Israel Hayom

"אני תוהה, איך מסתדרים ארבעה בטנק אחד?"

- עידן אבני

סגן אורי מזור: "נראה לי שאחרי שהיא ראתה את הדברים בעיניים זה הרגיע אותה. הראיתי לה איפה ממוקמים אנשי הצוות, איפה אני עומד עם הראש בחוץ, איך מכניסים פגז ואיך אוכלים וחיים בתוך הטנק"

סגן אורי מזור משרת כמפקד מחלקה בפ לוגת הוולקן בגדוד 77 מחטיבה 7 של השריון. הוריו באים לבקר אותו בבסיס בסופי השבוע, אבל לביקור הזה הוא לא ציפה. אמא סיגל, שמתעניינת מאוד בשירות של בנה, קיב לה במשך יום את האפשרות לחוות את השירות של הבן, לבשה את סרבל השריונרים ונכנסה לתוך הטנק.

לפני ראש השנה עשו ההורים את דרכם לב סיס עוז שברמת הגולן, שם משרת הבן אורי כמפקד מחלקה. אחרי שלבשה את הסרבל צעדה סיגל ב"פודרה", אדמת האבק שמשאירים הט נקים כפי שהיא מכונה בפי החיילים. הבן סגן אורי עזר לה לטפס לטנק.

סיגל מספרת שבנה אורי משתף את משפ חתו "רק במה שהוא יכול". לדבריה, "זה מאוד מרגש לראות את הדברים שהוא עושה ונראה לי מאוד מאתגר".

סיגל שירתה כתצפיתנית בגבול הצפון, שם הכירה את בעלה שחר, ששירת בפלוגת הסיור של חטיבה .7 כך שהטנקים מוכרים לה היטב, אבל בעיקר מבעד למשקפת.

כמו לכל אמא דואגת, גם לסיגל יש באופן קבוע תהיות סביב השירות של בנה. "המחשבות שעוברות לי בראש הן שיש להם הרבה לילות וימים שלא יוצאים מהטנק, או איך חיים ארבעה אנשים בתוך הטנק ומסתדרים. אלה מחשבות של כל אמא, וזה נראה בסדר".

אורי לא שוכח להזכיר שזו הפעם ראשונה שבה אמו נכנסה לטנק. "נראה לי שאחרי שהיא ראתה את הדברים בעיניים זה הרגיע אותה, אבל בעוד שבוע היא תשכח", הוא אומר בחיוך, "הראיתי לה איפה ממוקמים אנשי הצוות, איפה אני עומד עם הראש בחוץ, איך מכניסים פגז ואיך אוכלים וחיים בתוך הטנק".

חייליו של אורי התלהבו גם הם, והבקשות לארח את האימהות שלהם בתוך הטנק הגיעו מייד. אביו של אורי, שחר, מתקשה להבין איך מסתדרים בתוך הטנק, "זאת קלאוסטרופו­ביה נו ראית. אני לא מצליח להבין איך הם מסתדרים".

אחרי שטעמה קצת מהשירות של הבן, אמא סיגל ואבא שחר יכולים להיות רק במעט יותר רגועים, ובעיקר הרבה יותר גאים.

 ?? ?? אורי ואמו סיגל שומרים יחד על הטנק. עכשיו היא פחות דואגת צילום: אייל מרגולין/ג'יני
אורי ואמו סיגל שומרים יחד על הטנק. עכשיו היא פחות דואגת צילום: אייל מרגולין/ג'יני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel