Israel Hayom

צה"ל בוחן שימוש מוגבר במל"טים; הפלשתינים מאיימים: "מספר הפיגועים יזנק"

- דנה בן שמעון

הדיווחים שלפיהם צה"ל בוחן אפשרות להשתמש במל"טים לסיכול פעולות טרור בשטחים מעוררים דאגה בקרב הפלשתינים, שמזהירים שהדבר יגרום לפגיעה בחפים מפשע ויוביל להסלמה ביהודה ושומרון.

עד כה נמנע צה"ל מלהשתמש במל"טים, על אף שבחודשים האחרונים הכוחות נתקלים בירי מאסיבי מצד מחבלים באזור שכם וג'נין, במקביל לעלייה במספר הפיגועים. המחבלים הפלשתינים כבר נערכים להתמודד עם האפשרות שיופעלו מל"טים, כך נודע ל"ישראל היום".

לנוכח האיום החדש של צה"ל, מתכוונים המחבלים לנקוט אמצעי הגנה שונים. הם הונחו להימנע מה

סתובבות ברחובות בפנים גלויות, מחשש שיזוהו באמצעות מצלמות שמותקנות על מל"טים ורחפנים שייעודם איסוף מודיעין. במקרים אחרים הם יפעלו בהסוואה בצורות שונות, וינקטו צעדים שמטרתם "לבלבל את האויב", הן מבחינת הלבוש החיצוני והן מבחינת תנועה בשטח.

כדי להתמודד עם מל"טים חמושים מתכוונים המחבלים להיטמע בריכוזי אוכלוסייה, מתוך הנחה שצה"ל יימנע מירי שעלול לפגוע גם בחפים מפשע.

"השימוש במל"טים מדאיג את הצעירים והפעילים. זה עלול להגביל את התנועות שלהם ולשבש את עבודתם, ולכן הם מחפשים דרכים להתגבר על היכולת הטכנולוגית הזאת של הצבא הישראלי", אמר גורם פלשתיני. לדבריו, האיום הישראלי להפעיל מל"טים יוצר לחץ והרתעה בקרב המחבלים. "הם מתחילים לחשוב איך להתגונן ולהיות במנוסה, זה מקשה עליהם".

גם התושבים עצמם מודאגים, וטוענים שבעת האחרונה הם הבחינו בכלי טיס זעירים באוויר, וחוששים כי זהו קדימון לשימוש נרחב יותר.

רוב האוכלוסייה הפלשתינית הביעה עד כה תמיכה מרחוק בחמושים והזדהות עימם, אך לא הצטרפה באופן פעיל לאלימות. כעת מזהירים בצד הפלשתיני שהפעלת מל"טים תגביר את המוטיבציה של תושבים לא מעורבים להצטרף לחמושים.

גורם פלשתיני אחר אומר שישראל צריכה להיזהר ופגיעה בחפים מפשע רק תוסיף דלק להסלמה. לדבריו, זה יגביר את שפיכות הדמים, ויגרום לתושבים מן השורה להצטרף למחבלים ו"לתמוך בפעולות ההתנגדות".

טקטיקה אחרת

"זה לא כמו רצועת עזה, שמבחינה טופוגרפית היא שטוחה ויש בה רחובות עם מרחבים ושטחים פתוחים. בגדה זה אחרת. ניסיון לפגוע פה בחמושים שיפעלו מתוך מקומות צפופים יכול להביא לתוצאות חמורות ולהרג של בלתי מעורבים".

רוב המחבלים הם צעירים שלא חוו את עוצמת צה"ל בחומת מגן. כעת הם מתחילים להבין שכללי המשחק עלולים להשתנות, מה שידחוף אותם לחשוב על טקטיקות לחימה אחרות.

 ?? ?? מל"ט ישראלי. מצב חדש
מל"ט ישראלי. מצב חדש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel