Israel Hayom

בזמן שמלצרתם

הקריירה המטאורית של אוראל צברי, ששיאה ב"ארץ נהדרת", מחדדת את השאלה: האם בכלל צריך ללמוד משחק?

- ערן סויסה erans@israelhayo­m.co.il

״ארץ נהדרת״ חזרה למסך בעונתה ה ,20 הפציצה ברייטינג, והפוליטיקא­ים כבר דרוכים לעונה הקרובה. אך למרות כל כי שרונות העל המשתתפים בתוכנית, אותי תפס אוראל צברי שהגיע לתפקיד אורח וחי קה את זוכה ״הכוכב הבא״, אליאב זהר. נחזוק קצת לאחור. לפני שלוש שנים פרץ צברי ככוכב רשת. הדור הישן זלזל, והצ עירים העריצו. העולם כידוע שייך להם, ומהר מאוד הוא פרץ את גבולות הרשת וב שנים האחרונות השתתף בכל ז׳אנר אפשרי: היה זמר ושחקן בפסטיגל, שחקן ב"שבאבניקים", רקד ב״רוקדים עם כוכבים״, גילם את דמותו של ציון קורקוס ב"שנות ה ,"90 הצטלם ל״סיפור שלנו״ בקולנוע, הופיע במחזמר ״המכבים״, לוהק ל״זיגי״, כיכב ב״גולסטאר״, דיבב בסרט "קרקס החיות" ולאחרונה במחזמר המצוין ״החבדניקים״ בקאמרי. במונחים של עולם הבידור זו קריירה חלומית עד בלתי אפשרית והוא רק בתחילת הדרך, אבל ההצלחה הזו מעוררת שתי נקודות חשובות. הבחירה של אנשי ״ארץ נהדרת״ בצברי חותמת סופית את צמצום הפערים בין הרשת לטלוויזיה.

אם בעבר כל ליהוק לתפקיד אורח בסדרת דרמה של כוכב רשת גרר הרבה תגובות נאצה, הבחירה של ״ארץ נהדרת״, שא ליה נכנסים רק טובי הקומיקאים והמנוסים שבהם, עברה חלק והוכיחה שהפער הזה כבר לא רלוונטי. תעיד על כך גם קים אור אזולאי, שלא נחה לרגע כבר ארבע שנים והיא רק בת .20 צברי כבר מזמן יצא מגבולות הרשת, אבל הבחירה בו גם מעידה על הצורך של התוכניות בקהל צעיר. אלה שיקפצו על צברי בק ניון, אבל לא יזהו את עלמה זק. ההצלחה הזו שלו מעוררת סגיה נוספת - לימודי משחק - כן או לא? לימודי משחק נמשכים שלוש שנים. הם תובע ניים מאוד, וברוב המקרים לא מאפשרים לשלב במקביל תפקידים.

במאה הקודמת כל מי שרצה לשחק היה חייב לעבור שם. אבל אז הגיעו האינטרנט והריאליטי ושינו את קצב החיים ואת עולם הבידור כולו. בזמן שאלה לומדים שלוש שנים, צברי הספיק לעשות קריירה שבוגר בית ספר למשחק יכול לחלום לעשות במשך עשור.

צברי הוא מקרה נדיר, אבל ברור שבשנים הק רובות יצמחו נוספים כמוהו, בזמן שאחרים ילמדו משחק ויעבדו כמלצרים. וזה יהיה מסתכל מאוד.

 ?? ?? צברי. רק בתחילת הדרך
צברי. רק בתחילת הדרך
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel