Israel Hayom

"זה תפקיד מאתגר - מתאים בול לבת שלי"

- איציק סבן ואסף גולן

תמר אזולאי: "אנחנו גאים בה בטירוף - היא עושה תפקיד קשה מאוד, אבל משמעותי ומעניין. אנחנו תומכים בכל החלטה שלה, אבל יש לה עוד זמן רב בשירות כקצינה ועד שתצטרך להגיע להחלטה. בכל מקרה - אנחנו כולנו נהיה איתה"

סגן נעה אזולאי, קצינת פיקוח טיסה, לא האמינה אף פעם שאמא שלה, תמר, תבוא לבקר אותה במגדל הפיקוח בבסיס תל נוף ותעלה יחד איתה על הס רבל. כשתמר יצאה מחדר ההלבשה - היה נדמה שהיא בתפקיד כבר שנים.

נעה ותמר עולות לקומה הרביעית והאחרונה של מגדל הפיקוח, היישר ללב מרכז הבקרה והפיקוח האווירי של בסיס תל נוף. את ההתרגשות ואת הגאווה של תמר בנעה לא ניתן היה לפספס, ובכל קומה שהשתיים עלו - כך גם סף הרגשות של השתיים.

כבר בכניסה לחדר הפיקוח, תמר מייד נכנסת לעניינים. נעה מביאה לה אוז ניות קשר מיוחדות ומשקפת, ותמר צופה ומבקרת מקרוב על המראות ונחיתות של מטוסי חיל האוויר.

לשמור על ריכוז שיא

"זה נראה תפקיד מאתגר מאוד - וזה מתאים בול לבת שלי", היא מספרת בגאווה. "היא מאוד חדה, מצליחה לעשות כמה דברים בבת אחת. אלה כישורים שהיו לה תמיד. אני גאה בה ברמות".

נעה, שצפתה מהצד והתקשתה להס תיר את ההתרגשות, מספרת: "אמא עשתה עבודה מדהימה - לא שציפיתי למשהו אחר".

נעה מספרת על האחריות הכבדה בת פקיד, ואומרת: "יש אחריות רבה בתפקיד שלי - אני אחראית בסוף לחיי אדם. זה לפעמים מלחיץ - למשל, מטוס שמגיע עם תקלה חמורה וצריך להקפיץ אליו צוותי חירום. יש גם הרבה עומס, שמחייב אותך להיות דרוך מאוד".

עוד היא מוסיפה: "מתחילת המשמרת ועד סופה צריך לשמור על ריכוז שיא. זה תפקיד שדורש להפעיל כל הזמן את חמשת החושים. אנחנו חייבים להקפיד על שעות שינה, יש ממש נהלים לגבי זה".

"תומכים בה בכל החלטה"

תמר, איך אתם כמשפחה מתמודדים עם התפקיד של נעה? אתם רוצים שהיא תמשיך בצבא?

"אנחנו גאים בה בטירוף - היא עושה תפקיד קשה מאוד, אבל משמעותי ומ עניין. אנחנו תומכים בכל החלטה שלה, אבל יש לה עוד זמן רב בשירות כקצינה ועד שתצטרך להגיע להחלטה. בכל מקרה - אנחנו כולנו נהיה איתה".

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? נעה ואמה תמר במגדל הפיקוח. "אני אחראית בסוף לחיי אדם"
צילום: לירון מולדובן נעה ואמה תמר במגדל הפיקוח. "אני אחראית בסוף לחיי אדם"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel