Israel Hayom

"מה שהיא עושה ביום בצבא, אני לא עושה בשנה"

- מישל מכול

נועה חן בת ה 21 היא קצינה בדרגת סגן המשרתת בתפקיד סגנית צ'יף מכונות בספינת חיל הים. נועה הוצבה במחלקה שאחראית למנועים בספינה, ואמה לי מור הגיעה להכיר את המקום שהפך לבית השני של בתה.

"כשנועה היתה קטנה והייתי בטיפת חלב, הרופא אמר: 'רק אל תפריעי לילדה, תני לה לגדול'", לימור נזכרת. "היא דעתנית, עצ מאית ויודעת מה היא רוצה והגיעה לאיפה שהגיעה בזכות עצמה, ואני רק תומכת בה".

"עם זאת, רואים שזה מחיר כבד, כי היא הגיעה למקום של גברים", לימור מסבי רה. "אבא שלי, שהוא בוגר חיל הים, היה מזועזע מהרעיון שהיא תהיה צ'יף מכונה, כי יש אמונה תפלה שהמכונה לא אוהבת נשים ואם אישה נכנסת למכונה אז המכו נה מתעצבנת".

שונה מאמא

והאם התפוח נפל רחוק מהעץ? על זה יש ללימור תשובה ברורה: "שום דבר ממה שהיא עושה פה לא קשור אלי. אני לא יכו לה לישון בחדרון מטר על מטר עם חמי שה אנשים - זה צפוף מאוד. החום של 40 מעלות בחדר המכונה זה משהו בלתי נסבל - זה לא בשבילי בכלל".

לא תופתעו לגלות שלימור לא האמינה שבתה נועה תשרת בתפקיד כזה. "כשהיא נולדה, שכן אמר לי שהיא תהיה ילדה מפורסמת ומיוחדת מאוד", היא משחזרת. "כל השנים חשבתי שהיא תהיה טייסת או שתשרת בחיל המודיעין או בתיאטרון צה"ל, אבל לשרת בחיל הים - זו היתה הפתעה".

חיפשה חוויה

כשנועה התגייסה לחיל היא לא ידעה לקראת מה היא הולכת, אבל לדבריה, היא רצתה שהשירות שלה יהיה "סוג של חוויה". היא מספרת: "בסוף הגיבוש אמרו לי שאלך למגמת המכונה ולא ידעתי מה זה אומר בהתחלה - זו היתה הפתעה גדולה לכולם. אני ממש אוהבת את זה ומרגישים את הייחודיות שאני הראשונה בתפקיד הזה".

לימור האם מסכמת: "בכל יום נועה מתמודדת עם ריבוי משימות, הנעת אנ שים וניהול משברים. אני צריכה שנה בחיים האזרחיים כדי להתמודד ולטפל בדברים כאלו".

לימור חן: "שום דבר ממה שהיא עושה פה לא קשור אלי. אני לא יכולה לישון בחדרון מטר על מטר עם חמישה אנשים - זה צפוף מאוד. החום של 40 מעלות בחדר המכונה זה משהו בלתי נסבל - זה לא בשבילי בכלל"

 ?? ?? נועה ואמה לימור בספינה. "בסוף הגיבוש אמרו לי שאלך למכונה - זו היתה הפתעה לכולם"
נועה ואמה לימור בספינה. "בסוף הגיבוש אמרו לי שאלך למכונה - זו היתה הפתעה לכולם"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel