Israel Hayom

נזילות ויעילות: שובן לתודעה של קופות הגמל להשקעה ופוליסות החיסכון

- קופה קטנה חנה פרי זן

קופות הגמל היו בעבר הר חוק אמצעי לחיסכון גם עבור הילדים והנכדים. אחרי הפסקה ארוכה, אפשרות זו שבה להיות רלוונטית בשני סוגי מוצרים פיננסיים - קופות גמל להש קעה ופוליסות חיסכון. ההערכה היא כי ההפקדות בקופות הגמל להשקעה עברו את 10 מיליארד השקלים, ובפוליסות החיסכון - כ 5 מיליארד.

מה מאפיין מוצרים אלה?

קופת גמל להשקעה מאפשרת הפקדה של עד 72,616 שקלים בשנה לכל חוסך. למפקידים בני 60 ויותר יש הטבת מס. ניתן להפקיד במוצר גם על שם יל דים ונכדים.

ההפקדות נזילות

חוסך שבוחר למשוך את הכסף אחרי גיל 60 כקצבה יהיה פטור ממס, אך משיכה של הסכום כהון, ולא כקצבה, חייבת במס בשיעור דומה לפוליסת החיסכון. בהשקעה במכשיר זה ניתן לבחור את מס לול ההשקעה כפועל יוצא מרמת הסיכון שהמשקיע מוכן לקחת על עצמו. באתרים של החברות המ נהלות את הקופות אפשר לעקוב אחר התפתחות ההשקעה.

ניתן לעבור ממסלול למסלול ולשנות את רמת הסיכון, ומ עבר כזה לא נחשב אירוע מס

פוליסת החיסכון היא מכשיר לחיסכון פיננסי, שבו ניתן לה שקיע סכום חד פעמי או הפק דות חודשיות. מוצר זה מופץ על ידי סוכני ביטוח. חברת הביטוח גובה דמי ניהול, וחלק מהחברות מאפשרות הצטרפות למוצר בא מצעות אתרי האינטרנט שלהן. בעת ההצטרפות, מן הראוי לברר מה דמי הניהול שייגבו.

בפוליסות מסוג זה קיימים כמה מסלולי השקעה, השונים זה מזה בשיעור החשיפה לנכ סים הפיננסיים למיניהם. הלקוח יכול להיות בכל גיל ולעבור ממסלול למסלול באותה חברה ללא עלות וללא אירוע מס. לכל מסלול מפורסמות מדיניות הש קעה וחלוקה לפי אפיקים, והנזי לות של הפוליסה מלאה בכל גיל. חיוב במס רווחי הון יהיה רק בעת משיכת כספי הפוליסה, הן במס לול הקצבתי והן בסכום חד פעמי.

כחלק מההיערכות הפיננסית לפנסיה, והן כחלופת חיסכון לי לדים ולנכדים, בחינת החלופות של מוצרים אלה יכולה להוות אופציה, תוך בחינה והסתייעות באנשי מקצוע לבדיקת היבטי המיסוי, הנזילות וההרכב הפ נימי, והחלטה בהתאם לצרכים

וכילהתועבד­בפבובתבהאי­שיותצ.ילום:

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel