Israel Hayom

ביי, יוני, נתגעגע

מגליקשטיין ועד מנסדורף, פאר, לוי וסלע - אף טניסאי ישראלי לא שיחק טוב יותר ובמשך זמן רב יותר מיוני ארליך ● הדרך שבה התכונן לריקוד האחרון שלו רק העצימה את המורשת המפוארת, למרות הסוף העצוב ● מארק שטיין נפרד מהספורטאי האהוב עליו

- מארק שטיין

התוכנית נראתה כל כך מושלמת, שנאלצתם לתהות, כשהכל הת פרק, אם התסריט היה פשוט טוב מדי לחיים האמיתיים. לטורניר האחרון שלו, אחרי 25 שנים פלוס כמקצוען, יוני ארליך התאמן מדי יום עם השותף הוותיק אנדי רם, ולאחר מכן אמור היה לשחק את הריקוד האחרון שלו לצד נובאק ג'וקוביץ' האגדי בטור ניר ה ATP בתל אביב.

אתם כבר יודעים מה קרה, ובעיקר מה לא קרה. במגרש האימונים עם רם, ארליך החמיר את מצב הגב שהטריד אותו בשנים האחרונות. ואז, ביום רביעי בערב, התרחיש שכולנו לא רצינו להתמודד איתו היה בלתי נמנע: ארליך עלה למגרש לצד ג'וקוביץ' והודיע שהוא לא יכול לשחק. שום כמות של אהבה ואדרנלין מהקהל שבור הלב לא הצליחה לדחוף אותו אפילו למשחק אחד נוסף.

לאוהבי טניס ישראלי כמוני, הדחף הראשוני הוא לבכות חזק, בדיוק כמו שעשו רוג'ר פדרר ורפאל נדאל בריקוד האחרון של פדרר בלונדון, שג'וקוביץ' השתתף בו ממש לפני שהגיע לישראל. אבל כשהקשבתי לארליך עונה לשאלות של 20 דקות במסיבת עיתונאים עם יותר חיוכים מאשר עצב, נזכרתי שהסוף האכזרי הזה לא משנה את מורשתו של יוני.

ארליך היה אלוף גרנד סלאם כשעשה היסטוריה לצד אנדי באליפות אוסטרליה הפתוחה .2008 והוא פורש, בגיל ,45 כאלוף אמיתי. מגליקשטיין ועד מנסדורף, פאר, לוי וסלע - אף טניסאי ישראלי גדול מעולם לא שיחק טוב יותר, במשך זמן רב יותר, מיונתן דריו ארליך.

אנחנו יכולים להתווכח שעות מה היה הזמן הטוב ביותר של ארליך בקריירה: הריצה האוסטרלית הקסומה ההיא, תהילת גביע דייוויס נגד צ'ילה ורוסיה, או אולי שיתוף הפעולה עם רם בניצחון המיתולוגי על פדרר וסטן ואוורינקה באולימפיאד­ת 2012 בווימבלדון.

עם זאת, כמדומני בשום מקום לא דובר על הישגיו של ארליך לאחר ש"אחיו לטניס" נאלץ לפרוש בגלל פציעה.

מוכנים לאחת הסטטיסטיקו­ת המדהימות בתולדות הספורט הישראלי?

מאז ,2014 כשרם כבר לא יכול היה לשחק בגלל כאבים, ארליך שיחק עם 65 שותפים שונים בתחרות ‪ATP Tour‬ או בגביע דייוויס. שישים וחמישה!

נתון מדהים נוסף: ריצת התואר של יוני על חימר בבלגרד במאי 2021 לצד אנדריי וסילבסקי הפכה אותו לאלוף זוגות בגיל .44 ג'ון מקנרו )47( הוא היחיד בהיסטוריה של ה־PTA שזכה באליפות בגיל מבוגר יותר.

נחזור על זה שוב: ארליך נמצא במועדון מאוד אקסקלוסיבי, מאחורי ג'ון מקנרו בלבד.

"בכל שנותיי, יוני הוא הספורטאי הכי מקצועני שעבדתי איתו", אמר לי תמיר חן, הפיזיולוג הוותיק של נבחרת הדיוויס של ישראל.

הדרך שבה ארליך התכונן לריקוד האחרון שלו, כשלקח זריקות מרובות וניסה כל דבר אפשרי כדי שיוכל להרים את מחבט הווילסון המוכר שלו בפעם האחרונה, הפכה את האמירה הזו לנכונה עד הסוף.

הדחף הראשוני הוא לבכות חזק, אבל שהקשבתי לארליך עונה לשאלות במסיבת עיתונאים עם יותר חיוכים מאשר עצב, נזכרתי שהסוף הזה לא משנה את מורשתו

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel