של מספר הנציגים סביב שולחן קבלת ההחלטות, כדי שיוכלו להשפיע על התקציבים, כמובן.

 ?? ?? זוארץ. רוצה גם וגם צילום: אודי ציטיאט
זוארץ. רוצה גם וגם צילום: אודי ציטיאט
 ?? ?? חלובה. מאבקי כוח צילום: אלן שיבר
חלובה. מאבקי כוח צילום: אלן שיבר
 ?? ?? חסון. ימשיך בתפקידו? צילום: אלן שיבר
חסון. ימשיך בתפקידו? צילום: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel